خانهاخبار
قرارداد همکاری نوکیا و شیائومی در زمینه‌های مختلف و حضور پرقدرت‌تر در بازار

قرارداد همکاری نوکیا و شیائومی در زمینه‌های مختلف و حضور پرقدرت‌تر در بازار

نوکیا و شیائومی که به دنبال قدرت‌گیری در بازار گوشی‌های هوشمند هستند، قراردادی همه جانبه با یکدیگر امضا کرده‌اند که می‌تواند فعالیتشان را در آینده تحت تاثیر خود قرار دهد.
۱۳۹۶/۴/۱۵
image

شیائومی دیگر برندی ناشناخته نیست. هر روز خبر جدیدی از این شرکت می‌شنویم و چند سالی می‌شود که این شرکت پای خود را از مرزهای چین فراتر گذاشته است. این شرکت که قصد دارد نقشش را در بازارهای جهانی پر رنگ‌تر کند به دنبال آن است که اندوخته پتنت‌های خود را پر و پیمان‌تر کند.

امروز شیائومی با نوکیا قراردادی برای مجوز استفاده متقابل از پتنت‌های مربوط به تلفن همراه امضا کرد و همچنین دو شرکت توافق کردند که در حوزه‌هایی مانند اینترنت اشیا، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی با یکدیگر همکاری داشته باشند. علاوه بر این نوکیا تعدادی از پتنت‌های خود را به شیائومی واگذار کرده است.

به موجب این قرارداد نوکیا تبدیل به تامین‌کننده قطعات شبکه مورد نیاز شیائومی می‌شود. قطعاتی که اکنون توسط ارائه‌دهندگان خدمات وب و اپراتورهای دیتاسنتر در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین قرار است شیائومی در زمینه تکنولوژی مربوط به پردازنده شبکه جدید نوکیا، FP4، با این شرکت فنلاندی همکاری کند.

هر دو شرکت شیائومی و نوکیا به دنبال راهی برای سلطه بر بازار گوشی‌های هوشمند هستند. شیائومی توانسته در این چند سال از سد دو رقیب چینی‌اش، Oppo و Vivo عبور کند و نوکیا نیز می‌خواهد پس از دوره‌ی افول با محصولات ویندوزی‌اش، دوباره به صدر بازار موبایل باز گردد. توافق پتنتی امروز شیائومی و نوکیا می‌تواند از این منظر برای شیائومی مهم و مفید باشد که مسیرش را برای حضور در بازار ایالات متحده در آینده هموار می‌کند.

راجیف سوری، مدیر ارشد اجرایی نوکیا، در بیانیه خود آورده است:

شیائومی یکی از سردمداران صنعت ساخت گوشی‌های هوشمند در جهان است و ما بسیار خوشحالیم که توانسته‌ایم به توافقی با آن‌ها دست پیدا کنیم.

لی جون، مدیر ارشد اجرایی شیائومی نیز ذکر کرده است:

همکاری با نوکیا این امکان را به ما می‌دهد که از توانایی آن‌ها در ساخت شبکه‌های بزرگ و قدرتمند و از قدرت بالایشان در زمینه نرم‌افزاری و ارائه خدمات برای ساخت محصولات متمایزتر و ارائه خدماتی استفاده کنیم که بهترین تجربه را برای طرفدارانمان در سراسر دنیا به ارمغان بیاورد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

italodance

۱۳۹۶/۴/۱۵
همین کم بود "نوکشامی"
نوکشامی ببخشید نوکیا هنوز نمیخواد غرامت ما رو بده ؟ خریداران پیشین جهانیش رو بده؟
از جی اس ام تقاضا می گردد هر وقت نوکیا اعلام دادن غرامت به خریداران پیشینش رو اغاز نمود حتما خبر بزنید تا حقمونو ازش بگیریم