خانهاخبار
بعد از تکمیل فرایند جمع‌آوری داده، بیکسبی دراختیار کاربران قرار می‌گیرد

بعد از تکمیل فرایند جمع‌آوری داده، بیکسبی دراختیار کاربران قرار می‌گیرد

سامسونگ همزمان با گلکسی اس 8 از دستیار صوتی جدیدش رونمایی کرد و به نظر می‌رسید می‌خواهد قدرتمندانه با شرکت‌هایی همچون آمازون، گوگل و اپل در این زمینه رقابت کند. با این حال گویا زمان استفاده کاربران از بیکسبی همچنان با تاخیر مواجه است.
۱۳۹۶/۴/۱۵
image

انتشار نسخه نهایی و کامل انگلیسی کنترل صوتی دستیار هوشمند بیکسبی سامسونگ که در ابتدا تخمین زده می‌شد در ماه ژوئن منتشر شود، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این تاخیر به خاطر چند مشکلی است که سامسونگ با آن رو به روست اما تمام این مشکلات از کمبود داده‌‌ها ناشی می‌شود. برای اینکه یک سیستم یادگیری ماشینی بتواند به خوبی کار کند و تمامی پتانسیل‌هایش را به نمایش در آورد، داشتن پایگاه داده‌ای غنی بسیار ضروری است. هر چند که پیش از این نسخه کره‌ای کنترل صوتی بیکسبی در کره‌جنوبی منتشر شده، اما به نظر می‌رسد انتشار آن برای آمریکا و زبان انگلیسی برای سامسونگ بسیار دشوارتر است.

از آنجا که دستورات زیادی را می‌توان برای یک دستیار صوتی متصور بود و نحوه اجرای دستورات مختلف در اپلیکیشن‌های متفاوت بسیار گسترده است، تنها راه منطقی استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی است تا بتواند ورودی‌های فراوان را پردازش کرده و هر کدام را خودکار به آن چیزی که مناسب است متصل کند. گرچه احتمالا مهندسین سامسونگ وظیفه خود را برای نوشتن الگوریتم‌ها انجام داده‌اند، اما در نهایت شما به داده‌هایی واقعی نیاز دارید تا به سیستم بفهمانید مردم چگونه از سرویس شما استفاده می‌کنند و بهترین شیوه پاسخگویی به آن‌ها چیست.

اواخر ماه گذشته میلادی سامسونگ نسخه بتای کنترل صوتی بیکسبی را به عنوان یک به‌روزرسانی اختیاری در دسترس صاحبان گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس قرار داد و احتمالا هدفش از این کار آن بوده که بتواند داده‌های موردنیازش را برای انتشار کامل این قابلیت از طریق افرادی به دست آورد که داوطلبانه از نسخه بتا استفاده می‌کنند. زمانی که کنترل صوتی بیکسبی کاملا فعال شود، هر روز پایگاه داده‌های سامسونگ غنی‌تر می‌شود و به مرور زمان مطمئنا الگوریتم‌های یادگیری ماشینی آن بهبود پیدا می‌کنند. اما در آغاز کار سامسونگ که بر خلاف گوگل به پایگاه داده‌‌ی صوتی غنی‌ای دسترسی ندارد، با مشکل مواجه شده است.

image

سوال اصلی این است بالاخره چه زمانی این قابلیت فعال می‌شود. سامسونگ هنوز زمان جدیدی برای انتشار عمومی این قابلیت اعلام نکرده است. در مراسم رونمایی از گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس که در آوریل برگزار شد، سامسونگ بر روی بیکسبی به عنوان یکی از قابلیت‌های اصلی پرچم‌دارانش مانور فراوانی داد و حتی برای این دستیار صوتی یک دکمه فیزیکی در نظر گرفته که البته بسیاری از کاربران چندان آن را نمی‌پسندند. حال احتمالا برای بسیاری از کاربران ناامیدکننده است که هنوز نمی‌توانند به این قابلیت دسترسی کاملی داشته باشند. به خصوص که در ابتدا قرار بود کنترل صوتی بیکسبی در ماه می فعال شود، اما به ماه ژوئن موکول شد و این بار نیز به تاخیر خورده و مشخص نیست چه زمانی در دسترس قرار بگیرد. ممکن است این قابلیت تا زمان رونمایی گلکسی نوت 8 نیز فعال نشود. با این حال به نظر می‌رسد سامسونگ قصد ندارد تا زمانی که مطمئن شود بیکسبی عالی کار می‌کند، آن را برای همه فعال کند.

این تاخیرات باعث شده شایعاتی منتشر شود که سامسونگ رونمایی از اسپیکر مخصوص بیکسبی، چیزی شبیه Google Home، آمازون اکو و هوم‌پاد اپل، را عقب انداخته است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)