خانهاخبار
مروری بر شایعات پیرامون Moto Z2 Force

مروری بر شایعات پیرامون Moto Z2 Force

موتو زد 2 فورس محصول پرچم‌دار موتورولا است که به زودی معرفی خواهد شد. اما اکنون قصد داریم نگاهی به شایعات منتشر شده پیرامون آن داشته باشیم.
۱۳۹۶/۴/۱۶

سری زد از گوشی‌های موتو لنوو که سال گذشته معرفی شد را می‌توان تنها گوشی هوشمند ماژولار در این صنعت دانست. اما این اتفاق سال گذشته افتاد و به نظر می‌رسد که زمان به روز رسانی و افزودن گوشی‌های جدید به این سری فرار رسیده و موتو زد 2 و موتو زد 2 فورس، گوشی‌هایی هستند که احتمالا به زودی معرفی خواهند شد.

البته احتمالا موتو زد 2 قطر بسیار کمی خواهد داشت و در کنار موتو زد 2 پلی، از باریک‌ترین گوشی‌های هوشمند خواهد بود اما موتو زد 2 فورس از این نظر پشت سر آنها قرار می‌گیرد. علت این گفته هم تصاویر و شایعات متعددی است که پیرامون آنها در فضای وب منتشر شده است.

پیش از این انتظار می‌رفت که موتو زد 2 فورس در انتهای ماه قبلی میلادی معرفی شود اما چنین اتفاقی رخ نداد. اکنون قصد داریم نگاهی به همه شایعات و اطلاعات منتشر شده درباره این گوشی بیندازیم.

طراحی

image

حتی اگر این واقعیت را فراموش کنیم که لنوو طراحی بسیار خاصی را برای گوشی‌های هوشمند اخیر سری موتو در نظر گرفته، اما دلیل خوبی برای تغییر ندادن در طراحی موتو زد 2 و موتو زد 2 فورس دارد و آن هم ماژول‌های موتو مود است. برای سازگاری با مودهای فعلی، موتو زد 2 فورس طراحی شبیه به نسل قبلی خواهد داشت اما به هر حال بد نیست نگاهی به تصویر منتشر شده از آن بیندازیم:

تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید، رندری رسمی از نسخه AT&T موتو زد 2 فورس است که توسط ایوان بلس مشهور منتشر شده. تفاوت‌های بین این گوشی و نسخه سال قبل آن یعنی موتو زد فورس بسیار ناچیز است. در جلو حسگر اثرانگشت تفاوتی در شکل دارد و اکنون مربعی شکل نیست و فلاش دوربین سلفی هم کشیده‌تر شده است (این فلاش اکنون دوگانه و از نوع LED است). در پشت هم دوربین شکل بهتری به خود گرفته و ماژول دوربین اکنون از دو لنز تشکیل شده است.

برخی تفاوت‌های جزئی دیگر هم قابل مشاهده است مثلا کلیدها در سمت راست اندکی تغییر کرده‌اند و بدنه فلزی هم تقریبا به همان شکل و بدون جک 3.5 میلی متری هدفون در موتو زد 2 فورس مورد استفاده قرار گرفته است.

تصاویر دیگری هم از این گوشی منتشر شده که آن را در یک قاب آبی رنگ نشان می‌دهد. البته در ابتدا گفته می‌شد که این تصاویر متعلق موتو زد 2 هستند ولی قطر این گوشی خلاف آن را نشان می‌دهد چراکه زد 2 نسبت به زد 2 فورس قطر کمتری خواهد داشت.

سخت‌افزار

image

موتو زد به عنوان پرچم‌دار لنوو شناخته می‌شود و بنچمارک‌های منتشر شده از زد 2 فورس هم نشان دهنده آن است که سری زد 2 هم ادامه دهنده مسیر موتور زد خواهد بود. پردازنده اسنپدراگون 835، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی از جمله مشخصات سخت‌افزاری آن هستند. البته طلاعات بنچمارک‌ها گاهی در رابطه با حافظه داخلی صحیح نیست.

