خانهاخبار
آئودی A8 معرفی شد؛ نسل جدید پرچم‌دار آئودی به میدان آمد

آئودی A8 معرفی شد؛ نسل جدید پرچم‌دار آئودی به میدان آمد

سرانجام پس از شایعات و تصاویر مخفیانه فراوان، آئودی پرچم‌دار خود را معرفی کرد.
۱۳۹۶/۴/۲۲

پس از مدت‌ها آزمایش و درز شایعات و تصاویر جاسوسی، آئودی رسما از سدان پرچم‌دار خود رونمایی کرد. آئودی می‌گوید که A8 2018 وضعیت آینده خودروهای لوکس را ترسیم می‌کند ما اگر بخواهیم صادق باشیم، آنقدرها هم متفاوت از قبل نیست. نسل جدید A8 کمی بزرگ‌تر شده و در 12 رنگ بدنه شامل سه رنگ کاملا جدید قابل خریداری است. این رویکرد کمی محافظه کارانه است که البته احتمالا بیشتر طرفداران آئودی از آن راضی خواهند بود.

البته منصفانه نیست که بگوییم هیچ تغییری رخ نداده و پکیج جدید، می‌تواند نظر طیف وسیعی را به خود جلب کند.

image

بزرگ‌ترین تغییر در ظاهر را می‌توان تغییر در جلو پنجره A8 دانست که از شکل 6 ضلعی بهره می‌برد و با خطوط سطح بدنه هماهنگی بیشتری پیدا کرده است. از جمله تغییرات مهم بدنه می‌توانیم به چراغ‌های جدید اشاره کنیم که با تکنولوژی لیزری جدید همراه شده‌اند. چراغ‌های جلو مجهز به این تکنولوژی هستند. عملکرد این تکنولوژی بدین صورت است که در سرعت بالای 70 کیلومتر بر ساعت فعال شده و دامنه روشنایی چراغ‌ها را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

image

ابعاد A8 جدید، 5172 میلی متر در طول، 1945 میلی متر در عرض و 1473 میلی متر در ارتفاع است و فاصله محوری آن هم 2998 میلی متر خواهد بود. البته مطابق سنت آئودی، این خودرو هم در یک نسخه با فاصله محوری بیشتر قابل خریداری است که این رقم در نسخه طویل به 3128 میلی متر می‌رسد و بدین ترتیب طول خودرو هم با کمی افزایش 5302 میلی متر خواهد بود.

به گفته آئودی بدنه A8 از 58 آلومینیوم تشکیل شده و فولاد، منیزیم و فیبر کربن دیگر مواد تشکیل دهنده ساختار بدنه هستند.

image

شاید یکی از نکات برجسته در طراحی بیرونی A8 2018 را بتوان چراغ‌های عقب آن دانست که با اتصال به یکدیگر، اکنون زیبایی بیشتری به عقب خودرو بخشیده‌اند. در مجموع طراحی A8 را می‌توان راضی کننده دانست و حرف‌های زیادی در مقابل حریفان سرسختی چون مرسدس بنز کلاس S و ب ام و سری 7 خواهد داشت.

image

اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و برای پی بردن به سطح کلاس یک خودروی لوکس باید به داخل آن توجه بیشتری داشته باشیم؛ جایی که آئودی سنگ تمام گذاشته است! آئودی A8 2018 به آینده پا گذاشته و کاکپیت مجازی آن، بسیار هیجان انگیز است. A8 مجهز به یک صفحه آمپر دیجیتالی است که اطلاعات کلیدی از وضعیت خودرو را با رزولوشن تمام اچ‌دی در اختیار راننده قرار می‌دهد.

image

در وسط داشبورد هم دو نمایشگر دیگر وجود دارد. سیستم اطلاعات سرگرمی آئودی موسوم به MMI توسط یک نمایشگر 10.5 اینچی نمایش داده می‌شود. نمایشگر دوم نیز 8.6 اینچی است و در خدمت سرنشینان خواهد بود. سیستم اطلاعات سرگرمی نسل دوم MIB از یک پردازنده چهار هسته‌ای ساخت انویدیا بهره می‌برد که به ادعای کمپانی 50 بار سریع‌تر از نسل اول است.

image

نکته جالب توجه در داخل آئودی A8، کاهش قابل توجه تعداد کلیدها و کنترلرها است. سیستم اطلاعات سرگرمی MMI آئودی بیشتر به نمایشگر لمسی و دستورات صوتی وابسته است اما برخی عملکردهای اصلی هنوز هم از طریق کنترلرهای روی فرمان قابل استفاده هستند. بازخوردهای صوتی و لمسی به راننده کمک می‌کند تا از اعمال شدن یا نشدن دستورات آگاه شود.

