خانهاخبار
مروری بر تمام شایعه‌ها درباره گوشی ال‌جی V30 تا به امروز

مروری بر تمام شایعه‌ها درباره گوشی ال‌جی V30 تا به امروز

کمپانی ال‌جی قرار است امسال دو گوشی V30 و G7 را معرفی کند و هنوز هیچ اطلاعات رسمی درباره V30 در دسترس نیست. در این مطلب به جمع‌بندی شایعه‌های درباره این گوشی می‌پردازیم.
۱۳۹۶/۴/۹

ال‌جی قصد دارد تا آخر سال 2017 یک گوشی جدید و توانمند معرفی کند و حدس می‌زنیم که این گوشی V30 باشد. همان‌طور که خاطرتان هست این کمپانی سال گذشته مدل V20 را از سری V معرفی کرد و ظاهرا ال‌جی می‌خواهد یک گوشی فوق‌العاده پیشرفته بسازد تا جانشین مناسبی برای V20 باشد. هنوز اخبار قطعی از مشخصات گوشی V30 در دسترس نیست اما شایعه‌های زیادی درباره آن شنیده می‌شود. در ادامه این مطلب به تمام این شایعه‌ها و اخباری که به‌طور غیررسمی درباره این گوشی شنیده‌ایم، می‌پردازیم.

طراحی

هنوز هیچ تصویر زنده‌ای از V30 لو نرفته و تنها تصاویر رندر شده ای از کانسپت آن در فضای وب منتشرشده است. در تصاویر پایین گوشی هوشمندی را مشاهده می‌کنید که دو صفحه‌نمایش مجزا دارد و هر دو آن‌ها در پنل جلو گوشی تعبیه‌شده‌اند. در یکی از تصاویر شاهد هستیم که صفحه‌نمایش پایینی همیشه نوتیفیکیشن‌ها را نمایش می‌دهد و اگر صفحه‌نمایش اصلی را به‌صورت عمودی بالا بکشیم، صفحه‌نمایش پایینی بزرگ‌تر دیده می‌شود.

image
 
image

البته پیشنهاد می‌کنیم فعلا نسبت به این طراحی هیجان‌زده نشوید چون همان‌طور که کمی قبل اشاره کردیم، این تصاویر تنها تصاویر رندر شده‌ای از کانسپت V30 هستند. ممکن است طراحی این گوشی که هنوز هم به نام پروژه Joan شناخته می‌شود تا زمان معرفی‌اش دستخوش تغییرات بسیاری شود و شاید اصلا شبیه این کانسپت نباشد. ممکن است ال‌جی اصلا ایده چنین صفحه‌نمایشی را تا حالا کاملا رد کرده باشد اما اگر خیلی به این طراحی علاقه‌مند شده‌اید و فکر می‌کنید که این ایده می‌تواند مفید باشد، به این تصاویر هم نگاهی بیندازید تا نمونه‌های دیگری از کاربردهای این صفحه‌نمایش دوگانه را ببیند. صفحه‌نمایش کوچک‌تر می‌تواند کیبورد مجازی، میانبر اپلیکیشن‌ها یا ویژگی‌های دیگر را به نمایش بگذارد.

image

ال‌جی در تلاش است ایده‌های خلاقانه‌ای را در ساخت V30 اجرا کند اما به نظر می‌رسد که طراحی کشویی برای یک گوشی هوشمند با این ابعاد، خیلی هم مناسب نباشد. اجازه دهید کمی به شجره‌نامه گوشی‌های سری V بپردازیم. گوشی‌های V10 و V20 هر دو صفحه‌نمایش 5.7 اینچی داشتند و مسلما اندازه صفحه‌نمایش V30 از این اندازه کوچک‌تر نخواهد بود. حالا یک گوشی 5.7 اینچی را در نظر بگیرید که قرار است کشویی باز شود. آیا شما هم موافقید که این گوشی سنگین‌تر و ضخیم‌تر می‌شود و طول آن‌هم در هنگام استفاده به‌صورت کشویی، بلندتر خواهد بود؟ می‌توان ادعا کرد که کاربران امروزی گوشی‌های هوشمند، این موارد را امتیاز منفی می‌دانند. از طرفی بلک‌بری پریو 5.4 اینچی با آن ابعاد و وزن، مورد تایید کاربران قرار گرفت پس طراحی V30 به‌صورت کشویی عمودی چندان هم غیرممکن نیست. امیدواریم که مزیت‌های این طراحی بیشتر از معایبش باشد.

شایعه شده که پنل پشتی گوشی V30 هم شیشه‌ای خواهد بود و این طراحی می‌تواند هم خوب و هم بد باشد. همان‌طور که می‌دانید شارژ بی‌سیم تنها درگوشی‌هایی تعبیه می‌شود که پنل پشتی‌شان شیشه‌ای باشد. اگر پنل پشتی V30 از جنس شیشه طراحی شود، زیبایی ظاهری‌اش افزایش می‌یابد و امکان پشتیبانی از شارژ بی‌سیم هم برای آن مهیا می‌شود اما از طرفی پنل‌های شیشه‌ای به‌راحتی ترک می‌خورند و می‌شکنند. گوشی‌های V10 و V10 از آزمایش سقوط از ارتفاع کاملا سربلند بیرون آمدند و ممکن است V30 با پنل شیشه‌ای، نمره خوبی در این آزمایش کسب نکند.