به نظر می‌رسد که نمایشگر به کار رفته در این گوشی هم 5.5 اینچی با رزولوشن 1440*2560 پیکسل خواهد بود. مانند گوشی‌های دیگر سری موتو، انتظار می‌رود که موتو زد 2 فورس هم از نمایشگر موسوم به ShatterShield بهره بگیرد که این به معنای مقاومت خوب آن در برابر ضربات است.

سال قبل موتو زد فورس در بیشتر بخش‌ها به جز نمایشگر مشخصاتی شبیه به موتو زد داشت. یکی دیگر از ویژگی‌های دیگر آن هم باتری بزرگ‌تر 3500 میلی آمپری بود. حال با توجه به استفاده از همین ببرند، و نیز به علت قطر بیشتر موتو زد 2 فورس نسبت به موتو زد 2 احتمال می‌رود که باتری آن هم بزرگ‌تر از نسخه معمولی باشد. به هر حال اطلاعات دقیقی در این مورد در دست نیست.

دوربین

image

از همان بنچمارک‌ها متوجه می‌شویم که دوربین اصلی موتو زد 2 فورس 12 مگاپیکسلی است که البته این بار از نوع دوگانه خواهد بود. هنوز نمی‌دانیم که از چه نوع سیستمی برای این دوربین استفاده خواهد شد اما آن طور که از تصاویر معلوم است، دو لنز یکسان هستند و بدین ترتیب می‌توان گفت یک لنز رنگی و یک لنز مونوکروم تشکیل دهنده آنها هستند. همچنین تصاویر حاکی از آن است که سیستم فوکوس خودکار لیزری باز هم در سری فورس حضور خواهد داشت.

دوربین جلو هم 5 مگاپیکسلی است و با فلاش LED که این بار دوگانه است همراه خواهد شد.

یکی دیگر از اتفاقات جالب در موتو زد 2 فورس، کوچک شدن ماژول دوربین است که البته این، با کاهش رزولوشن دوربین حاصل شده است. این کاهش رزولوشن به کاهش کیفیت نخواهد انجامید و وجود ویژگی‌های جدید این ضعف را پوشش خواهد داد.

موتو مودز

image

اما شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سری زد، سازگاری آنها با ماژول‌های موسوم به موتو مود است که امکانات ویژه‌ای را برای گوشی فراهم می‌کنند از جمله پروژکتور کردن نمایشگر  بر روی دیوار، افزایش صدای بلندگوها و صدای استریو، و افزایش طول عمر باتری. شکی وجود ندارد که مودهای فعلی با موتو زد 2 فورس سازگار خواهند بود اما احتمالا مودهای جدیدی هم برای آن معرفی خواهند شد.

ایم ماژول‌ها شامل دوربین 360 درجه، میکروفون Hi-Fi، DirecTV و غیره می‌شود. در واقع موتو اعلام کرده که امسال 12 مود جدید معرفی خواهد کرد و انتظار می‌رود که معرفی آنها همزمان با معرفی موتو زد 2 فورس صورت بگیرد.

قیمت و زمان عرضه

همان طور که قبلا اشاره کردیم، انتظار می‌رفت این گوشی اواخر ماه قبلی میلادی معرفی شود اما این اتفاق رخ نداد و در حال حاضر اطلاعی از زمان معرفی آن در دسترس نیست.

گفته می‌شود قیمت موتو زد 2 فورس تقریبا 600 دلار خواهد بود که قیمت مناسبی به نظر می‌رسد. به عنوان مثال نسخه Midnight Black وان پلاس 5 با قیمت 540 دلار به فروش می‌رسد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

kamyar

۱۳۹۶/۴/۱۸
شاهکاره

ممدلي

۱۳۹۶/۴/۱۶
فقط سوني بخريد ارزش داره