خانهاخبار
پایان راه برای ابزار ساده برنامه‌نویسی مایکروسافت

پایان راه برای ابزار ساده برنامه‌نویسی مایکروسافت

ویندوز اپ استدیو به کاربران امکان ساخت اپلیکیشن‌هایی برای ویندوز 10 می‌داد؛ اپلیکیشن‌هایی که ساخت آنها تنها چند دقیقه زمان می‌برد. اکنون مایکروسافت تصمیم گرفته به کار این ابزار پایان دهد.
۱۳۹۶/۴/۱۰
image

مایکروسافت روز گذشته خبر داد Windows App Studio را متوقف خواهد کرد. برای کسانی که با این ابزار آشنایی ندارند باید اشاره کنیم ویندوز اپ استدیو به کاربران امکان ساخت اپلیکیشن‌هایی برای ویندوز 10 می‌داد؛ اپلیکیشن‌هایی که ساخت آنها تنها چند دقیقه زمان می‌برد. این ابزار اجازه می‌داد تا کاربرای از منابع دیتای متفاوتی از جمله فیسبوک، توییتر یا دیگر API ها استفاده کنند. این ابزار ساده امکان ساخت اپلیکیشن‌هایی یونیورسال برای ویندوز را به همه می‌داد؛ اپلیکیشن‌هایی که هم برای استفاده شخصی بودند و هم می‌شد آنها را در ویندوز استور منتشر کرد.

این ابزار از ماه آینده کم کم از دسترس خارج می‌شود. از پانزدهم ژوئیه کاربران جدید قادر به استفاده از آن نیستند و از پانزدهم سپتامبر نیز ادیتورها نمی‌تونند از ویندوز اپ استدیو استفاده کنند. در تاریخ اول دسامبر این ابزار کلا متوقف می‌شود و هیچ یک از کاربران قدیمی و جدید قادر به استفاده از آن نخواهند بود. مایکروسافت به کاربران توصیه کرده داده‌ها و پروژه‌های خود را تا قبل از اول دسامبر دانلود کنند.

غول بزرگ نرم‌افزاری ویندوز اپ استدیو را متوقف کرد تا فضا برای ابزار جدیدش باز شود؛ Windows Template Studio که به توسعه‌دهندگان جدید امکان می‌دهد به راحتی اپلیکیشن‌های یونیورسال بسازند. این ابزار بسیار پیشرفته نیازمند اشنایی اندک به کدنویس است؛ برخلاف ویندوز اپ استدیو که تقریبا برای اکثر کاربران قابل استفاده بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)