خانهاخبار
بهترین اپلیکیشن‌های عکاسی برای iOS

بهترین اپلیکیشن‌های عکاسی برای iOS

این روزها عکاسی با موبایل به یکی از کارهای روزمره تبدیل شده و اغلب کاربران مایل‌اند به‌جای استفاده از یک دوربین عکاسی مجزا، از دوربین موبایلشان کمک بگیرند. در این مطلب به معرفی چند اپلیکیشن جانبی ثبت و ویرایش تصویر مخصوص گوشی‌های آیفون می‌پردازیم.
۱۳۹۶/۴/۳۱

1 – Halide

image

اپلیکیشن پیش‌فرض عکاسی در آیفون کیفیت مناسبی دارد اما اگر قصد دارید عکس‌های حرفه‌ای‌تری بگیرید، باید از اپلیکیشن‌های جانبی دیگری استفاده کنید. اپلیکیشن‌های مختلفی برای عکاسی روی پلتفرم iOS وجود دارند که Halide یکی از محبوب‌ترین و توانمندترین‌های آن‌هاست. طراحی این اپلیکیشن ساده است و تمام ویژگی‌های کاربردی و لازم عکاسی با کیفیت خوب را دربر دارد.

Halide شامل تمام قابلیت‌های پایه مانند تنظیم نور، فوکوس دستی، ISO، تعادل سیاه‌وسفیدی عکس، بافت نگار (هیستوگرام) زنده و ثبت عکس خام را با خود به همراه دارد. این اپلیکیشن همچنین شامل امکان اعمال چارچوب 3 × 3 و سطح سنج در حالت افقی و عمودی است. نکته کاربردی دیگر این اپلیکیشن در آیفون 7 Plus نمود پیدا می‌کند و آن‌هم امکان انتخاب لنز به‌دلخواه کاربر برای ثبت تصویر است. وقتی بزرگنمایی 2 برابر را انتخاب می‌کنید، Halide برخلاف اپلیکیشن پیش‌فرض آیفون و در هر شرایط نوری که قرار گرفته باشید، عکاسی را به لنز دیگر منتقل می‌کند. اپلیکیشن پیش‌فرض عکاسی آیفون در نور زیاد تنها از لنز تله‌فوتو استفاده می‌کند.

Halide یکی از بهترین اپلیکیشن‌های جانبی آیفون است که برای عکاسی طراحی شده و در کل مشکل خاصی ندارد.

image

2 - Snapseed

image

متاسفانه آن‌قدر که شایسته است، به این اپلیکیشن تابه‌حال پرداخته نشده است. Snapseed یکی از توانمندترین اپلیکیشن‌های جانبی برای ویرایش تصاویر است و اغلب کاربران حرفه‌ای آیفون ادعا می‌کنند اگر قرار باشد تنها یک اپلیکیشن ویرایش را نصب کنند، Snapseed را انتخاب خواهند کرد. این اپلیکیشن حالت‌های متعدد و مختلفی برای ویرایش تصویر دارد و رابط کاربری آن بسیار ساده و روان طراحی شده. کار کردن با این اپلیکیشن برای تازه‌کارها ساده است و حرفه‌ای‌ها هم به دلیل همین سادگی با آن راحت هستند. این اپلیکیشن همچنین از ویرایش تصاویر خام (RAW Capture) پشتیبانی می‌کند. این ویژگی تنها به تصاویر ثبت‌شده توسط آیفون محدود نیست و تصاویر DSLR را هم می‌توان به کمک Snapseed ویرایش کرد. این اپلیکیشن دارای ویژگی‌های مفید بسیاری است که آن را به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر برای آیفون تبدیل کرده.

image

3 – VSCO

image

نقطه قوت اپلیکیشن VSCO در دارا بودن فیلترهایی با کیفیت فوق‌العاده است. البته اپلیکیشن‌های مخصوص اعمال فیلترهای مختلف در سرتاسر وب پیدا می‌شوند اما کیفیت رنگ اغلب آن‌ها بسیار بد است و ترکیب‌هایی ارائه می‌کنند که تقریبا هیچ‌کس مایل نیست آن‌ها را روی تصاویرش اعمال کند. VSCO تعداد زیادی از فیلترهای حرفه‌ای و باکیفیت را کاملا کارشناسانه انتخاب کرده و به کاربرانش ارائه می‌کند. البته تنها تعدادی از این فیلترها رایگان هستند و برای بخش حرفه‌ای آن‌ها باید کمی هزینه کنید. تنها انتقادی که به این اپلیکیشن وارد است، طراحی آیکون‌های نه چندان جالب و غیرقابل‌شناسایی در رابط کاربری‌اش است که ممکن است در ابتدای استفاده برای آن‌ها کمی سخت باشد.

