خانهاخبار
تلگرام 4.1 منتشر شد؛ پشتیبانی از فارسی و قابلیت‌های جدید در گروه‌ها و کانال‌ها

تلگرام 4.1 منتشر شد؛ پشتیبانی از فارسی و قابلیت‌های جدید در گروه‌ها و کانال‌ها

ساعاتی پیش پیام‌رسان محبوب تلگرام آپدیت جدید خود را در نسخه 4.1 برای کاربران اندروید و iOS منتشر کرد. در ادامه به بررسی قابلیت‌ها و امکانات جدید تلگرام می‌پردازیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۴/۹

چند روز پیش پیام‌رسان تلگرام نسخه 4.1 بتا را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد تا ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را در این نسخه امتحان کند. ساعاتی پیش تلگرام به‌صورت رسمی آپدیت جدید پیام‌رسان خود را در نسخه 4.1 منتشر کرد تا بار دیگر شاهد اضافه شدن قابلیت‌ها و امکانات جالبی در این پیام‌رسان باشیم. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های جدید تلگرام 4.1 را بررسی خواهیم کرد.

پشتیبانی رسمی از زبان فارسی

image

تلگرام تا به امروز به‌صورت رسمی از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کرد و کاربران ایرانی برای استفاده از تلگرام مجبور بودند تا از اپلیکیشن های غیر معتبر و مخرب استفاده کنند. در نسخه جدید تلگرام شاهد پشتیبانی رسمی از زبان فارسی و سایر زبان دنیا هستیم که این موضوع می‌تواند بر محبوبیت جهانی تلگرام تاثیر مثبتی داشته باشد. از این پس تمام کاربران ایرانی می‌توانند با استفاده از ربات @langbot زبان موردنظر خود را به تلگرام اضافه کنند.

جستجو بین اعضای گروه یا کانال

image

ادمین‌های گروه یا کانال در نسخه جدید تلگرام می‌توانند کاربر مورد نظر خود را در بین اعضای گروه یا کانال جستجو نمایند. بدین‌صورت هر ادمین با مراجعه به صفحه پروفایل گروه یا کانال خود و انتخاب گزینه‌ی Search members می‌تواند کاربر موردنظر خود را جستجو کند.

افزایش ظرفیت ابر گروه‌ها به 10000 نفر

در نسخه‌های پیشین تلگرام هر سوپر گروه گنجایش 5 هزار کاربر را داشت که این رقم در نسخه جدید این تلگرام به 10 نفر افزایش پیدا کرده است. با افزایش ظرفیت سوپر گروه‌ها، ادمین‌ها نیز می‌توانند بین اعضای گروه جستجو کرده تا کاربر موردنظر خود را پیدا کنند.

تغییر سطوح دسترسی ادمین‌ها در کانال‌ها و سوپر گروه‌ها

image

 

قابلیت جدید و بسیار کاربردی که در تلگرام 4.1 ظاهر شده، امکان مدیریت و تعیین سطح دسترسی سایر ادمین‌های گروه یا کانال‌ها است. بدین ترتیب ادمین اصلی می‌تواند با تغییر سطح دسترسی سایر ادمین‌ها، اختیارات آن‌ها را محدود کند. برای مثال ادمین اصلی گروه یا کانال می‌تواند تعیین کند که کدام‌یک از ادمین‌ها اجازه انجام اموری همچون تغییر اطلاعات یا پروفایل گروه، ادیت کردن برخی پیام‌ها، حذف کردن اعضای گروه یا کانال، اضافه کردن ادمین جدید، پین کردن پیام مشخص و... را داشته باشند.

محدود کردن فعالیت اعضای کانال‌ها و سوپر گروه‌ها

image

ادمین‌های اصلی علاوه بر مدیریت روی فعالیت سایر ادمین‌ها می‌توانند امور مربوط به اعضا را نیز مدیریت کنند. به‌عنوان‌مثال هر ادمین می‌تواند اعضای مشخصی را از امکان ارسال پست، خواندن پیام‌ها، انتشار لینک‌های مختلف و... محروم کنند.

نمایش فعالیت اعضای گروه و ادمین‌های کانال در بخش Events

image

بخش جدیدی که به تلگرام اضافه‌شده Events یا رویدادها نام دارد. مدیران اصلی هر گروه یا کانال با مراجعه به این بخش می‌توانند فعالیت‌های اخیر اعضا یا سایر ادمین‌ها را طی 48 ساعت گذشته بررسی کنند. اموری همچون اضافه شدن اعضای جدید به گروه یا کانال، ادیت شدن پیام خاصی از سوی ادمین یا یکی از اعضا، تغییر اطلاعات و پروفایل گروه، انتشار پیام‌های اسپم و... از جمله رخدادهایی هستند که در بخش Events به‌طور کامل نمایش داده می‌شوند. ادمین اصلی می‌تواند با انتخاب گزینه Events در صفحه پروفایل گروه یا کانال خود به بخش رویدادها دسترسی پیدا کند.

