خانهاخبار
OnePlus به دنبال رفع مشکل حالت «ژله‎ای» نمایشگر وان‌پلاس 5

OnePlus به دنبال رفع مشکل حالت «ژله‎ای» نمایشگر وان‌پلاس 5

مدتی پیش، گزارشاتی مبنی بر وجود مشکل در نمایشگر OnePlus 5 منتشر شد و شرکت سازنده، به‎تازگی اعلام کرده است که از این مشکل آگاهی دارد و به دنبال راهی برای برطرف نمودن آن خواهد بود.
۱۳۹۶/۴/۱۰

«پیمایش ژله‎ای» یا Jelly Scrolling، نامی است که کاربران برای مشکل جدید گوشی OnePlus 5 انتخاب کرده‎اند. با توجه به این مشکل، زمانی که در یک صفحه در گوشی OnePlus 5 به سمت بالا یا پایین پیمایش کنید؛ اطلاعات موجود بر روی نمایشگر از جمله متون و تصاویر با حرکت شما هماهنگی ندارد.

همان‎طور که اعلام شد، شرکت وان‎پلاس از این موضوع مطلع است و درنظر دارد تا مشکل را برطرف نماید. OnePlus اعلام نموده است که وان‌پلاس 5 از همان اجزای سخت‎افزاری باکیفیت که در تمامی محصولات شرکت وان‎پلاس استفاده شده، بهره می‌گیرد و تنها عده کمی متوجه ایراد مذکور در گوشی‎های هوشمند خود شده‎اند.

 با این وجود، برخی ادعا می‎کنند که مشکل Jelly Scrolling در گوشی OnePlus 5 به دلیل مشکلات سخت‎افزاری است و تنها راه برای برطرف نمودن آن، تعویض مدل معیوب با یک نمونه سالم است.

image

مشکل مذکور شاید به دلیل ایرادات نرم‎افزاری باشد و به همین جهت، ممکن است OnePlus بتواند با عرضه به‎روزرسانی‎های نرم‎افزاری، آن‎را برطرف نماید. البته، مشکلات نرم‎افزاری برای هر گوشی‎هوشمندی به وجود می‎آید و کم‎تر محصولی را می‎توان یافت که در ابتدای عرضه با مشکل مواجه نشده باشد.

لازم به‎ذکر است که مشکل مذکور علی‌رغم آزاردهنده بودن، تأثیر چندانی بر روی استفاده شما از گوشی وان‎پلاس 5 نخواهد داشت و به همین جهت، چندان جای نگرانی وجود ندارد. حتی در نمونه‎های معیوب نیز، تشخیص این مشکل (تأخیر در جابه‎جایی محتوای نمایشگر) به سختی امکان‎پذیر است و شاید در ابتدا متوجه آن نشوید! به این نکته نیز باید توجه کرد که مشکل «پیمایش ژله‎ای» در گوشی OnePlus 5، یک عیب شایع نیست و تنها در برخی از مدل‎ها دیده می‎شود.

در صورتی‌که از خرید گوشی OnePlus 5 ناراضی هستید؛ می‌توان این گوشی را به مدت 15 روز پس از خرید، به شرکت سازنده تحویل داد و به جای آن، یک گوشی جدید دیگر دریافت کرد. با این‎حال، هیچ تضمیمی وجود ندارد که در نمونه جدید، مشکل Jelly Scrolling وجود نداشته باشد.

البته اگر از کار با گوشی OnePlus 5 لذت می‌برید، شاید بهتر باشد مدتی صبر نمایید تا علت این مشکل مشخص شود؛ در صورتی‎که ایراد نرم‎افزاری باشد، شرکت OnePlus با عرضه یک به‎روزرسانی آن‏‌را برطرف خواهد نمود و در صورتی‎که این ایراد ناشی از یک نقص سخت‎افزاری باشد، شرکت سازنده مقدمات لازم را برای تعویض نمونه معیوب فراهم خواهد کرد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

برابوس

۱۳۹۶/۴/۲۸
توي يوتيوب يه ويدئو هست كه توضيح ميده كه پنلهاي آمولد همچين چيزي طبيعي هست و حتي بصورت اسلوموشن نشون ميده كه اين حالت توي اس٨ سامسونگ خيلي بيشتره. در كل اصلا عيب حساب نميشه و طبيعي هست.

Khonsa

۱۳۹۶/۴/۱۰
دوست عزیز یجوری حرف میزنی انگار این سایت از وان پلاس درصد میگیره! گوشی خوب خوبه و بد بد! هر کمپانی تو دنیا میتونه به مشکل برخورد کنه و سایت های خبری هیچ خیری از سود یا ضرر این کمپانی ها نمی برن، این سایت بررسی یا خبر یک محصول رو میزار و بعدش شما مختاری با عقل خودت سبک و سنگین کنی و اون محصول رو بخری یا نه!

سهیل

۱۳۹۶/۴/۱۰
داداش چرا شلوغش میکنی با اطمینان میگم هیچ وسیله یا موبایلی در جهان وجود نداره که تمام صد درصد تولیدش بدون مشکل باشه وسیله الکترونیکی هرچی پیچیده تر اشکالاتش بیشتر مثلا همین مانیتوری که جلوی خودمه 5 سال داره درست کار میکنه ولی چه کسی میدونه تا چند دقیقه بعد هم سالم می مونه یا نه؟ ولی این دلیل نمیشه که از خریدت صرف نظر کنی

vg

۱۳۹۶/۴/۱۰
سلام دوستان منم یک مشکلی شبیه این دارم.. حدودا یک ماهه که هواوی میت 9 خریدم هر موقع فایل نوشتاری یا وارد برنامه جی اس ام میشم و پست جدیدی رو بخونم سرعت حرکت نوشته هابه بالا یا پایین هنگام مطالعه خیلی کند هست یعنی برای کمی بالا پایین کردن نوشته ها، چندین بار باید صفحه رو بالا پایین بکشم... لطفا یکی راهنمایی کنه

سینا

۱۳۹۶/۴/۱۰
جالب اینجا که سایت جی اس ام یا بهتر بگم کسایی که راجب این گوشی مطلب مینوشتن کلی تعریف کردن و این داستانا بعد مشخص میشه که چی ...گوشی ایراد داره مثل تعاریف و تبلیغات بی نهایتی که واسه گوشی وی ۲۰ الجی شد بعدش مشخص شد مشکل داره ....ما این سایتو بعنوان ی سایت تخصصی که بی طرف راجب گوشیا نظر میده واطلاعاتو در لختیار کاربرا میذاره انتخاب کردیم ولی کم کم داره مشخص میشه هر شرکتی پول بیشتری بده شما بسشتر تبلیغ میکنید ...از اعتماد کاربراتون سواستفاده نکنید لطفا .هرکسی موافق لایک کنه