خانهاخبار
گلکسی نوت Fan Edition با گلکسی نوت 7 چه تفاوتی‌هایی دارد؟

گلکسی نوت Fan Edition با گلکسی نوت 7 چه تفاوتی‌هایی دارد؟

شرکت سامسونگ به تازگی نسخه بازسازی‌شده گلکسی نوت 7 را با نام Fan Edition معرفی کرد؛ اما شاید برای شما هم این سؤال مطرح‌شده باشد که این نسخه چه تفاوت‌هایی با گلکسی نت 7 سابق دارد؟
۱۳۹۶/۴/۱۳

همه ما ماجراهای ناگوار گلکسی نوت 7 و فراخوان‌های ناموفق به خاطر مشکل آتش گرفتن گوشی گلکسی نت 7 سامسونگ را به خاطر داریم. گلکسی نوت 7 را می‌توان یک گوشی با امکانات عالی و ظاهر زیبا اما با سرانجامی تلخ و ناگوار نام برد که نهایتاً سامسونگ به‌طور رسمی عرضه آن را متوقف کرد.

اما به گفته شرکت سامسونگ در حال حاضر مشکل باتری گلکسی نوت 7 کاملاً شناسایی و برطرف شده و حالا از میان 3.5 میلیون نوت 7 بازگردانده شده، این شرکت قصد دارد تا 400 هزار نسخه آن را تعویض کرده و با نام گلکسی نوت فن ادیشن به مشتریان خود عرضه کند. سامسونگ می‌گوید در ساخت این گوشی از قطعات استفاده‌نشده، کمک گرفته‌ شده و البته فعلاً برنامه‌ای نیز برای عرضه آن خارج از کشور کره جنوبی ندارد.

اما مهم‌ترین سؤال پس‌ازاین اطلاع از این خبر آن است که به‌جز تفاوت در باتری؛ گلکسی نوت فن ادیشن چه تفاوت‌هایی با گلکسی نوت 7 سابق دارد؟

image

۱- استفاده از باتری ایمن 3200 میلی‌آمپری

کارشناسان می‌گویند یکی از دلایل اصلی آتش گرفتن گلکسی نوت 7 قرار دادن باتری بیش‌ازحد بزرگ 3500 میلی‌آمپری و گرم شدن بیش‌ازاندازه آن بوده است. به نظر می‌رسد با توجه به همین موضوع سامسونگ در نسخه «فن ادیشن» از یک باتری کوچک‌تر 3200 میلی‌آمپری استفاده کرده است که البته این باتری از هشت مرحله آزمون جدید ایمنی این شرکت نیز سربلند بیرون آمده است تا این بار سامسونگ مطمئن باشد مشکلی بابت باتری گلکسی نوت فن ادیشن و آتش گرفتن آن نخواهد داشت و تجربه تلخ گذشته دوباره تکرار نشود.

image

ضمن آنکه با توجه به چیپست کم‌مصرف‌تر نسخه فن ادیشن و علیرغم باتری 3200 میلی‌آمپری به‌جای 3500 میلی‌آمپری؛ دوام شارژ این گوشی تقریباً مساوی گلکسی نوت 7 خواهد بود.

 

۲- استفاده از چیپست جدید اسنپ‌دراگون 821

اگر به خاطر داشته باشید گلکسی نوت 7 در دو نسخه یکی با پردازنده اکسینوس 8890 و دیگری با پردازنده اسنپ‌دراگون 820 عرضه شد اما حالا نسخه فن ادیشن با نسخه جدیدتر یعنی اسنپ‌دراگون 821 عرضه می‌شود که دوام شارژ یا فرکانس کاری بالاتری دارد.

image

البته جای تعجب است که چرا سامسونگ از تراشه جدیدتر اسنپ‌دراگون 835 در این گوشی استفاده نکرد؟ شاید هم چنین تصمیمی می‌توانست به فروش گلکسی اس 8 و همچنین گلکسی نوت 8 ضربه بزند.

 

۳- به کار بردن رابط کاربری گلکسی اس 8

استفاده سامسونگ از رابط کاربری جدید و زیبای اس 8 و اس 8 پلاس که Samsung Experience نام دارد در نسخه فن ادیشن از دیگر تغییرات مهم و خوشحال‌کننده در این گوشی است. حالا شما می‌توانید با رابط کاربری جدید به امکاناتی مشابه با گلکسی اس 8 دسترسی داشته باشید. همچنین آیکون‌های جدید و تصاویر پس‌زمینه متحرک گلکسی اس 8 در نوت فن ادیشن نیز حضور خواهند داشت.

image

 

۴- اضافه شدن دستیار هوشمند Bixby

یکی از ویژگی‌های کلیدی گلکسی اس 8 دستیار جدید Bixby است. آن‌طور که سامسونگ وعده داده این دستیار به‌مرورزمان تکمیل‌تر خواهد شد و خبر خوب دیگر آنکه حالا این دستیار به گلکسی نوت فن ادیشن نیز افزوده‌شده است.

