خانهاخبار
بلومبرگ گزارش می‌دهد: درآمد 145 میلیون دلاری تیم کوک از اپل

بلومبرگ گزارش می‌دهد: درآمد 145 میلیون دلاری تیم کوک از اپل

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشرشده از سوی بلومبرگ، مشخص شد که تیم کوک مدیرعامل فعلی اپل در سال 2016 درآمدی بالغ‌بر 145 میلیون دلار از این شرکت داشته است. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۴/۱۹

تیم کوک مدیرعامل حال حاضر کمپانی اپل یکی از مدیران موفق و پر درآمد سال‌های اخیر است. در سال گذشته تیم کوک با درامد 8.75 میلیون دلاری خود از اپل توانست جایگاه سوم لیست S&P 500 را کسب کند اما این رقم در مقایسه با حقوق‌ نجومی سایر مدیران کمپانی‌های تکنولوژیکی بسیار ناچیز است. به‌عنوان مثال مارک هوارد در سال گذشته 41.1 میلیون دلار از شرکت Oracle به‌عنوان حقوق سالیانه‌ی خود دریافت کرده که این رقم بیش از 4 برابر دستمزد سالانه‌ی تیم کوک است.  سناریوی آقای کوک هنگامی جالب می‌شود که وی در سال 2011 با منتسب شدن به‌عنوان مدیرعامل جدید کمپانی اپل، 1.26 میلیون سهم از این کمپانی را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کند.
 

image

سال مالی اپل در ماه سپتامبر 2016 پایان پذیرفت که بر اساس محاسبات صورت گرفته توسط مدیران اقتصادی این شرکت، شاخص سهام اپل طی سه سال گذشته رشد 78 درصدی را تجربه کرده است. افزایش ارزش سهام اپل به معنی افزایش فروش محصولات این کمپانی و در نتیجه افزایش پاداش مدیران ارشد این شرکت ازجمله تیم کوک است. با یک حساب سرانگشتی می‌توان محاسبه کرد که درآمد تیم کوک با توجه به افزایش ارزش سهام اپل در سال 2016 رقمی معادل 145 میلیون دلار بوده است که این میزان درآمد می‌تواند آقای کوک را به یکی ثروتمندترین مدیران کمپانی‌های تکنولوژیکی مبدل کند.

پایه حقوق تیم کوک در سال گذشته 3 میلیون دلار بوده و گمان می‌رود وی از سال 2011 تاکنون بیش از 320 میلیون دلار از اپل به‌عنوان حقوق ثابت و پاداش دریافت کرده باشد. البته بینش و شیوه‌ی تفکر تیم کوک و سایر مدیران بزرگ کمپانی‌های تکنولوژیکی ازجمله بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت و وارن بافِت، موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم و مدیرعامل کمپانی برکشایر هاتاوی با افراد عادی بسیار متفاوت است چراکه این‌گونه افراد بیشتر درامد خود را خرج امور خیریه و کمک به سازمان‌های حامی کودکان و افراد نیازمند می‌کنند. مدیرعامل فعلی اپل، تیم کوک طی مصاحبه‌ای که با مجله‌ی Fortune داشت، عنوان کرد که پس از کنار گذاشتن هزینه‌های تحصیل برادرزاده‌اش، قصد دارد تا تمام دارایی خود را صرف امور خیریه کند. تیم کوک پیش‌ازاین 50 میلیون دلار را به‌عنوان کمک مالی به مجموعه بیمارستان‌های استفورد اهدا کره بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

فاطی

۱۳۹۶/۵/۱
اره چون جنس 250 دلاری رو میده 1000 دلار درود به سامسونگ و اچ تی سی که جنس 1000 دلاری رو میدن 600 یا 700 دلار نوش جونش که ده برابر از ما سود میگیره/؟؟ اتفاقا برعکس

Kiarash

۱۳۹۶/۴/۱۹
نوش جونش