image

4 – Retouch

image

همه ما تابه‌حال عکس‌هایی گرفته‌ایم که اشیا نامربوطی در آن‌ها دیده می‌شود؛ مثلا فرض کنید از خودتان سلفی گرفته‌اید و یک سیم مزاحم هم کنار پایتان در تصویر خودنمایی می‌کند. اینجاست که اپلیکیشن Retouch به کمکتان می‌آید و با استفاده از الگوریتم فوق‌العاده هوشمندش اشیا مزاحم را شناسایی می‌کند تا شما هم با یک ضربه آن‌ها را از تصویرتان حذف کنید. این ویژگی حذف خطوط در رتوش بسیاری از تصاویر به کمک کاربران می‌آید. ابتدا این ویژگی را فعال کرده و بعد یک بار روی خط داخل تصویر ضربه بزنید. Retouch کاملا هوشمندانه تمام طول خط و سیم را تشخیص می‌دهد و اصلا نیازی نیست خطوط را از ابتدا تا انتها توسط انگشتتان بکشید. ممکن است این اپلیکیشن گاهی در تشخیص خطوط دچار مشکل شود اما یادتان باشد که در اغلب موارد کاملا درست عمل می‌کند.

image

5 - SKRWT

image

تنظیم و ترکیب اشیا یکی از ستون‌های اصلی یک تصویر خوب است اما تنظیم خطوط و نماها در همه تصاویر الزاما درست از آب درنمی‌آید. اپلیکیشن SKRWT همین‌جا به کمکتان می‌آید در نمای درجه و چارچوب تصویرتان تغییراتی ایجاد کنید. SKRWT همچنین قادر است شیب و انحنای کم را به‌صورت خودکار تصحیح کند. این اپلیکیشن از ویژگی بریدن خودکار هم بهره‌مند است که عکس‌ها را به تشخیص خودش برای ایجاد نمای بهتر، ویرایش کرده و می‌برد. ویژگی کاربردی دیگر در این اپلیکیشن امکان تصحیح کج بودن لنز در عکس‌هاست. SKRWT همچنین به شما اجازه می‌دهد عکس‌ها را مانند آینه در مقابل هم قرار دهید و تصاویر زیبای متقارن خلق کنید. این اپلیکیشن ویژگی‌های کاربردی و هنری بسیاری دارد و کار کردن با آن شما را تا حد زیادی از سایر اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر بی‌نیاز می‌سازد.

image

6 – Over

image

اگر تابه‌حال برایتان پیش‌آمده که بخواهید متنی را روی تصویر موردنظر بنویسید، Over همان اپلیکیشنی است که به دردتان می‌خورد. این اپلیکیشن از ده‌ها سبک و الگوی متفاوت و چندین فونت مختلف پشتیبانی می‌کند تا شما هرکدام را که مایل هستید، برای تصویرتان انتخاب کنید. با بهره گرفتن از این عملکرد لایه‌ای، خلاقیت خود را نشان دهید. این اپلیکیشن همچنین دارای ویژگی بریدن هوشمند عکس است که در تصاویر پس‌زمینه توییتر و فیسبوک هم دیده‌اید. البته لازم است این نکته را هم یادآور شویم که نسخه رایگان این اپ از ویژگی‌های زیادی پشتیبانی نمی‌کند و اگر مایل هستید از تمام امکانات آن بهره ببرید، باید کمی هزینه کنید. به‌جز این مورد، Over بهترین اپلیکیشن برای اضافه کردن متن روی عکس، ساخت پوستر، کارت تبریک، کارت دعوت و پس‌زمینه است.

image

7 – Annotate

image

نوشتن یادداشت یا حاشیه یکی از بهترین راه‌های نشانه‌گذاری در تصاویر و جلب‌توجه بیننده است. Annotate اپلیکیشن ساده نشانه‌گذاری است که به شما اجازه می‌دهد علایمی مانند فلش یا اشکال دیگر هندسی روی تصاویر اعمال کنید یا متن بنویسید. این اپلیکیشن همچنین از چندین ایموجی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید هرکدام را به‌دلخواه در هر قسمت تصویر بچسبانید. امکان درهم ریختن پیکسل‌ها و شطرنجی کردن تصویر یا بخشی از آن هم در این اپلیکیشن وجود دارد.

image

8 – Instagram

image

حالا که با بهترین روش‌ها و اپلیکیشن‌های ثبت و ویرایش عکس آشنا شدید، بهتر نیست این تصاویر را جایی با دیگران هم به اشتراک بگذارید؟ اینستاگرام را اغلب به‌عنوان بزرگ‌ترین گالری تصاویر از خوراکی‌ها و غذاهای متنوع می‌شناسیم اما این شبکه اجتماعی درواقع یکی از بهترین جامعه‌های آنلاین امروزی به‌منظور بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر است.

تقریبا اغلب عکاسان و هنرمندان بااستعداد در اینستاگرام فعال هستند چراکه حجم بی‌انتهایی از محتوا برای یادگیری و الهام گرفتن در آن وجود دارد. یک حساب کاربری مخصوص در اینستاگرام ایجاد کرده و تنها عکاسان محبوب و معروف را دنبال کنید تا با روند پیشرفت عکاسی این روزها بیشتر آشنا شوید. از این دانش در عکاسی‌های خودتان استفاده کنید و هر تصویری که فکر می‌کنید باکیفیت و خوب است را در گالری تصاویر اینستاگرامتان ذخیره کنید. شما هم به‌مرورزمان دنبال کنندگان خاص خودتان را خواهید دشت.

تصاویر خوب را همیشه به اشتراک بگذارید. اینستاگرام هم در حال حاضر بهترین برنامه برای این کار است.

image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Kiarash

۱۳۹۶/۵/۱
جز شماره ی 1 و 7 همشون برای اندروید هم هستن