خانهاخبار
نتایج گرندپری انگلیس؛ رستگاری همیلتون در خانه

نتایج گرندپری انگلیس؛ رستگاری همیلتون در خانه

لوئیس همیلتون برای پنجمین بار در دوران حرفه‌ای خود در گرندپری انگلیس قهرمان شد و بدین ترتیب اختلاف خود را با سباستین فتل به حداقل رساند.
۱۳۹۶/۴/۲۶

مرحله دهم فرمول یک سال 2017 در کشور انگلستان برگزار شد که مسابقه بسیار مهمی برای تیم مرسدس بنز و به ویژه برای راننده انگلیسی این تیم، لوئیس همیلتون محسوب می‌شد چراکه عدم موفقیت در این مسابقه می‌توانست به قیمت از دست رفتن امید قهرمانی برای او تمام شود.

image

اما همیلتون از این موضوع آگاه بود و از زمان تمرینات و دور تعیین خط با عملکرد خوب خود آمادگیش را نشان داد. کار خوب همیلتون در طول مسابقه اصلی هم ادامه یافت و این راننده توانست قهرمانی دور دهم را به دست آورد. این، پنجمین قهرمانی همیلتون در دوران حرفه‌ای در سیلورستون محسوب می‌شود.

اصلی‌ترین رقیب همیلتون، سباستین فتل است که به هنگام استارت مسابقه شروع خوبی نداشت و جایگاه سوم خود را همان ابتدا به مکس وشتاپن از تیم ردبول واگذار کرد. همین اتفاق شرایط را برای همیلتون مهیا کرد تا پیشتازی خود را با خیال آسوده ادامه دهد.

image

در همان ابتدای مسابقه، پالمر، و فرناندو آلونسو به دلیل مشکلات فنی و کارلوس ساینز به علت تصادف با هم تیمی‌اش از مسابقه خارج شدند و همین اتفاق ورود خودروی امنیتی را در پی داشت. نکته قابل توجه در این مسابقه عملکرد خوب ریکیاردو بود که مسابقه را از خط آخر شروع کرد ولی توانست تا جایگاه پنجم بالا بیاید. والتری بوتاس هم بسیار خوب ظاهر شد و البته با کمی چاشنی شانس، از جایگاه نهم، تا مقام نایب قهرمانی بالا آمد.

image

اما نکته جالب توجه این مسابقه، مشکلی بود که برای هر دو راننده تیم فراری به وجود آمد و آن هم پارگی لاستیک جلو بود که آنها را مجبور به یک پیت استاپ اضافه کرد. همین اتفاق باعث شد که رایکونن در نهایت جایگاه سوم را به دست بیاورد و بوتاس از تیم مرسدس از او پیش بیفتد.

image

اما بدشناسی بزرگ را می‌توان به سباستین فتل نسبت داد که در حال طی مسیر در پشت سر دو راننده پیشتاز بود اما با خرابی لاستیک مواجه شد و با طی یک دور کامل با لاستیک خراب، به پیت استاپ رفت و در نهایت مسابقه را در جایگاه هفتم به پایان رساند. این اتفاق در دور پایانی رخ داد و فتل پس از آن زمانی برای جبران نتیجه نداشت.

image

بدین ترتیب فتل در این مسابقه تنها 6 امتیاز کسب کرد و همیلتون 25 امتیاز کامل را برای خود برداشت تا اختلاف 20 امتیازی که پیش از این مسابقه بین این دو بود، اکنون به 1 امتیاز رسیده باشد تا حساسیت ماسبقه فرمول 1 این فصل، به اوج خود برسد. والتری بوتاس هم عملکرد خوبی داشته و اختلاف چندانی با دو راننده اصلی ندارد. نتایج این مسابقه بدین شرح است:

image

نتایج کلی راننده‌ها و تیم‌ها را هم در زیر مشاهده می‌کنید:

image
 
image

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)