امکان مخفی کردن آی پی در تماس‌های صوتی

image

قابلیت جدیدی که پیام‌رسان تلگرام در نسخه 4.1 به همراه خود آورده Peer To Peer نام دارد. از این پس تمام کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند آی پی خود را هنگام برقراری تماس‌های صوتی مخفی نگه‌دارند. در حالت پیش‌فرض قابلیت Peer To Peer در بخش Privacy And Security روشن است و آی پی شما هنگام برقراری تماس صوتی نمایان خواهد شد اما با خاموش کردن این قابلیت تماس‌های صوتی شما به سرورهای تلگرام انتقال پیداکرده تا آی پی شما مخفی بماند. توجه داشته باشید که انتقال پیام‌های صوتی به سرورهای تلگرام سبب افت کیفیت تماس می‌شود.

امکان تعیین پراکسی داخلی

image

بسیاری از کاربران برای تغییر آی پی به نرم‌افزارهای جانبی روی می‌آورند اما قابلیت جدید تلگرام این اجازه را می‌دهد تا کاربران از طریق تنظیم پراکسی موردنظر خود از پیام‌رسان تلگرام به‌صورت نامحدود استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید تماس صوتی برای کاربران ایرانی مسدود شده است اما از این پس تمام کاربران ایرانی به لطف قابلیت تغییر پراکسی داخلی تلگرام می‌توانند به قابلیت تماس صوتی نیز دسترسی داشته باشند. برای تغییر پراکسی خود کافی است تا وارد تنظیمات تلگرام شده و از بخش Data and Storage پراکسی موردنظر خود را وارد کنید.

سیستم جدید Android Pay و بهبود قابلیت‌های اشتراک‌گذاری

در نسخه 4.1 از پیام‌رسان محبوب تلگرام شاهد ظهور قابلیت مفیدی به نام Android Pay هستیم. کاربران اندرویدی با استفاده از این سیستم می‌توانند پرداخت‌های مربوط به ربات‌های تلگرامی را انجام دهند. یکی دیگر از تغییرات بسیار مهم تلگرام، بهبود قابلیت اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدیوها است. در نسخه‌های پیشین تلگرام هنگام اشتراک‌گذاری فایل‌های موجود در گالری شاهد تفکیک ویدیوها و عکس‌ها بودیم که این موضوع سبب ایجاد دردسرهای مختلفی برای کاربران شده بود. در نسخه 4.1 تلگرام این مشکل به‌صورت کامل برطرف شده و مشاهده می‌کنیم که هنگام ارسال فایل در بخش گالری، ویدیوها و تصاویر هم‌زمان و به‌صورت یکجا نمایش داده می‌شوند.

افزایش قابلیت‌های اشتراک‌گذاری برای کاربران iOS

image

پیش از این کاربران iOS  محدودیت‌های بسیاری برای ارسال فایل‌های مختلف در تلگرام داشتند اما در نسخه جدید این پیام‌رسان، بسیاری از محدودیت‌های کاربران حذف‌شده است. به‌عنوان‌مثال هنگام ارسال محتوا می‌توانید به‌راحتی مخاطبان موردنظر خود را انتخاب کرده و کامنت های مشخصی به پیام اضافه کنید. لمس سه‌بعدی (3D Touch) نیز قابلیت‌های جدیدی از جمله ضبط ویدیو و عکس و ارسال آن‌ها برای مخاطبین را برای کاربران iOS به همراه آورده است. در ادامه لینک دانلود پیام‌رسان تلگرام در نسخه 4.1 قرار داده شده است. نظرات ارزشمند خود را در مورد آپدیت جدید تلگرام با ما در میان بگذارید.

image
  
image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

Yasin

۱۳۹۶/۴/۱۶
دَمِ شما گرم مهندس
عالی بود توضیحات، هیچ سایتی‌ بخوبی شما توضیح نداده بود??????

مجتبی

۱۳۹۶/۴/۱۱
سلام این اضافه شدن زبان فارسی ارتباطی به ارتقا به این نسخه نداره -به این صورت عمل میشه اول عبارت longbot رو سرچ کنید نتیجه یک ربات هست وارد میشید و ربات رو استارت میکنید بعد استارت رو عبارت فارسی کلید کنید یک فایل ارسال میکنه دانلود میکنید و بعد سه نقطه کنار اش رو میزنید و apply loc.. رو کلید میکنید و فارسی میشه

mhdv

۱۳۹۶/۴/۱۰
رو آیفون درست کار میکنه ولی رو iPad Air 2 بعد آپدیت کرش میکنه
تو تنظیمات گزینه زبان اضافه شد
احتیاجی به ربات نیست

علیرضا

۱۳۹۶/۴/۱۰
مثه اینک زبان فارسی داشته این آپدیت ولی بعد از چند ساعت تلگرام پشیمون شده و زبان فارسیشو حذف کرده!علتش معلوم نیس

مهمان

۱۳۹۶/۴/۱۰
آپديت شد اما زبان فارسى نداره