خانهاخبار
آئودی TT RS-R با 500 اسب بخار قدرت معرفی شد

آئودی TT RS-R با 500 اسب بخار قدرت معرفی شد

آئودی TT RS به زیر تیغ تیونر آلمانی ABT رفته و به خودروی بسیار سریعی تبدیل شده است.
۱۳۹۶/۵/۸

کمپانی ABT نخستین بار کار خود را در سال 1896 در کشور آلمان آغاز کرد که این روزها، به تقویت محصولات فولکس واگن می‌پردازد. خودروهایی مانند اشکودار سیتیگو و سوپر خودروی آئودی R8. اما ABT Sportsline برای آخرین پروژه خود به سراغ آئودی TT RS رفته تا عملکرد آن را به برادر بزرگش یعنی R8 نزدیک کند.

image

 ABT نام TT RS-R را برای این محصول انتخاب کرده و تنها 100 عدد از آن را خواهد ساخت. 50 نسخه کوپه و 50 نسخه دیگر هم رودستر خواهد بود. ظاهر هر دو این نسخه‌ها تغییرات زیادی کرده و موتور آن هم تقویت شده است. موتور 2.5 لیتری توربو 5 سیلندر آئودی، با تغییراتی که ABT بر روی آن انجام داده است، اکنون 100 اسب بخار بیشتر قدرت دارد و این به معنی قدرت 500 اسب بخاری و گشتاور 570 نیوتن متری (90 واحد افزایش) است.

image

ABT تنها درباره عملکرد نسخه رودستر سخن گفته و اشاره کرده که شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت آن، نیم ثانیه کاهش یافته است. بنابراین نسخه رودستر آئودی TT RS-R برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، تنها به 3.4 ثانیه زمان نیاز دارد که تنها یک دهم ثانیه آهسته‌تر از آئودی R8 V10 Plus است. در مورد حداکثر سرعت چیزی گفته نشده اما حداکثر سرعت آئودی TT RS رودستر، معادل 280 کیلومتر بر ساعت است.

image

اما به روز رسانی‌های ABT به موتور ختم نمی‌شود. مهم‌ترین مشخصه این محصول، کیت بدنه تهاجمی آن است که با انبوهی از فیبر کربن پوشیده شده. از اسپویلر جلو تا بال‌های کوچک، اجزای جانبی و دیفیوزر عقب همگی کمک می‌کنند که آئودی TT RS-R از قدرت خود به خوبی بهره بگیرد. در ضمن تطابق چهره با این قدرت شگفت انگیز، کاملا مشهود است. از دیگر تغییرات آن، می‌توانیم به چرخ‌های 20 اینچی آلیاژی و سیستم اگزوز استیل ضد زنگ اشاره کنیم.

image

این تیونر می‌گوید که برای تنظیم قیمت، مشتریان قادر هستند تمام قطعات افترمارکت را به صورت جداگانه برای نسل فعلی آئودی TT RS سفارش دهند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

جوان

۱۳۹۶/۵/۹
حسرت همیشه با ماست

abbas.ipa

۱۳۹۶/۵/۸
به اینا میگن ماشین.ما همچنان در پیچو خم پراید.این حق ما نیست