خانهاخبار
اپ استور بازهم اپلیکیشن‌های ایرانی را اخراج می‌کند؛ این‌بار بدون دلیل!

اپ استور بازهم اپلیکیشن‌های ایرانی را اخراج می‌کند؛ این‌بار بدون دلیل!

مشکلات ایرانی‌ها با اپ استور همچنان پابرجاست. دوباره مدتی است برخی از اپلیکیشن‌های ایرانی به دلایلی نامعلوم از اپ استور حذف شده‌اند و هنوز اپل پاسخی روشنی برای این اقدام ارائه نکرده است.
۱۳۹۶/۵/۷

ظاهرا اپلیکیشن‌های ایرانی که امکان پرداخت ریالی در آن‌ها وجود دارد دوباره با مشکلات جدیدی در اپ استور مواجه شده‌اند. در هفته‌های گذشته برخی از توسعه‌دهنده‌ها در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که اپلیکیشن آن‌ها بدون هیچ علت مشخصی از اپ استور حذف شده است. اپل صرفا با این توضیح که قادر به همکاری با سرویس‌های ایرانی نیست اپلیکیشن آن‌ها را حذف کرده و از ارائه توضیح بیشتر خودداری کرده است.

در متن ایمیلی که اخیرا به توسعه‌دهنده‌ها ارسال شده آمده:

براساس قوانین مربوط به تحریم‌های امریکا، اپ استور نمی‌تواند در میزبانی، توزیع و مشارکت در تجارت اپلیکیشن‌ها یا توسعه‌دهنده‌هایی که مربوط به کشورهای تحت تحریم امریکا هستند، نقش داشته باشد.

این بخش از قوانین پیچیده هستند و احتمال نمی‌رود که تغییری در آن ایجاد شود. در صورتی که محدودیت‌ها برطرف شوند به شما اطلاع می‌دهیم تا دوباره اپلیکیشن خود را در اپ استور ثبت نمایید.

image

دلیون یکی از اپلیکیشن‌هایی است که اخیرا از اپ استور حذف شده و متن ایمیل دریافتی را در اختیار ما قرار داده است. طبق صحبتی که با توسعه‌دهنده آن داشتیم هنوز اپل پاسخ آن‌ها را درخصوص بررسی راه‌های بازگشت به اپ استور نداده است.

زمستان سال گذشته نیز اپل اقدام به حذف برخی از اپلیکیشن‌های ایرانی کرده بود که خوشبختانه اپ‌های حذف شده توانستند با تغییر در پروسه پرداخت مجددا به فعالیت‌شان در اپ استور ادامه دهند. اما از قرار معلوم این‌بار اپل سخت‌گیری‌ها را بیشتر کرده است.

سرانجام این داستان قابل پیش‌بینی نیست. علیرغم اینکه اپل در آی‌اواس ۱۱ با اضافه کردن کیبورد فارسی و به رسمیت شناختن ایران در Region ها به ایرانیان روی خوش نشان داده اما از آن طرف همچنان سخت‌گیرانه با اپلیکیشن‌های ایرانی برخورد می‌کند. 

اگر شما هم از توسعه‌دهندگان آی‌اواس هستید و اطلاعات کامل‌تری از این ماجرا دارید، لطفا با ما و دیگر مخاطبین جی‌اس‌ام به‌اشتراک بگذارید. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

علی

۱۳۹۶/۵/۷
همش زیر سر ترامپه(اپل یک شرکت آمریکاییه)

mehiyaw

۱۳۹۶/۵/۷
اکثر اپلیکیشن های ایرانی بدافزارن خو
حتی مورد تایید ها

Alireza

۱۳۹۶/۵/۷
من الان آیفون دارم خیلی هم راضی هستم ازش ولی با این خبرایی که میشنوم کم کم داره نظرم نسبت به اپل عوض میشه. هر چند گوگل هم دست کمی از اپل نداره. ولی منتظرم تا گلکسی نوت هشت بیاد تو بازار برم بخرمش.

اشکان

۱۳۹۶/۵/۷
...این بخش از قوانین دائما تغییر میکنن...
به اشتباه ترجمه شده: احتمال نمیرود که تغییری در آن ایجاد شود

بی نام

۱۳۹۶/۵/۷
معلومه فقط با استورهای درپیت ایرانی - بازار - کار میکنی که میگی گوگل تحریم هارو اعمال نمیکنه و احترام میزاره!!!!!!!!