خانهاخبار
چگونه گوشی موبایل دست دوم بخریم ؟

چگونه گوشی موبایل دست دوم بخریم ؟

طی چند سالی اولی که فروش و خرید گوشی دست دوم رایج شده بود تنها گوشی های غیر هوشمند برای فروش گذاشته می شد چون خریدار می توانست در همان محل خرید و فروش تمام امکانات گوشی موبایل را که بسیار هم ساده بود بررسی کند و بعد از اینکه اطمینان پیدا کرد گوشی موبایل سالم است آن را می خرید. البته قیمت گوشی به ویژه این گوشی های ساده هم در آن زمان خیلی زیاد نبود.
۱۳۹۶/۴/۱۱

اما در سال های اخیر خرید گوشی های دست دوم هوشمند هم بسیار رایج شده است. چون همه مردم نمی توانند، گوشی هایی مثل محصولات برند اپل را  با توجه به قیمت بالایی که در کشور ما دارند خریداری کنند و از آن استفاده کنند بنابراین به خرید گوشی هوشمند دست دوم روی می‌ آورند.

این خرید و فروش اگر به درستی و دقت انجام شود نه تنها ضرری به همراه نخواهد داشت بلکه سود هم دارد. اگر می خواهید گوشی دست دوم بخرید اما نمی دانید چطور این کار را انجام دهید با ما همراه باشید.

اول از همه پیش از آنکه برای بازدید گوشی موبایل بروید، امکانات گوشی موردنظرتان را بررسی کنید و به خاطر داشته باشید تا در صورتی که فروشنده اطلاعات نادرست و غیر واقعی به شما ارائه داد بتوانید آن را تشخیص دهید. البته با جستجوی مدل گوشی های هوشمند در گوگل می توانید به کد سرویس موبایل دسترسی داشته باشید. گوشی های هوشمند همگی دارای این کد سرویس هستند و شما می توانید با استفاده از آن به قسمتی که برای بررسی قسمت های متفاوت گوشی در نظر گرفته شده است دسترسی پیدا کنید.

image

ظاهر موبایل را ساده ترین قسمتی است که باید آن را بررسی کنید. بعد از آن تمام پورت ها و داخل موبایل است که باید بررسی شود همینطور محل اتصال هدفون هم باید وصل هدفون و پخش موسیقی و برقراری تماس، آزمایش شود. اگر امکان دسترسی به باتری وجود دارد حتما آن را ببنید و از نبود برآمدگی یا جرم های سبزرنگ در آن مطمئن شوید.

روشن و خاموش کردن گوشی دست دوم برای اطمینان پیدا کردن از سالم بودن آن کافی نیست. یک راه بهتر این است که سیم کارت را در گوشی قرار دهید و با آن تماس بگیرید و پیام بفرستید و به شبکه وای فای یا داده های تلفن همراه متصل شوید و از سالم بودن تمام قسمت های آن مطمئن شوید. همچنین دوربین موبایل و پخش موزیک و بلندگوهای آن را هم امتحان کنید.

نکته بعدی این است که اگر تصمیم به خرید گوشی که آن را دیده و بررسی کرده اید حتما هنگام تحویل گرفتن آن تمام رمزها را از فروشنده بخواهید به ویژه اگر گوشی های برند آیفون را خریداری می کنید حتما رمزهای آن را از فروشنده تحویل بگیرید.

نکته دیگر این که از تعمیر شدن یا نشدن موبایل اطمینان حاصل کنید. اگر برچسب هایی را که تعمیرگاه ها و به ویژه نمایندگی ها پس از تعمیر روی گوشی موبایل می زنند را مشاهده کردید مطمئن باشید که گوشی موبایل تعمیر شده است و می توانید چرایی و چگونگی آن را از فروشنده بخواهید.

image

حتما جعبه، دفترچه راهنما و رسید خرید گوش موبایل را از فروشنده بخواهید. گارانتی و ضمانت نامه را هم ببینید و تحویل بگیرد حتی اگر گارانتی گوشی دست دوم به پایان رسیده باشد. چون با داشتن این موارد می توانید اطمینان داشته باشید که گوشی موبایلی که می خواهید بخرید مسروقه نیست.

بعد از انجام تمام این مرحله ها می توانید از صحت و سلامت گوشی موبایلی که قصد خرید آن را دارید اطمینان حاصل کنید و برای قیمت گذاری به کارشناسان یا کسانی که کسب و کارشان این است مراجعه کنید.

البته اگر مدل گوشی مورد نظرتان را در سایت شیپور جستجو کنید می توانید محدوده قیمتی آن را به دست بیاورید و با خاطر جمعی سراغ خرید گوشی دست دوم بروید.

قیمت گوشی دست دوم معمولا با توجه قیمت نمونه های نو آن، میزان کارکرد و میزان سلامت آن برآورد می شود. به عنوان مثال اگر گوشی آسیب هایی دیده باشد که در کارکرد آن تاثیر نداشته باشد اما صدمه ها مشحهود باشد باز هم از قیمت آن کم خواهد شد. بنابراین توجه داشته باشید که اگر گوشی کم کارکردی پیدا کردید که آسیب دیده بود با تعمیر شده بود، نباید مبلغ نمونه سالم آن را بپردازید بلکه باید بر اساس تمام این موارد از قیمت آن کاسته شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

sinakaya

۱۳۹۶/۴/۱۵
پس هر سالی که این همه گوشی به خاطر مد عوض میشه کجا میره یعنی الان من با 1100 هفت هشت سال پیشم اومدم نت؟

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۴/۱۱
گوشی دست دوم از ۲حالت خارج نیست: یا هنگی داشته یا اینکه مال دزدیه
که در هر دو صورت خریدش خطاست

italodance

۱۳۹۶/۴/۱۱
دست دوم؟ شیپور؟
نمیشه اصلا من برم از این تاپیک بیرون