آئودی ادعا می‌کند که 41 دستیار مختلف را برای راننده در نظر گرفته و سیستم MMI می‌تواند توسط 6 کاربر مختلف با بیش از 400 دستور یا عملکرد متفاوت کنترل شود. بعضی از این عملکردها از سیستم یادگیری خودکار استفاده می‌کند و تنظیم نمایشگر هدآپ، اتصال گوشی هوشمند، تنظیم دوربین‌ها و سنسورها، تنطیم سیستم صوتی 3 بعدی و موارد دیگر را بر عهده می‌گیرد.

image

برای نسخه L (با فاصله محوری بیشتر) صندلی‌های عقب آرامش بخش دارند و ویژگی‌های بسیاری برای راحتی هرچه بیشتر سرنشینان ارائه می‌کند از جمله سیستم گرمایش، سرمایش، ماساژور و حتی استراحتگاه پا با ماساژور مخصوص پا.

image

آئودی صحبت‌های زیادی پیرامون سیستم رانندگی خودکار خود کرده است. آئودی نخستین کمپانی است که از اسکنرهای لیزری استفاده می‌کند تا به همراه رادار دیگر سنسورها، محیط اطراف خودرو را شناسایی کند. به گفته سازندگان این سیستم به راننده اجازه می‎‌دهد تا در ترافیک و یا بزرگراه‌های دارای خط کشی، کاملا کار را به خودرو واگذار کند. تا سرعت کمتر از 60 کیلومتر بر ساعت A8 همه چیز را کنترل خواهد کرد. برای پارک کردن خودرو حتی حضور به نیاز شما در خودرو نیست و A8 قادر است خود را در داخل گاراژ، پارکینگ و یا هر فضای دیگری پارک کند. این سیستم می‌تواند از طریق یک گوشی هوشمند فعال شده و از راه دور توسط راننده کنترل شود.

image

خبر بزرگ در بخش فنی این است که هر آئودی A8 اکنون یک نسخه هیبریدی محسوب می‌شود. A8 در ابتدا در دو نسخه با موتورهای 3.0 لیتری 6 سیلندر بنزینی و دیزلی عرضه خواهد شد که نسخه بنزینی TFSI، 340 اسب بخار و نسخه دیزلی TDI، 286 اسب بخار قدرت خواهند داشت. هر دو این نسخه‌ها از یک سیستم هیبریدی نسبتا ضعیف بهره می‌برند که بدون روشن بودن موتور درون سوز قادر است خودرو را تا مدت حداکثر 40 ثانیه و بین سرعت 55 تا 160 کیلومتر بر ساعت به پیش ببرد. از دیگر عملکردهای این سیستم هم به کترل در سرعت پایین و استارت-استاپ است.

image

آئودی می‌گوید که در آینده موتور 4.0 لیتری 8 سیلندر در هر دو حالت بنزینی و دیزلی را برای A8 عرضه خواهد کرد و مدل‌های 12 سیلندر و e-tron پلاگین هیبرید از دیگر برنامه‌های آلمانی‌ها هستند. سیستم انتقال قدرت A8 شامل یک جعبه دنده 8 سرعته خودکار تیپ ترونیک است که نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

سیستم تعلیق فعال جدید آئودی هم از دیگر نکات مثبت پرچم‌دار ارباب حلقه‌هاست. این سیستم تعلیق فعال از هوش مصنوعی بهره می‌برد و با استفاده از یک موتور الکتریکی و اجزای بیشمار دیگر در هر چرخ، وضعیت تعلیق را به شکل مجزا برای هر چرخ تنظیم می‌کند. نتیجه این کار، آرامشی مثال زدنی برای یک سدان لوکس است که می‌تواند تبدیل به یک خودروی کاملا اسپرت شود.

image

نسخه 2018 آئودی A8 از پاییز امسال در کشور آلمان عرضه خواهد شد اما چنین امکانات و ویژگی‌هایی هرگز به دست نخواهد آمد. قیمت پایه نسخه 6 سیلندر 90600 یورو و قیمت پایه نسخه L، 94100 یورو خواهد بود. قیمت به دلار این نسخه‌ها به ترتیب 103 هزار و 107 هزار دلار است که بسیار بیشتر از نسخه فعلی A8 با قیمت پایه 82500 دلار است.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۴/۲۵
میتسوبیشی عینکی اگه تجهیزاتش به روز بشه...قیافش هنوزم جلوتر از زمانه...طراحی عقبش رو دوو رو اسپیرو و هیوندای رو آزارا کپی کرد...به نکته خوبی اشاره کردی

mking

۱۳۹۶/۴/۲۳
"اما چنین امکانات و ویژگی‌هایی هرگز به دست نخواهد آمد" الان این عبارت دقیقا یعنی چی؟؟

mehiyaw

۱۳۹۶/۴/۲۲
سرسخت ترین رقیب آسمان هفتم و سلطان

مهمان

۱۳۹۶/۴/۲۲
تازه طرح عقبش شده مثل بیست سال پیش «میتسوبیشی عینکی »

عادل

۱۳۹۶/۴/۲۲
ارباب حلقه ها رو خوب اومدی!!
اگه این اسمش ماشینه پس اینایی که ما سوار میشیم چیه؟َ!!!