خانهاخبار
سرنوشت تلگرام در هاله‌ای از ابهام؛ سرور برنامه‌های محبوب به ایران منتقل خواهد شد؟

سرنوشت تلگرام در هاله‌ای از ابهام؛ سرور برنامه‌های محبوب به ایران منتقل خواهد شد؟

وزارت ارتباطات و فناوری، به‎تازگی پیرامون وضعیت سرویس‌های خارجی و انتقال‏ سرور آن‌ها به داخل ایران، توضیحاتی را ارائه داده است تا به گمانه‎زنی‎ها پیرامون سرنوشت برخی از شبکه‌های اجتماعی و برنامه‎های پیام‌رسان خاتمه دهد.
۱۳۹۶/۴/۱۵

محمد جواد آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، اعلام کرده است که انتقال سرویس‌های مهم به داخل کشور از موضوعات مهمی است که به دنبال آن خواهیم بود و در صورتی‌که یک سرویس به داخل کشور انتقال یابد، با شفافیت اعلام می‎شود.

image

آذری جهرمی در ادامه اشاره می‌کند که در شورای عالی فضای مجازی، بحث‌هایی برای صدور مجوز به وزارت ارتباطات برای مذاکره با شبکه‎های تولید محتوا در سطح بین‌المللی و استقرار آن‎ها در ایران وجود دارد. پیرامون نگرانی‎های موجود مبنی بر نقض حریم خصوصی افراد در صورت انتقال سرورهای برنامه‎های مختلف به داخل ایران، معاون وزیر ارتباطات شفاف‌سازی کرده است که «نقض حریم خصوصی، باعث عدم امکان تعامل با سرویس‎دهندگان خارجی خواهد شد و در نهایت، این تعامل‌ها را به بن بست می‌کشاند».

آذری جهرمی در همین رابطه، می‌افزاید:

 دولت مستقر و در رأس آن جناب رئیس جمهوری، شخصاً حساسیت ویژه‌ای در خصوص حفظ حریم خصوصی دارند و طبیعتاً اگر ما به دنبال این موضوع برویم، هیچ سرویس دهنده‌ای حاضر به همکاری با ما نخواهد بود. البته احترام به فرهنگ اسلامی ایرانی همواره مورد تأکید است.

دیروز، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم نیز در رابطه با پیگیری مصوبه شورای عالی فضای مجازی پیرامون الزام انتقال سرور شبکه‎های خارجی به داخل کشورمان گفت:

شورای عالی فضای مجازی مصوبه‌ای برای انتقال سرورها به داخل ایران نداشته است. با این‎حال، این موضوع با مصوبات دیگر در رابطه با نحوه ارائه تسهیلات به شبکه‎های بومی و خارجی، پیگیری می‌شود و بر همین اساس، شبکه‎های بومی و سرویس‌های خارجی که سرورهای خود را به داخل ایران منتقل نمایند، نسبت به شبکه‎های خارجی فاقد سرور در ایران در اولویت بالاتری قرار خواهند گرفت و از تسهیلات برخوردار خواهند شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Kiarash

۱۳۹۶/۴/۱۶
آره ما هم خیلی به شما اعتماد داریم
اگه اینجوری بشه همه مهاجرت میکنن به یه اپلیکیشن دیگه

جواد

۱۳۹۶/۴/۱۶
بیاد داخل مگه چه فرقی میکنه؟؟ ??

محمد

۱۳۹۶/۴/۱۶
هیچی پ پاک کنیم بره

احسان

۱۳۹۶/۴/۱۵
همین مونده پیامهای تلگراممون رو بخونن...