image

 

۵- تغییرات ظاهری جزئی

مشخصات سخت‌افزاری تنها تغییرات اعمال‌شده بر روی فن ادیشن نیستند. چراکه ازنظر ظاهری نیز تغییرات جزئی روی نسخه فن ادیشن نسبت به گلکسی نوت 7 اعمال‌شده که ازجمله مهم‌ترین‌ آن‌ها می‌توان به حذف نشان‌ و لوگوی سامسونگ از بالای صفحه‌نمایش و همچنین تغییر لوگوی گلکسی نوت 7 به فن ادیشن اشاره کرد.

image

۶- قیمت ارزان‌تر و پایین نسبت به گلکسی نوت 7

چیزی که مسلم است آن است که سامسونگ هرگز انتظار ندارد تا علیرغم مشخصات سخت‌افزاری بهتر گلکسی نوت فن ادیشن؛ شما نسخه بازسازی‌شده گلکسی نوت ۷ را با قیمت مشابه این گوشی آن‌هم تنها چند ماه مانده به عرضه نوت ۸ خریداری کنید.

image

با تصمیم هوشمندانه‌ی سامسونگ گلکسی نوت فن ادیشن قیمتی برابر با ۶۱۰ دلار خواهد داشت که می‌توان گفت چیزی حدود ۴۰ درصد ارزان‌تر از قیمت عرضه گلکسی نوت ۷ است.

 

نظر شما در این رابطه چیست؟

آیا فکر می‌کنید نسخه فن ادیشن می‌تواند خریداران قبلی گوشی گلکسی نوت 7 را راضی کند؟

به نظر شما آیا همچنان امکان آتش گرفتن این گوشی یا مشکلات سخت افزاری دیگری در آن وجود دارد و گلکسی نوت 7 را یک گوشی بد یُمن و نحس برای سامسونگ می‌دانید؟

دیدگاه‌های خود در این رابطه را در بخش نظرات همین مطلب با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (21 نظر)

محمد حسین

۱۳۹۶/۴/۱۹
کاملا حرف شمادرسته هنگ تی سی خوبه که دوربین پرچمدارش چه تو مشخصات چه در عمل از اس۸ پایین تره. ولی دکسومارک به اون ۹۰ میده هنگ تی سی شما خوبه که تو میانردش باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری میزاره تو پرچمدارش ۳۰۰۰ یو اولترای شما خوبه که مثل جی۶ اسنپدراگون ۸۲۱ داره و اندازش با وجود صفحه نمایشگر هم اندازه ۱۰ میلی درازتر و ۲۰ گرم سنگین تر از هم نوت فن ادیشن هست یه ذره فکرکنین به نظرتون چرا اس۸ تو ۳۷ روز به اندازه کل فروش اچ تی سی از اول عمرش تا الان فروش داشته طرفدارای سامسونگ تا حالا دعوایی رو شروع نکردن ولی طرفدارای اچ تی سی که از اوضاع بد شرکتشون ناراحتن میان تو اینترنت هرچی از دهنشون در میاد مینویسن

فاطی

۱۳۹۶/۴/۱۶
اپل و سالاری؟؟؟؟؟؟؟ جوک امساله دوستان

kamran

۱۳۹۶/۴/۱۴
بزرگ ترین و کاربردی ترین تغییرش که این گوشی رو نسبت به نوت 7 معمولی متمایز می کنه ، پایین اومدن درصد انفجار هست که واقعا گوشی کاربردی تر و عالی تری نسبت به نوت 7 معمولی . کاش کمپانی های معروف دنیا هم دی این فکر باشند و از این خلاقیت بزرگ سام هنگ در زمینه موبایل استفاده کنند. با اینکه همه ما می دانیم که شرکت بزرگ سامسونگ در زمینه تقلید و اسکی از برند های دیگر رتبه اول را دارد و زمانی که شما گوشی هایش را در دست میگیرید احساس میکنید که به جز خودش یکی از پرچمداران جدید سونی و الجی و هوآوی و اپل و شیائومی و وان پلاس و اچ تی سی و زی تی ای و نوکیا ایسوس مایکروسافت و بلک بری را در دست گرفته اید . سامهنگ بهترین گوشی جهان.

eliya.

۱۳۹۶/۴/۱۴
با عرض سلام و خسته نباشید به نظر من galaxy note fan edition نتنها یه شروع دوباره برای سامسونگ بلکه یه پیروزی چون اون همه شرایط سختی که برای تضمین ایمنی باتری و عدم آتش سوزی note fe سامسونگ انجام داد برای s8 انجام نداد.

hossein

۱۳۹۶/۴/۱۴
سامسونگ در گوشي هاي ميان رده حرف اول رو ميزنه ولي به عنوان يه قول نميشه ازش نام برد چون اپل سالار همه ي گوشي ها هست و اپل يعني زندگي ميدونيد درست ميگن انتقاد نكنيد