خانهاخبار
مالک شرکت سوپرسل محدودیت ساعت بازی را برای نوجوانان وضع کرد!

مالک شرکت سوپرسل محدودیت ساعت بازی را برای نوجوانان وضع کرد!

تنسنت، شرکت بزرگ اینترنتی چینی، که مالکیت شرکت‌ها و اپلیکیشن‌های معروفی مانند سوپرسل و وی‌چت را در اختیار دارد، برای بازی جدید محبوبش محدودیت ساعت بازی نوجوانان را اعمال کرده است.
۱۳۹۶/۴/۱۵
image

این خبر ممکن است عجیب به نظر برسد، اما بسیاری از والدین را خوشحال می‌کند: محدودیت ساعتی انجام بازی‌های موبایلی برای کودکان در چین اجرا خواهد شد.

شرکت تنسنت، بزرگ‌ترین شرکت بازی‌های آنلاین چند نفره و ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی که مالک اصلی شرکت سوپرسل و اپلیکیشن وی‌چت است قصد دارد محدودیت زمان بازی را برای یکی از محبوب‌ترین بازی‌های آنلاینش اجرایی کند. این بازی که Honor of Kings نام دارد از این پس به کودکان زیر 12 سال اجازه می‌دهد که تنها یک ساعت در روز بازی کنند و البته این یک ساعت نمی‌تواند بعد از ساعت 9 شب باشد. برای نوجوانان بین 12 تا 18 سال نیز محدودیت روزانه 2 ساعت بازی اعمال می‌شود.

به گزارش رویترز این محدودیت پاسخی به نگرانی والدین و معلمانی است که از اعتیاد شدید فرزندشان به این بازی شکایت داشته‌اند. چندی پیش روزنامه People’s Daily در مقاله‌ای به بررسی این بازی پرداخته و آن را «سمی» عنوان کرده بود. در این مقاله عنوان شده بود که بازی یاد شده بیش از 80 میلیون کاربر فعال روزانه در چین دارد؛ یعنی از هر 17 نفر چینی یک نفر از آن‌ها مشغول این بازی‌اند. در ادامه نیز به چند حادثه تاسف‌برانگیز ناشی از اعتیاد به این بازی اشاره شده بود: پسر 13 ساله‌ای پس از اینکه با والدینش بر سر اینکه چقدر وقت سر این بازی می‌گذارد خود را از بالای ساختمان به پایین پرتاب کرده و نوجوان 17 ساله‌ای پس از 40 ساعت بازی بی‌وقفه سکته مغزی کرده و از یک قدمی مرگ رد شده است. به همین دلیل شرکت تنسنت که تحت فشار شدید افکار عمومی قرار دارد تصمیم به اعمال چنین محدودیتی گرفته است. این سیستم حساب کاربری کودکان را به حساب کاربری پدر و مادر متصل می‌کند و آن‌ها از این طریق می‌توانند بر مدت زمان بازی فرزندشان نظارت داشته باشند.

image

بازی Honor of Kings در خارج از چین با نام Strike of Kings از سوی شرکت تنسنت منتشر شده است. هنوز مشخص نیست که تنسنت قصد دارد این محدودیت را در جایی غیر از چین نیز اعمال کند یا خیر و آیا سایر بازی‌های محبوب این شرکت مانند کلش آو کلنز و کلش رویال نیز در آینده تحت تاثیر این محدودیت قرار می‌گیرند یا نه.

اعمال محدودیت برای نوجوانان در بازی‌های موبایلی موضوع جدیدی نیست. در سال 2011 کره‌جنوبی قانونی وضع کرد که به موجب آن به نوجوانان زیر 16 سال اجازه بازی بین ساعت 12 شب تا 6 صبح داده نمی‌شود.

اگر کنجکاو شده‌اید که بدانید این بازی که اخیرا بسیار پر سر و صدا بوده و توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده، چیست از لینک‌های زیر می‌توانید آن‌ را دریافت کنید. توجه داشته باشید که این بازی هنوز به صورت عمومی برای تمام کشورهای جهان عرضه نشده است.

image
  
image

نظر شما در مورد اعمال چنین محدودیت‌هایی چیست؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

Vahid

۱۳۹۶/۱۲/۲۵
خو چ فرقی میکنه بچه جان هرکی سهامش بیشتره رئیسه

Salar

۱۳۹۶/۱۲/۳
شرکت سوپر سیل به مسیچ من جواب نمیده

Reza

۱۳۹۶/۴/۲۰
با استفاده از اطلاعات ی که تو اکانت گوگل و اپل هست میشه سن دقیق رو دوست.

علی نیک

۱۳۹۶/۴/۱۹
دوست عزیز تنستن مالک شرکت سوپر سل و بازی کلش هستش

وحید

۱۳۹۶/۴/۱۶
تنسنت سهامدار عمده است نه مالک شرکت سوپرسل