خانهاخبار
استفاده 50 درصدی گوشی‌های هوشمند از صفحه‌نمایش AMOLED تا سال 2020

استفاده 50 درصدی گوشی‌های هوشمند از صفحه‌نمایش AMOLED تا سال 2020

گزارش موسسه تحقیقاتی ترندفورس نشان می‌دهد تنها تا 3 سال دیگر نزدیک به نیمی از گوشی‌های هوشمند تولید شده از صفحه نمایش‌های AMOLED استفاده خواهند کرد.
۱۳۹۶/۴/۱۴

طبق گزارشی که وب‌سایت موسسه تحقیقاتی معتبر ترندفورس (TrendForce) منتشر کرده است؛ آمارها نشان می‌دهد تا سال 2020 حدود 50 درصد از گوشی‌های هوشمند از صفحه‌نمایش AMOLED استفاده خواهند کرد. این پیش‌بینی نشان می‌دهد که شرکت اپل پس از استفاده از یک تکنولوژی جدید می‌تواند تا حد بسیار زیادی بر روی دیگر محصولات بازار نیز اثر بگذارد.

image

درواقع تصمیم شرکت اپل برای استفاده از نمایشگرهای AMOLED در آیفون 8 بر عمومی‌تر شدن استفاده از این نوع صفحه‌نمایش در گوشی‌های هوشمند کمپانی‌های تأثیر بسیار زیادی دارد.

همچنین بخش ویتزویو (WitsView) در ترندفورس به این موضوع اشاره می‌کند که از سال 2015 شرکت سامسونگ به دنبال منابع بیشتر تقاضا در جهت افزایش فعالیت در بازار AMOLED بوده و در سال 2017 با توجه به استفاده آیفون از این‌گونه صفحه‌نمایش‌ها، فروش سامسونگ در زمینه صفحه‌نمایش‌های آمولد به طرز چشم‌گیری افزایش‌یافته است.

همواره تمامی فعالیت‌ها و تکنولوژی‌های مورد استفاده توسط اپل توسط دیگر رقبای این شرکت به‌طور دقیق زیر نظر گرفته‌شده و آنالیز می‌گردد. به‌عنوان‌مثال خبر تائید استفاده اپل در تولید نسل بعدی آیفون از نمایشگر AMOLED باعث شده است که میزان استفاده از این نوع نمایشگر در گوشی‌های هوشمند در سایر برندهای معتبر نیز افزایش یابد.

استفاده اپل از این نوع نمایشگر باعث شده تا طبق پیش‌بینی‌های وب‌سایت ترندفورس تنها در سال آینده 35.3 درصد از گوشی‌های تولیدی و تا تنها تا سه سال 49.4 درصد از گوشی‌های تولیدی در سال 2020 از این نوع نمایشگر استفاده کنند.

image

پیکسل‌های نمایشگرهای AMOLED با سرعتی معادل 3 برابر سرعت فیلم‌های معمولی خاموش و روشن می‌شوند؛ لذا این‌گونه نمایشگرها برای نمایش ویدئوهای پرتحرک و حرکات سریع و روان و کاربردهای دیگری همچون مثل تماشای فیلم و عکس و انجام بازی‌های پرهیجان و اکشن بسیار مناسب است.

کیفیت تصویر AMOLED ها بسیار عالی بوده و در بسیار از اوقات نسبت به دیگر انواع نمایشگر برتری محسوس دارد. ضمن آنکه این نوع نمایشگر معمولا در زیر نور مستقیم خورشید عملکرد بهتری را نسبت به سایر نمایشگرها از خود نشان می‌دهد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

حمید

۱۳۹۶/۴/۱۴
آقا تو داری چرت میگی ال ای دی کجا بوده سامهنگ و ال ای دی

Mohammad

۱۳۹۶/۴/۱۴
حقیقت تلخه عزیزم پس پنل LCD عقب مونده خوبه رنگارو بی روح و بی کیفیت نشون میده عزیزم پنل Super amoled جدید سامسونگ اینقدر پیشرفته شده ک سوختن و اینحرفا چرت و پرته چیزایی که واسه اپل و بقیقه آرزو اِ واسه ما خاطرس پنل های امولد روشن خاموش بودنشون یکیه و قابل تشخیص نیست و سرعت پخشش ام از پنل های دیگه بالاتره و درضمن تو گوشی های جدید سامسونگ میشه رنگ هارو تنظیم کرد

محمد حسین

۱۳۹۶/۴/۱۴
یه مدرک معتبر میدی که پیکسل هاش میسوزع؟!
چرا ملت رو گمراه میکنید
مگه موزه الکی بسوزه
اره معایب داره ولی حتما مزایاش بیشتر بوده که اپل هم داره واردش میشه

سعید

۱۳۹۶/۴/۱۴
این م.سسیه جوک گفته تا 3 سال دیگه همه از اصفحه املت اشباع شده استفاده میکنن آخه پنل املتم شد صفحه هر خبری اومد حالا بدون نظر گرفتن راست و دروغش شما میزاری ها آقای صفا

فرید

۱۳۹۶/۴/۱۴
چرا چرت میگی این صفحه ها رو میشه طوری تنظیم کرد صد برابر lcd دقیق تر رنگارو نشون بده سوختن پیکسل هم واسه oled های 10 سال پیش بود تو با همون lcd بی کیفیتت خوش باش ;)