خانهاخبار
هرآنچه که باید در مورد اسلات کارت حافظه گلکسی اس 8 بدانید

هرآنچه که باید در مورد اسلات کارت حافظه گلکسی اس 8 بدانید

بعد از حدف کارت اس دی در گوشی‌های سری Galaxy S6، کمپانی سامسونگ متوجه اشتباه خود شد و در اس 7 و حالا هم در خانواده اس 8 پشتیبانی از کارت حافظه جانبی را به محصولات خود افزوده است. در این مطب از وب‌سایت جی اس ام نگاهی خواهیم داشت به مزیت‌ها و قابلیت‌های کارت SD در Galaxy S8.
۱۳۹۶/۴/۳۰

در گوشی‌های سری گلکسی اس 6 شاهد آن بودیم که سامسونگ، پشتیبانی از کارت‌های حافظه جانبی را از محصولات خود حذف کرد. اما این کمپانی خیلی زود متوجه اشتباه خود شد و در اس 7 و هم‌اکنون در خانواده اس 8، شاهد بازگشت کارت‌های SD هستیم و کسانی که به حافظه 64 گیگابایتی قانع نیستند، می‌توانند به‌راحتی ظرفیت دستگاه خود را افزایش دهند.

اگر به‌تازگی یک دستگاه گلکسی اس 8/ پلاس خریداری کرده‌اید و یا قصد خرید آن را دارید، بهتر است نکاتی که در ادامه در مورد پشتیبانی خانواده S8 از کارت SD ذکر کرده‌ایم را حتما مطالعه کنید.

پشتیبانی از کارت SD به‌عنوان یک مزیت

خانواده اس 8 از کارت‌های اس دی با قابلیت تعویض پشتیبانی می‌کنند و مزیت آن این است که بجای تداخل کارت اس دی با محتویات حافظه داخلی، کارت حافظه می‌تواند فضای اختصاصی خود را در اختیار داشته باشد. در این حالت کاربر می‌تواند انتخاب کند که یک فایل درون حافظه داخلی ذخیره شود و یا حافظه جانبی.

اگر پیش‌تر با گوشی‌های سامسونگ کار کرده‌اید، قابلیت جداسازی کارت اس دی بدون آسیب به محتویات دستگاه، برایتان جدید نخواهد بود. در Galaxy S8 می‌توانید بدون نگرانی از آسیب دیدن فایل‌های درون دستگاه، کارت حافظه جانبی را جدا کرده، آن را به رایانه وصل کنید و بعد از انتقال یا دریافت محتویات، مجددا آن را به سر جای خود بازگردانید.

هر اپلیکیشنی را نمی‌توان به کارت SD منتقل کرد

یکی از محدودیت‌های کارت SD این است که نمی‌توان تمامی اپلیکیشن‌ها را به آن منتقل کرد. درواقع، باید به حافظه جانبی به‌عنوان محلی برای ذخیره داده‌ها نگاه کنید و نه اپلیکیشن‌ها. انواع فایل‌ها مانند تصاویر، ویدئوها، پادکست‌ها، موسیقی‌ها و... بدون هیچ‌گونه مشکلی امکان جابجایی به کارت SD را دارند.

image

با انتقال این فایل‌ها به حافظه جانبی، بخشی از فضای حافظه داخلی دستگاه خالی‌شده و می‌تواند فضای بیشتری برای نصب اپلیکیشن‌ها در اختیارتان قرار دهد. هرچند که برخی از اپلیکیشن‌های ساده و کم‌حجم را می‌توان به کارت SD نیز منتقل کرد، اما به‌طورکلی نباید روی حافظه‌های جانبی به‌عنوان محلی برای اپلیکیشن‌ها حساب باز کنید.

