خانهاخبار
جک S3 محصول جدید کرمان موتور

جک S3 محصول جدید کرمان موتور

جک S5 شاسی بلند موفق چینی بود که توسط کرمان موتور تولید و عرضه شد و فروش خوبی را در کشورمان تجربه کرد. حالا به نظر می‌رسد که نوبت به دیگر کراس اوور چینی رسیده تا در بازار ایران خودنمایی کند.
۱۳۹۶/۴/۱۹

شرکت کرمان موتور در سال 87 لیفان 520 را برای نخستین بار به بازار ایران عرضه کرد و پس از آن هم نوبت به 520i رسید که فروش نسبتا خوبی را تجربه نمود. اما همکاری کرمان موتور با لیفان به همین جا ختم نشد و لیفان 620 و شاسی بلند X60 هم در سال‌های بعد در سبد محصولات قرار گرفتند.

اما قدم بزرگ بعدی کرمان موتور، قرارداد با شرکت خودروسازی چینی به نام جک در سال 88 بود که حاصل آن تولید خودرو جی 3 در سال 89 و جی 5 در سال 92 بود که پس از آن جی 5 اتومات با موتوری قوی تر و امکاناتی بیشتر به این خانواده پیوست.

با توجه به استقبال خوب مشتریان ایرانی از خودروی J5 ، در اواخر سال 93 خودروی S5 که یک خودروی شاسی بلند از شرکت JAC میباشد به بازار عرضه گردید. این اولین خودروی تولیدی در ایران است که دارای گیربکس 6 دنده دستی با موتور 2.0 لیتری توربو میباشد. از دیگر پروژه های شرکت کرمان موتور در سال 94، خودروی Lifan X50 بود که در دو مدل CVT و دنده معمولی به بازار عرضه گردید. همچنین در این سال محصول S5 با گیربکس اتوماتیک و سطح امکانات بیشتر عرضه گردید که موفقیت بی سابقه ای را به همراه داشت. جک S5 شاسی بلند موفق چینی بود که توسط کرمان موتور تولید و عرضه شد و فروش خوبی را در کشورمان تجربه کرد.


image

از مهمترین دست آوردهای شرکت کرمان موتور در سال 95 امضا قرارداد همکاری با شرکت هیوندای کره جنوبی و با فاصله کمی پس از برداشته شدن تحریم ها علیه ایران بود که عرضه دو خودروی آی 10 و آی 20 ما حصل این همکاری هستند.

حال خبر رسیده که کرمان موتور قصد دارد در ادامه همکاری خود با جک، کراس اوور S3 را در ایران تولید کند که یکی از شاسی بلندهای پرفروش چینی محسوب می‌شود.

اکنون قصد داریم نگاهی اجمالی به این محصول بیندازیم.

image

ابعاد جک S3 برابر با 4325 میلی متر در طول، 1765 میلی متر در عرض و 1660 میلی متر در ارتفاع است و فاصله محوری آن هم 2560 میلی متر است. موتور به کار رفته در آن 1.6 لیتر حجم و 4 سیلندر دارد و قادر است 118 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور تولید کند و از استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره می‌برد. وظیفه انتقال این نیرو هم بر عهده جعبه دنده CVT است.

image

امکانات رفاهی و ایمنی خوبی برای این خودرو در نظر گرفته شده از جمله ایربگ راننده و سرنشین جلو، کنترل فشار باد چرخ ها TPMS ،سیستم کمکی ترمز ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری  ESC، ترمز کمکی هیدورلیک  HBA، سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی  HAC، سنسور پارک عقب، سان‌روف، دیلایت (روشنایی چراغ در روز)، روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو با توجه به نور محیط، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و گرمکن، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، کامپیوتر سفری، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی چرمی، سیستم پخش  MP5، بلوتوث، ورودی AUX و USB، ورودی iPod و 6 بلندگو.

image

گفته می‌شود که جک S3 همزمان با شروع به کار نمایشگاه بین‌المللی خودرو شیراز توسط کرمان موتور معرفی و با موعد تحویل مهر ماه و با قیمت 71 میلیون و 900 هزار تومان پیش فروش شود.

برخی شنیده‌ها هم حاکی از آن است که به مناسبت معرفی آن در 27 تیر ماه، تخفیفات و شرایط فروش ویژه‌ای برای این خودرو در نظر گرفته می‌شود.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسین

۱۳۹۶/۴/۱۹
گفته می شود که جک s?