خانهاخبار
پیش‌سفارش دوربین شگفت‌انگیز 16 لنزی و 52 مگاپیکسلی L16 آغاز شد

پیش‌سفارش دوربین شگفت‌انگیز 16 لنزی و 52 مگاپیکسلی L16 آغاز شد

L16؛ دوربینی با لنزهای شانزده‌گانه، امکان کنترل عمق میدان و فاصله کانونی پس از ثبت عکس، و فیلم‌برداری 4K
۱۳۹۶/۴/۲۴
image

دیجیتال فوتوگرافی ریویو گزارش داد، شرکت لایت سرانجام پس از چهار سال طراحی، ساخت، اصلاح، ارتقا و آزمایشِ دوربین 16 ماژولی L16، ثبت سفارش برای فروش آن را آغاز کرد.

L16 که لایت آن را نخستین دوربین رایانشی چنددیافراگمی جهان می‌خواند، حاصل ترکیب 16 دوربین (و لنز) با دیافراگم‌ها و فواصل کانونی مختلف است که هم‌زمان از یک صحنه عکس می‌گیرند و نهایتا خروجی‌های خود را در قالب یک عکس 52 مگاپیکسلی با هم تلفیق می‌کنند.

لایت می‌گوید، این دوربین در مقایسه با هم‌قیمت‌های کنونی خود، کوچک‌تر و ارزان‌تر است و از نظر کیفیت عکس، شبیه دوربین‌های دیجیتال تک‌لنزی انعکاسی (DSLR) است.

دوربین‌های شانزده‌گانه L16 در کل، زوم اپتیکال 35 تا 150 میلی‌متر را پوشش می‌دهند. پتاپیکسل حدود سه سال پیش هنگام معرفی این دوربین، عملکرد آن را در شرایط کم‌نور، استثنایی توصیف کرده و نویز اندک، کنترل دقیق روی عمق میدان و نمایشگر لمسی 5 اینچی برای ویرایش و به‌اشتراک‌گذاری عکس را از ویژگی‌های آن برشمرده بود. با توجه به اینکه L16 اجازه می‌دهد تا عمق میدان و فاصله کانونی را پس از ثبت عکس کنترل کنید، از این حیث می‌توان آن را رقیب دوربین‌های لایت‌فیلد Lytro قلمداد کرد. گفتنی است، طبق اعلام لایت، امکان فیلم‌برداری 4K نیز به‌زودی به L16 افزوده خواهدشد که البته فیلم‌برداری تنها با یکی از لنزها صورت می‌گیرد.

لایت در دوربین خود از تراشه‌های اختصاصی ASIC بهره برده است تا کنترل هم‌زمان 16 ماژول دوربین را به آن‌ها بسپارد. این شرکت در کنار استفاده از ماژول‌های آماده، ناچار شد تا توسعه لنزهای 70 میلی‌متری و 150 میلی‌متری را خود به عهده بگیرد زیرا لنزهایی با این فاصله کانونی و در این اندازه (که اغلب برای تعبیه در تلفن‌های هوشمند طراحی می‌شوند) در بازار موجود نبود.

علاوه بر این، الگوریتم‌های هم‌جوشانی تصویر (ترکیب اطلاعات چندین عکس در یک عکس) و پایپلاین‌های پردازشی که برای هماهنگ‌سازی ماژول‌های دوربین به کار می‌رود نیز کار خود لایت است.

ابعاد این دوربین تقریبا مشابه یک تلفن هوشمند معمولی است و عکاسی با آن به تنظیمات خاصی نیاز ندارد. کافی است آن را به سمت چشم‌انداز موردنظر بگیرید و دکمه ثبت عکس را فشار دهید.

قیمت پیش‌سفارش این دوربین 1299 دلار و قیمت نهایی آن 1699 دلار اعلام شده است.

برخی از مشخصات دوربین Light L16 به نقل از سایت رسمی شرکت لایت

ظرفیت پیکسلی موثربیش از 52 مگاپیکسل
حس‌گرها (سنسورها)شانزده حس‌گر مجزا 13 مگاپیکسلی
لنزهاشانزده ماژول مجزا شامل 5 لنز 28 میلی‌متری، 5 لنز 70 میلی‌متری و 6 لنز 150 میلی‌متری؛ فواصل کانونی معادل دوربین‌ فول فریم
حداقل فوکوس10 سانتی‌متر در فاصله کانونی 28 میلی‌متری، 40 سانتی‌متر در فاصله کانونی 70 میلی‌متری، یک متر در فاصله کانونی 150 میلی‌متری
سرعت شاتر1/8000 ثانیه تا 15 ثانیه
حساسیت ISO100 تا 3200
حالت‌های نوردهیخودکار و دستی
نمایشگر 5 اینچی لمسی فول اچ‌دی
تراشهکوالکام اسنپ‌دراگون 820 و تراشه اختصاصی ASIC شرکت لایت
سیستم عاملاندروید
فضای ذخیره‌سازی داخلی256 گیگابایت (با ظرفیت ذخیره بیش از 1000 عکس)
قالب‌های ذخیره‌سازی عکسJPEG  و DNP
امنیترمزنگاری کامل منبع ذخیره‌سازی
فلاشال‌ای‌دی با دو حالت نوردهی
باتریپلیمر یون لیتیوم 3900 میلی‌آمپر ساعت
ویدیو (به‌زودی اضافه می‌شود)4K
درگاه اتصالUSB 3.0 نسخه C
ابعاد 165 در 84.5 در 24.05 میلی‌متر
جرم435 گرم
جنس شاسیآلیاژ آلومینیوم

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

ali.hosseini

۱۳۹۶/۴/۲۵
سلام. آقا حسین گرامی، دو عکس به عنوان نمونه در گالری تصاویر آورده شده.

حسین

۱۳۹۶/۴/۲۵
حد اقل چند نمونه عکس ثبت شده را هم میذاشتید.

هادی

۱۳۹۶/۴/۲۴
گوشی شبیه هیولای چند چشمی هست

tv

۱۳۹۶/۴/۲۴
عجب!