تصاویر و ویدئوها به‌صورت پیش‌فرض در کارت حافظه ذخیره می‌شوند

ازآنجایی‌که نوع داده‌هایی که می‌توانید در کارت SD قرار دهید محدود است، گلکسی اس 8 می‌خواهد از این قابلیت نهایت بهره را ببرد. بهترین مثال در این زمینه، دوربین است که به‌صورت خودکار، تمامی تصاویر و فیلم‌ها را در کارت اس دی ذخیره می‌کند. پس از قرار دادن کارت حافظه در دستگاه و باز کردن دوربین برای اولین بار، یک نوتیفیکشن با مضمون اینکه تصاویر همچنان در حافظه داخلی ذخیره می‌شوند، برای شما ظاهر می‌شود.

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید تصاویر و ویدئوهایتان در کارت اس دی ذخیره می‌کنید، می‌توانید به تنظیمات دوربین رفته و در بخش storage location، محل ذخیره‌سازی را روی device قرار دهید. البته کمپانی سامسونگ به‌تازگی امکان مدیریت عکس‌های دستگاه به‌وسیله اپلیکیشن‌های جانبی مانند Google Photos را ایجاد کرده است. بدین معنا که می‌توانید با متصل کردن این سرویس با کارت حافظه خود، اعمالی مانند حذف، ویرایش و انتقال تصاویر خود در کارت حافظه را به‌وسیله سرویسی مانند Google Photos انجام دهید.

با یک کارت حافظه خوب، لازم نیست در مورد عملکرد نگران باشید

در چند سال اخیر، شاهد پیشرفت‌های بسیاری در زمینه کارت‌های حافظه جانبی بوده‌ایم و اس دی کارت‌هایی از برندهای معتبر که اکنون در بازار موجود هستند، ازلحاظ عملکرد، یک سر و گردن بالاتر از نسخه‌های پیشین خود قرار دارند. در هنگام خرید کارت SD، باید دقت داشته باشید که کیفیت و عملکرد آن تضمین‌شده باشد. همیشه از برندهای معتبر خرید کنید و قبل از انتخاب مدل، سری به سایت‌های فروش آنلاین بزنید تا از نظرات واقعی افراد در مورد آن محصول مطلع شوید.

image

خروج کارت SD باعث خروج سیم‌کارت نیز می‌شود

باید به یاد داشته باشید که با خروج کارت اس دی از دستگاه، سیم‌کارت نیز خارج می‌شود؛ زیرا محل قرارگیری این دو یکی است. در برخی موارد، درآوردن سیم‌کارت و قرار دادن مجددا آن، به ریبوت کامل دستگاه نیاز دارد. اگر نمی‌توانید چند دقیقه برای بازیابی اطلاعات منتظر بمانید، کارت اس دی خود را در زمان‌های مختلف از دستگاه خارج کنید!

امکان رمزگذاری کارت اس دی

در گلکسی اس 8 می‌توانید محتویات کارت SD خود را رمزنگاری کنید. در صورت رمزنگاری، داده‌های شما فقط در اس 8 و در صورت آنلاک بودن دستگاه، قابل‌خواندن خواهد بود. برای رمزنگاری کارت اس دی خود، به settings و lock screen and security رفته و سپس encrypt SD card را انتخاب کنید.

image

اما یکی از معایب این رمزنگاری این است که محتویات کارت اس دی شما در دیگر دستگاه‌ها قابل‌خواندن نخواهند بود. برای مثال، اگر کارت حافظه خود را به کامپیوتر متصل کنید، داده‌های موجود در آن قابل‌خواندن و ویرایش نخواهند بود. بنابراین تنها راه باقیمانده برای شما، استفاده از کابل USB برای انتقال فایل است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۴/۳۱
سامسونگ نباشه موبایلی هم وجود نداره چون ۸۰ درصد قطعاتو سامسونگ میزنه و اکنون بزرگترین تولید کننده و پرفروش ترین برند موبایله یکم تحقیق کن

mani

۱۳۹۶/۴/۳۱
بزرگترین اشتباهش تولید گوشی بوده

reza

۱۳۹۶/۴/۳۰
دوست عزیز مطلبتون ناقص هست در صورت رمزگذاری کارت اس دی میشه اون رو دوباره به حالت قبلی برگردوند