خانهاخبار
قابلیت شارژ بی‌سیم آیفون 8 در زمان عرضه، آماده نخواهد بود

قابلیت شارژ بی‌سیم آیفون 8 در زمان عرضه، آماده نخواهد بود

گزارش جدید، نشان می‎دهد که برای شارژ کردن آیفون 8 به صورت بی‌سیم باید تا زمان انتشار آپدیت iOS 11.1 منتظر بمانید.
۱۳۹۶/۴/۱۸

شرکت اپل از آیفون 8 در اواخر تابستان رونمایی خواهد کرد و به لطف انتشار شایعات و گمانه‎زنی‎های مختلف پیرامون این مدل، می‎دانیم که پرچم‌‏دار جدید کوپرتینویی‎ها از نمایشگر OLED استفاده می‌کند. هم‎چنین، یکی از قابلیت‎های جذاب آیفون 8، پشتیبانی این مدل از ویژگی «شارژ بی‌سیم» است و کاربر می‌تواند بدون اتصال کابل شارژر به گوشی‎هوشمند خود، آن‎را شارژ نماید. با این‎ وجود، به‌‏نظر می‎رسد که شارژ بی‌سیم آیفون 8 در زمان عرضه، قابل استفاده نخواهد بود.

براساس توئیت جدید وبلاگ‌نویس اپل، جان گروبر، وسیله جانبی که برای شارژ بی‌سیم آیفون 8 به آن احتیاج خواهید داشت؛ به صورت جداگانه به فروش می‌رسد و هم‌چنین در زمان عرضه، در دسترس قرار ندارد. اگر این موضوع صحت داشته باشد، باید منتظر ماند تا کوپرتینویی‎ها در اواخر سال جاری میلادی و با انتشار به‌روزرسانی جدید iOS 11.1، قابلیت شارژ بی‌سیم آیفون 8 را فعال نمایند.

image

همان‌طور که می‌دانید، آیفون 7 پلاس نیز در زمان عرضه از قابلیت تصویربرداری پرتره پشتیبانی نمی‌کرد و کوپرتینویی‎ها با انتشار یک به‎روزرسانی، این قابلیت را یک ماه پس از عرضه گوشی پرچم‎دار خود به بازار فعال کردند. هنوز مشخص نیست که چرا شرکت اپل، تصمیم به تأخیر در عرضه وسیله لازم برای شارژ بی‌سیم آیفون 8 گرفته است؛ شاید این تأخیر به دلیل یک مشکل سخت‎افزاری یا نرم‌افزاری باشد.

البته بدون قابلیت شارژ بی‌سیم آیفون 8 نیز، چندان به دردسر نخواهید افتاد؛ آیفون پرچم‌دار جدید اپل از شارژ سریع پشتیبانی می‎کند و همین موضوع باعث خواهد شد تا سرعت شارژ این مدل در مقایسه با آیفون‎های گذشته بیشتر باشد. هرچند در برخی از گمانه‎زنی‎ها، این موضوع تکذیب شده است. به همین جهت، ویژگی شارژ بی‌سیم یک قابلیت اختیاری است؛ مانند گوشی‎های پرچم‎دار سامسونگ که از قابلیت شارژ بی‎سیم پشتیبانی می‌کند.

یکی‌دیگر از گمانه‎زنی‌ها پیرامون آیفون 8 که دوست داشتیم به واقعیت مبدل شود، امکان شارژ بی‌سیم آیفون پرچم‎دار جدید اپل با فاصله از پد شارژ است. با این وجود، آخرین اطلاعات منتشر شده پیرامون این گوشی، چندان این موضوع را تایید نمی‌کند؛ به‎نظر می‎رسد که پد شارژ بی‌سیم آیفون جدید مانند نمونه توسعه داده شده برای ساعت‎مچی اپل واچ، نیاز به جای‌گیری آیفون 8 روی آن دارد.

باید توجه داشت که اپل، این شایعات را تایید نکرده است و بیشتر آنچه که پیرامون آیفون‌های جدید در حال‌حاضر وجود دارد، شایعه و گمانه‌‏زنی است. به همین جهت، هم‌چنان این موضوع امکان‌پذیر خواهد بود که آیفون 8 در زمان عرضه از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی نماید و نیازی به انتظار چندماهه برای فعال شدن این قابلیت نباشد!

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

Mahrad

۱۳۹۶/۴/۲۰
مرسی از دکتر بابک که بهم یاد دادی گوشیم سنسور اثر انگشت نداره (داشتم سامسونگ رو مسخره میکردم)

kika

۱۳۹۶/۴/۱۹
چند درصد مردم از شارژ بی سیم استفاده میکنند ؟ به نظر من این تکنولوژی زمانی به کار میاد که مثلا گوشی با فاصله ۴ یا ۵ متری شارژ بشه ! تا اون موقع به نظرم هم برای آیفون اضافه هست و هم برای اندروید ... همین که بعد از این همه مدت استفاده نکردن آیفون ، کمبودش احساس نشده ، نشان از بی مصرف بودنش هست ...
تازه به نظر من شارژر خودش باید بیاد گوشیرو شارژ کنه ! وگرنه اگه قراره ما تا شارژر بیسیمی بریم که همون موقع هم میزنیم تو پریز دیگه!!!

بابک

۱۳۹۶/۴/۱۹
به نظرت چرت نگفتی؟! S4 اصلا سنسور اثر انگشت نداشت که بخواد بره زیر نمایشگر!

sink

۱۳۹۶/۴/۱۸
((..یکی از قابلیت‎های جذاب آیفون 8، پشتیبانی این مدل از ویژگی «شارژ بی‌سیم» است
..))
اووفف چقد جذاب اخه لنتی. این حجم از تکنولوژی و نوآوری بی سابقس. من اگه اصلا یادم نمیاد نکسوز4 گوگل تو سال 2012 همچین چیزی داشت ??
جذابت های آیفون برای ما خاطرس. الان بحث تانگو و ماژول و سنسور های جدیده. نه نمایشگر ال ای دی و شارژر بیسیم که ده سال پیش از‌شون استفاده میکردیم و الان اصلا یادمون رفته چی بودن.خسته نباشی تیم کوک #اپل_نوستالژی

رضا

۱۳۹۶/۴/۱۸
موندم شارژ وایرلس به کجای کار ادم میاد :| یه اپشن فوق العاده اضافیه برا گوشیا