خانهاخبار
تایید قابلیت شارژ بی‌سیم آیفون 8 در فایل‌های سیستمی iOS 11

تایید قابلیت شارژ بی‌سیم آیفون 8 در فایل‌های سیستمی iOS 11

یک فایل صوتی جدید در نسخه آزمایشی iOS 11 وجود دارد و به‌نظر می‌رسد که نشانه‎ای مبنی بر پشتیبانی آیفون 8 از قابلیت شارژ بی‏‌سیم خواهد بود.
۱۳۹۶/۴/۹

نزدیک به چند سال است که در برخی از گوشی‎های هوشمند اندرویدی، قابلیتی برای شارژ بی‌سیم آن‌ها وجود دارد و البته در این مدت، آیفون‏‌های شرکت اپل از این قابلیت محروم مانده‎اند. با این وجود، به‎نظر می‎رسد که وضعیت مذکور با عرضه آیفون 8 به عنوان گوشی پرچم‎دار 2017 شرکت اپل تغییر خواهد یافت.

در نسخه آزمایشی سیستم‌عامل iOS 11، یک فایل صوتی وجود دارد که با تایید قابلیت شارژ بی‌سیم در آیفون پرچم‎دار جدید اپل، کاربران را نسبت به آیفون 8 امیدوار می‎سازد. این فایل صوتی که توسط +MAKS فاش شده است، با نام «engage-power.caf» در نسخه آزمایشی سیستم‌‏عامل جدید اپل یعنی آی‎او‎اس 11 قابل دسترس خواهد بود.

image

در سیستم‎عامل مذکور، فایل صوتی دیگری با لیبل «connect-power.caf» وجود دارد و زمانی‎که گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود را به شارژر متصل نمایید، این صدا شنیده خواهد شد. به همین جهت، گمان می‎رود که این فایل اضافی که در هیچ‌ قسمت از سیستم‏‌عامل iOS 11 کاربرد ندارد، نوعی صدا برای تشخیص شارژ بی‏‌سیم آیفون 8 شرکت اپل خواهد بود.

مدتی پیش، شایعه‌ای مبنی بر پشتیبانی آیفون 8 از قابلیت شارژ بی‎سیم منتشر شد و گمان می‎رفت که این مدل به صورت بی‌سیم و با فاصله از شارژر، می‌‏تواند شارژ شود؛ با این وجود، جزئیات چندانی برای تکذیب یا تایید صحت این شایعه در دسترس نیست.

آیفون 8 شرکت اپل از بدنه‌ای از جنس شیشه استفاده می‌کند و کاربران به همین جهت، می‎توانند بدون دغدغه به شارژ بی‎سیم گوشی هوشمند جدید خود بپردازند. در رابطه با آیفون 7s و آیفون 7s Plus نیز، باید گفت که این دو مدل براساس شایعات از شارژ سریع پشتیبانی خواهد کرد؛ با این وجود، هنوز مشخص نشده است که آیا این دو مدل از قابلیت شارژ بی‌سیم مانند آیفون 8 پشتیبانی خواهد نمود یا خیر.

پیرامون شارژ سریع در آیفون‌‏های 2017 شرکت اپل نیز، باید گفت که کوپرتینویی‏‌ها یک شارژر 10 واتی را برای آیفون 8 و احتمالاً آیفون 7s Plus درنظر گرفته‌‏اند و برای شارژ سریع آن‏ها، یک کابل با اتصال USB-C به همراه گوشی‏‌های جدید اپل در بسته‌بندی گنجانده می‎شود. با این وجود، مدل‌های مذکور فاقد درگاه یواس‌بی Type-C بوده و از پورت لایتنینگ استفاده می‎کند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ارشیا

۱۳۹۶/۴/۹
اقای نویسنده چرا اینقدر شازژ بی سیم براتون مهمه. من ادمای زیادی رو میشناسم گوشیشون شارژر بی سیم داره استفاده نمیکنن. خودتون حوصله دارین گوشیتونو بزارین یه جا تکونش ندین اونم با سرعت کمتر شارژ کنه؟ حالا مگه اینکه اپل راهکاری ارائه بده که یه فضای چند متری رو ساپورت کنه بدون سیم