خانهاخبار
هوندا آکورد 2018 رسما معرفی شد

هوندا آکورد 2018 رسما معرفی شد

هوندا، نسخه 2018 از سدان محبوب آکورد را رسما معرفی کرد.
۱۳۹۶/۴/۲۴

هوندا آکورد با معرفی مدل 2018 به دهمین نسل خود می‌رسد. این نسل از آکورد ظاهری متحول شده، موتورهای مورد بازبینی قرار گرفته و تکنولوژی‌های فراوانی دارد. استفاده از یک پلتفرم آلومینیومی قدرتمندتر هم باعث کاهش وزن آکورد 2018 نسبت به مدل فعلی شده است. همچنین نسخه کوپه برای آکورد جدید عرضه نخواهد شد.

هوندا موتور 6 سیلندر را از موتورهای موجود برای آکورد حذف کرده و موتور 4 سیلندر توربو را جایگزین آن کرده است. علت این اتفاق هم روی برگرداندن مشتریان از موتورهای 6 سیلندر برای سدان‌های متوسط است. رقبای آکورد در بازارهای جهانی تویوتا کمری، فورد فیوژن، شورولت مالیبو، کیا اپتیما و هیوندای سوناتا هستند که به جز مدل‌های آمریکایی، مابقی آنها در کشور ما هم حضور دارند.

image

اگر لوگوی هوندا را نادیده بگیریم، آکورد جدید بیشتر به محصولات آکورا شباهت دارد خصوصا مدل تورینگ با چراغ‌های LED.  آکورد اکنون 55 میلی متر فاصله محوری بیشتری دارد اما در عین حال طول آن 10 میلی متر کاهش پیدا کرده است. به لطف افزایش 10 میلی متری عرض خودرو و کاهش 15 میلی متری ارتفاع، آکورد ظاهر اسپرت‌تری پیدا کرده و شاید همین موضوع جوانان بیشتری را به انتخاب آن سوق دهد. به علاوه استفاده بیشتر از آلومینیوم و فولاد با مقاومت بالا در شاسی خودرو، وزن کلی آن نسبت به مدل فعلی 50 تا 80 کیلوگرم کاهش یافته است. این کاهش وزن با آپشن‌ها و ویژگی‌های سفارشی تغییر می‌کند.

image

افزایش فاصله محوری باعث افزایش فضای داخلی خودرو می‌شود و فضای پای سرنشینان عقب اکنون 51 میلی متر بیشتر شده است. هوندا از بهبود وضعیت صندلی‌های جلو هم غافل نشده و راحتی بیشتری را برای سرنشینان به ویژه در قسمت کمر و شانه فراهم کرده است. همچنین کاهش ابعاد برخی از اجزا مانند ستون A، دید راننده را افزایش داده است. حجم فضای بار هم افزایش 28 لیتر پیدا کرده و این اتفاق حتی در مدل هیبریدی هم رخ داده است چراکه باتری‌ اکنون در زیر خودرو قرار دارد و به لطف استفاده از این تکنولوژی حجم فضای بار در این مدل 90 لیتر افزایش یافته است.

image
  
image

image

هوندا آکورد 2018 را می‌توان یک خانه تکنولوژی دانست. پکیج سنسورهای استاندارد هوندا برای آن عرضه شده و این بدان معناست که همه خریداران از ویژگی‌هایی چون ترمز جلوگیری از برخورد، هشدار خروج از بین خطوط، و کروز کنترل تطبیق پذیر بهره خواهند برد. صفحه آمپر خودرو تماما دیجیتالی و 7 اینچی است و یک نمایشگر 8 اینچی هم برای سیستم اطلاعات و سرگرمی در نظر گرفته شده است اما خوشبختانه کلیدهای فیزیکی به طور کامل حذف نشده‌اند و وجود کلیدهای کنترل کننده یکی از نکات مثبت آکورد 2018 است. همچنین نسخه تورینگ، نمایشگر 6 اینچی هدآپ دارد و در کنار آن، ویژگی‌‌های دیگری چون سیستم تعلیق تطبیق پذیر و چراغ‌های LED برای این نسخه ارائه شده است.

image
  
image

image

اما انبوه تکنولوژی در آکورد جدید به ترمزهای جلوگیری از برخورد و هشدار خروج از خط محدود نمی‌شود. سیستم HondaLink، ویژگی‌هایی چون دستیار اضطراری کنار مسیر، استارت بدون کلید خودرو، پیگیری مکان خودروی دزدیده شده و امکانات دیگری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. ارتباطاتی چون بلوتوث، اینترنت 4G، وای فای و مطابقت با اپل کار پلی و اندروید اتو انتظارات بیشتر کاربران را پوشش می‌دهد. به علاوه سیستم صوتی در نظر گرفته شده برای آکورد در تریم‌های مختلف، متفاوت است و در تریم‌های بالاتر، سطح بالایی از قدرت را ارائه می‌دهد.

اما هوندا برای موتورهای آکورد کاملا تجدید نظر کرده است. مدل پایه آکورد 2018 از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو بهره می‌برد که قدرت راضی کننده 192 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن متر را تحویل راننده می‌دهد. برای مقایسه باید بگوییم که موتور 2.4 لیتری موجود در نسخه پایه مدل فعلی 185 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور دارد. جعبه دنده خودکار CVT وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد اما جعبه دنده 6 سرعته دستی هم برای تریم اسپرت قابل انتخاب است.

image

image
  
image

برای این سدان متوسط یک موتور 2.0 لیتری توربو هم در دسترس است که 4 سیلندر، 252 اسب بخار قدرت  370 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور جایگزین موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر حاضر در نسخه فعلی آکورد شده که آن هم 278 اسب بخار قدرت و 342 نیوتن متر گشتاور دارد. جعبه دنده این نسخه قدرتمند 2.0 لیتر از نوع 10 سرعته خودکار است اما مانند نسخه پایه، در تریم اسپرت جعبه دنده 6 سرعته دستی هم عرضه می‌شود.

هوندا سخنی از مشخصات فنی مدل هیبریدی به میان نیاورده اما می‌دانیم که یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی وظیفه قدرت بخشی به آن را بر عهده خواهند داشت. جزئیات آن به زودی از سوی کمپانی ژاپنی اعلام خواهد شد.

هوندا آکورد 2018 از پاییز در بازارهای جهانی عرضه می‌شود که با وجود رقیب قدرتمندی به نام تویوتا کمری 2018 با شاسی جدید، رقابت جذابی را میان این دو شاهد خواهیم بود.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

مهمان

۱۳۹۶/۴/۲۵
کیفیت داره ماشین ژاپنی...مرگ نداره

محمد

۱۳۹۶/۴/۲۵
البته الان هم رنو هم پژو خیلی خوب دارن طراحی میکنن . به طور مثال تلیسمان ، کولئوس و مگان جدید خیلی قشنگن و البته خیلی هم ماشینهای خوبی هستن . همینطور پژوها مثل 508 - 3008 که به نظر من عالین به خصوص 3008

محمد

۱۳۹۶/۴/۲۵
میلیارد ؟! :| چه خبره مگه . فک کنم حدود 240 الی 270 میلیون باشه

Amir

۱۳۹۶/۴/۲۴
من واقعا طراح های ژاپنی و فرانسوی رو نمیتونم درک کنم. واقعا انگیزشون از طراحی به این زشتی چی بوده؟ آکورد مدل ۲۰۰۸ ده برابر از این جذابتر و با ابهت تره.

پوریا

۱۳۹۶/۴/۲۴
خوشگله..
قیمتش تو ایران چند میلیارد؟؟