خانهاخبار
5 پیش‌بینی از وضعیت آیفون در 10 سال آینده

5 پیش‌بینی از وضعیت آیفون در 10 سال آینده

امروزه آیفون در میان کاربران سراسر دنیا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. تصور برخی متخصصان تکنولوژی از آیفون در سال 2027 اهمیت این موضوع را بیش از پیش نمایان می‎کند. نظرات متخصصان را ادامه بخوانید.
۱۳۹۶/۴/۱۲

هفته گذشته، تولد ده سالگی آیفون بود. اپل با ایجاد دوره‌ای طلایی در ده سال اخیر، آینده دنیای تکنولوژی را به دست آیفون سپرد. از آنجا که نقش تکنولوژی در زندگی بشر هر روز پررنگ‌تر می‌شود، پیش بینی ظاهر آیفون در ده سال آینده کاری دشوار است.

مجله Wired U.K، در این هفته به تاثیرگذاری آیفون و آینده احتمالی آن نگاهی ویژه دارد. متخصصان تکنولوژی، در این مجله، به وجود آیفون تا 10 سال آینده خوش‌بین بوده، اما معتقدند آیفون به روشی کاملا متفاوت همراه کاربرانش خواهد بود.

image

در زیر برخی متخصصان آیفون 2027 را به تصویر کشیده‌اند:

  • ظاهری شبیه به گذشته

با اینکه سامسونگ و دیگر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در حال تست صفحه نمایش‌های کوچک برای گوشی‌ها هستند، Avi Greengart محقق بین‎المللی دستگاه‌های هوشمند، معتقد است که ظاهر آیفون طی 10 سال آینده با تغییر چندانی روبرو نمی‌شود.

به گفته او، هرچند که امروزه شرکت‌ها در حال آزمایش صفحه نمایش‌های تاشو، خمیده و یا حتی هولوگرافیک هستند، فاکتورهای اساسی در ظاهر گوشی‌ها شکل اصلی خود را حفظ می‌کند. چرا که این ظاهر در تبادل اطلاعات، رابط کاربری مناسب و حمل آسان، رضایت کاربران را فراهم نموده است.

  • افزایش امکانات آیفون

 به نظر اندی رابین بنیانگذار اندروید، با هوشمندتر شدن وسایل دیجیتال، ضرورت استفاده از آیفون در دنیای دیجیتال روز به روز پر رنگ‎تر می‌شود. در آینده گوشی‎های هوشمند به پرتالی تبدیل می‌شود که مجموعه‎ای از  دیگر گجت‎ها را در بر دارد. او معتقد است گوشی‌های هوشمند دسترسی‎ و ارتباطات را روز به روز ساده‌تر می‌کنند.

  • هوش مصنوعی به دنبال رابط کاربری

به عقیده David Pierce (از نویسندگان مجله WIRED )، در سال 2027 کامپیوترهای شخصی جای خود را به پلتفرم هوش مصنوعی می‌دهد. اما این پلتفرم همچنان به رابط کاربری (نوعی صفحه نمایش)، نیاز دارد.

هوش مصنوعی تا سال 2027 با اینترنت پرسرعت و پردازنده قدرتمند اسنپدراگون، جایگزین کامپیوترهای شخصی می‌شود. ارتباط با کامپیوترهای شخصی در آینده درست شبیه آنچه انتظار می‌رود، از طریق صدا، فرامین حرکتی و صفحه کلید امکان‎پذیر است. با این همه رابط کاربری، همچون پوششی برای این کامپیوتر، امری ضروری به نظر می‌رسد.

  • پایان عمر اپلیکیشن‌ها

اپ‌ها تا سال 2027 ممکن است کارایی خود را از دست بدهند. به گفته Arshad رئیس بخش تولید شرکت موتورولا، عمر اپ‎ها به پایان می‌رسد.

به نظر او اپ‌های مختلف با نوتیفیکیشن‌های بیشمار باعث آزار کاربران می‌شوند. به همین دلیل استفاده از هوش مصنوعی در دستگاه‌های هوشمند، به تکامل رابط‌های کاربری صوتی و تصویری کمک شایانی می‌نماید.

  • پردازنده‌های قدرتمند جایگزین هوش مصنوعی در سرورهای ابری

آن دسته از اپ‌های آیفون همچون Siri که از ویژگی‌های هوش مصنوعی بهره‌مند هستند غالبا برای کارایی بهتر نیازمند اتصال به اینترنت هستند. استفاده از این اپ‌ها، بخش زیادی از توان پردازنده را اشغال می‌کند به همین دلیل آیفون آن‎ها را به سمت اپلیکیشن Cloud هدایت می‌کند.

به گفته Arshad، تمایل کاربران به لوازم دیجیتال شخصی و افزایش سرعت پردازنده‌ها، جایگاه هوش مصنوعی را در گوشی‎های هوشمند پر رنگ‌تر از اپلیکیشن‌های ابری می‌کند. بنابراین طبیعتا کاربران به وسیله‎ای تمایل نشان می‌دهند که زندگی را برایشان آسان‌تر کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Pouya

۱۳۹۶/۴/۱۲
دوست عزیز همشون به تکنولوژی بشر هدمت کردن پس قطعا اگه هر کدومشون نبودن تکنولوژی کمتر پیشرفت میکرد پس مدیون همشونیم

saeed

۱۳۹۶/۴/۱۲
نظر شما ...are pas in vasat Microsoft bad hava bode Samsung somagh mimekide faghat iphone faal bode

pedram

۱۳۹۶/۴/۱۲
تا 10 سال دیگه گوشی ها با 5 دقیقه قرار گرفتن زیر نور غیر مستقیم چند روز کار میکنن و یا انرژی خورشیدی جای خودش رو به انرژی تاریکی میده که بسیار قوی تره ، با فکر کردن به کسی که میخوایم بهش پیام بدیم و یا باهاش تماس بگیریم از طریق دستگاه کوچکی که در گوشمان میزاریم میتونیم به صورت ذهنی تماس بگیریم یا کار های دیگه بکنیم، در 5 سال آینده کیفیت صفحه نمایش ها و رم ها انقدر بالا میره که دیگه حتی تبلیغی براشون نمیشه و گوشی هایی میان که میتونیم هر وقت خواستیم بدون اضافه کردن چیزی و تنها با یک دکمه رنگشون رو عوض کنیم.

italodance

۱۳۹۶/۴/۱۲
اگه ایفون نبود قاعدتا زندگی دیجیتال هم نبود همش را مدیون ایفونیم

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۴/۱۲
شرکت اپل باید یک تحقیق گسترده ای را روی "باتری دایمی" انجام بده...
داری صحبت میکنی و صحبتتم گل انداخته..بعد یه دفعه گوشیت خاموش میشه.. ضدحال
من خودم یه بار صحرا بودم داشتم صحبت میکردم و حسابی هم گل انداخته بود.. یهو شد low باتری.... خلاصه خاموش شد....
یعنی انگار دنیا را کوبیدن توی سرم.. روز تلخی شد
دیگه اومدم رسیدم همدان و مجدد زنگ زدم!