خانهاخبار
تولید و فروش آی‌پاد نانو و آی‌پاد شافل اپل متوقف شد

تولید و فروش آی‌پاد نانو و آی‌پاد شافل اپل متوقف شد

اپل، به‌تازگی اعلام کرده است که آی‌پاد نانو و آی‌پاد شافل، دیگر به تولید نخواهد رسید و این دو محصول از وب‌سایت اپل نیز حذف شده است.
۱۳۹۶/۵/۷

شرکت اپل، اعلام کرده است که تولید و فروش آی‌پاد نانو و آی‌پاد شافل متوقف شده است. توقف فروش و عرضه این محصولات، چندان غیرمنتظره نیست زیرا کوپرتینویی‌ها، سال‌ها است که نسل جدید این دو را عرضه نکرده‌اند. با این‎حال، پذیرش کنار گذاشتن آی‌پادها از سبد محصولات اپل کمی دشوار به‎نظر می‌رسد؛ به خصوص اینکه این محصولات، نقش مهمی در رشد اپل و رساندن این شرکت واقع در کوپرتینو به جایگاه فعلی خود ایفا کرده‎‌اند.

image

آی‌پاد نانو و آی‌پاد شافل، از دسته‌بندی محصولات آی‌پاد اپل در وب‌سایت رسمی این شرکت، کنار گذاشته شده است و در حال‌حاضر، تنها آی‌پاد تاچ (نسل ششم) به فروش می‌رسد. با وجود اعلام رسمی برای توقف فروش آی‌پاد شافل و نانو، سا‌ل‌ها پیش انتظار داشتیم که اپل به فروش این مدل‏ها خاتمه دهد. در طی پنج سال گذشته، هیچ‌یک از آن‎ها از نظر مشخصات‌فنی، قابلیت‎ها و طراحی به‎روزرسانی نشده است و همین موضوع، توقف فروش آن‌ها را محتمل کرده بود.

با این‌حال، اگر هم‌چنان به دنبال یک پخش‌کننده هستید، نسل ششم آی‌پاد تاچ یکی از بهترین انتخاب‌هایی به‌شمار می‌رود که پیش‌رو خواهید داشت زیرا شرکت اپل، قیمت آن‌را کاهش داده است. در حال‌حاضر، تنها مدل 32 و 128 گیگابایتی آی‌پاد تاچ (نسل ششم) به فروش می‌رسد و نسخه‌های 16 و 64 گیگابایتی آن دیگر قابل خریداری نیست. علاوه‌بر حذف این دو مدل، کوپرتینویی‌ها قیمت آخرین آی‌پاد تاچ را نیز کاهش داده‎اند تا کاربرانی که مایل به تجربه نسل ششم این پخش‌کننده هستند؛ آن‌را خریداری نمایند.

مدل 32 گیگابایتی آی‌پاد تاچ، هم‌اکنون با قیمت 199 دلار عرضه می‌شود و اگر به دنبال ذخیره‌ حجم زیادی از محتوا روی آی‌پاد خود هستید، خرید نسخه 128 گیگابایتی آن با پرداخت 299 دلار امکان‌پذیر خواهد بود.

شما چه دیدگاهی در رابطه با این اقدام اپل دارید؟ به‌نظر شما با رشد چشمگیر گوشی‌های هوشمند که قابلیت‌های مناسبی را ارائه می‌دهند، نیازی به خرید پخش‌کننده‎های موسیقی به صورت جداگانه وجود دارد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)