خانهاخبار
شیائومی Mi 5X با دوربین دوگانه و نمایش‌گر 5.5 اینچی معرفی شد

شیائومی Mi 5X با دوربین دوگانه و نمایش‌گر 5.5 اینچی معرفی شد

امروز شیائومی در مراسمی که در شهر پکن برگزار شد، میان‌رده جدیدی با نام Mi 5X را معرفی کرد که البته از مشخصات بسیار بهتری نسبت به اکثر میان‌رده‌های بازار برخوردار است.
۱۳۹۶/۵/۴

صبح امروز شیائومی از گوشی Mi 5X رونمایی کرد، میان‌رده‌ای که می‌تواند جایگاه بسیار خوبی را برای این شرکت چینی در بازار میان‌رده‌ها رقم بزند. بدنه فلزی یک‌پارچه این گوشی در بر دارنده صفحه نمایش ۵.۵ اینچی است. وظیفه پردازش این گوشی بر عهده چیپ اسنپ دراگون ۶۲۵ است که با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده و یک باتری ۳۰۸۰ میلی آمپر ساعتی برای تامین انرژی این مجموعه در نظر گرفته شده است. با توجه به این‌که اسنپ دراگون ۶۲۵ مصرف انرژی کمی دارد، این ظرفیت باتری برای یک میان‌رده با سخت افزار این چنینی، قابل قبول است.

image

اما مهم‌ترین مشخصه این گوشی که شیائومی هم روی آن مانور داده، دوربین اصلی گوشی است که از دو لنز بهره می‌برد. مشابه Mi 6، دوربین دوگانه این گوشی به دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی مجهز است که یکی از آن‌ها زاویه دید سنتی دارد و دیگری لنز تله فوتو با زوم اپتیکال ۲ برابر است. به علاوه این دوربین به مود پرتره مجهز است که به کاربر کمک می‌کند عمق تصویر مطلوبی به تصاویر دهد که با عنوان بوکه شناخته می‌شود.

Mi 5X در بخش صدا به فناوری Hi-Fi مجهز است و طبق گفته شیائومی این گوشی آمپلی فایری با الگوریتم کالیبره صدای DHS دارد که توانایی رقابت با گوشی‌های بسیاری را در این بخش دارد. قیمت اعلام شده برای این گوشی ۱۴۹۹ یوآن (تقریبا ۲۲۲ دلار) است اما مثل همیشه خرید آن در خارج از خاک چین آسان نیست و با تاخیر وارد سایر بازارها می‌شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

بنیامین

۱۳۹۶/۵/۴
بنظر میرسه گوشی قابلی باشه. که از دید بنده حتما هست. باید بگم از طرفی انتظار همچین گوشی های میانرده قابلی رو از شیائومی داشتم. از طرفی هم واقعا فکر نمیکردم زمانش انقدر نزدیک باشه.
حتما براتون سوال شده این پسره داره راجعب چی حرف می‌زنه.؟!
متأسفانه حدود یک ماه پیش من یک فروند گوشی ردمی پرو 64 گیگ خریداری کردم. که البته راضی هستم اما به چند دلیل میگم متاسفانه.
1، فقط کافی بود حدود 2ماه صبر کنم تا یکی از محصولات بروز رو میخریدم.
2، من در هنگام خرید ظرفیت حافظه داخلی و باطری برام مهم بود که البته ظرفیت داخلی از اهمیت بیشتری برخوردار بود. که باعث شد ردمی پرو 64 گیگ رو انتخاب کردم. البته ترجیحا نوت 4 64 گیگ رو اولویت قرار دادم که در هنگام خرید نبود پس بعد از چرب زبانی فروشنده ردمی پرو رو انتخاب کردم. و دقیقا بعد از خرید و استفاده یک تا دو روزه متوجه شدم هم دوربینش خیلی چنگی به دل نمیزنه. و هم احتمالا رام گلوبال هیچ وقت براش بروزرسانی نمیشه.
3،و چون صفحه نمایش oled هست رنگ سفید رو خیلی جالب به نمایش نمی گذارد. دقیقا همون مشکلی که lcd با رنگ مشکی داره (عمق رنگ مشکی کم هست)
تقریبا همون مسئله رو oled با رنگ سفید داره.
و در این مورد بخصوص یعنی دارد.