هنوز اطلاعاتی در مورد مقاومت V30 در برابر نفوذ آب و گردوخاک در دسترس نیست اما اگر این گوشی طبق تصاویر کانسپتش طراحی شود، قطعا در مقابل نفوذ هیچ‌چیز مقاوم نخواهد بود.

صفحه‌نمایش

همان‌طور که گفتیم دوگوشی V10 و V20 صفحه‌نمایش 5.7 اینچی از نوع LCD دارند احتمالا صفحه‌نمایش V30 هم کوچک‌تر از آن‌ها نخواهد بود اما فعلا اطلاعات دقیقی از ابعاد و نسبت صفحه‌نمایش آن در دسترس نیست. ممکن است نسبت صفحه‌نمایش V30 هم مانند نسل قبلی، 16:9 یا به تقلید از جی 6، 18:9 و بلندتر باشد. اگر نسبت صفحه‌نمایش آن مانند G6 در نظر گرفته شود، V30 باریک‌تر خواهد بود و راحت‌تر در دست گرفته می‌شود. از این نظر ترجیح می‌دهیم که V30 اصلا شبیه V20 طراحی نشود چراکه در دست گرفتن آن کمی سخت بود.

image

هنوز اندازه و نسبت صفحه‌نمایش V30 مشخص نیست اما میدانیم که از نوع AMOLED خواهد بود. البته این موضوع هم رسما تایید نشده اما اگر خاطرتان باشد، گوگل چندی پیش اعلام کرده که پرچم‌دار بعدی ال‌جی از تکنولوژی واقعیت مجازی Daydream پشتیبانی می‌کند. برای پشتیبانی از این تکنولوژی هم صفحه‌نمایش AMOLED لازم است.

سخت‌افزار

حدس این موارد کمی ساده‌تر است. شایعه‌ها حاکی از آن است که گوشی V30 به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 835 می‌شود و 6 گیگابایت رم دارد. گفته می‌شود که حافظه داخلی‌اش کمتر از 64 گیگابایت نخواهد بود و از کارت حافظه جانبی microSD پشتیبانی می‌کند.

نرم‌افزار

ال‌جی V20 اولین گوشی بود که سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.0 به‌صورت پیش‌فرض روی آن نصب‌شده بود و منطقی به نظر می‌رسد که انتظار داشته باشیم اندروید O هم روی V30 نصب‌شده باشد. اندروید O قرار است تا اواخر تابستان 2017 منتشر شود و این خبر می‌تواند بر انتظار ما از V30 صحه بگذارد.

دوربین و مولتی‌مدیا

شکی نیست که V30 به دوربین حرفه‌ای مجهز می‌شود و مشخصات این دوربین حداقل مانند دوربین گوشی‌های V20 و G6 خواهد بود. این گوشی احتمالا دوربین اصلی با لنز دوگانه خواهد داشت که یکی از این لنزها تصاویر را با زاویه باز ثبت می‌کند. شایعه شده که سنسور سلفی V30 هم مانند دوربین اصلی‌اش لنز دوگانه دارد اما هنوز نمی‌دانیم که تفاوت این لنزها در چه ویژگی‌هایی خواهد بود.

image

انتظار می‌رود که V30 هم مانند V10 و V20 ویژگی‌های متعددی داشته باشد و بتواند صدا و تصویر را با کیفیت بالا ضبط کند. دوربین V20 پنل کنترل دستی در هنگام ثبت تصویر ارائه می‌کرد و اپلیکیشن بسیار خوبی برای ضبط صدا داشت و احتمالا V30 هم میکروفون‌های پیشرفته، DAC صوتی توانمند و نرم‌افزار مناسبی برای اجرای این روند خواهد داشت.

باتری

همان‌طور که گفتیم احتمالا پنل پشتی V30 از جنس شیشه خواهد بود تا از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی کند چون Qi و Powermat هیچ‌کدام نمی‌توانند تکنولوژی شارژ بی‌سیم را از طریق فلز میسر سازند. اگر این تصمیم نهایی و پنل شیشه‌ای برای V30 انتخاب شود، احتمالا باتری آن هم غیرقابل تعویض خواهد بود. فعلا هیچ اطلاعاتی درباره اندازه و ظرفیت باتری این گوشی در دسترس نیست.

قیمت، زمان معرفی و عرضه

گوشی‌های جدید در اغلب موارد در خلال نمایشگاه‌های تجاری معرفی می‌شوند و احتمالا V30 هم از این قاعده مستثنی نیست. شایعه شده که این گوشی قرار است در خلال رویداد IFA برلین و در تاریخ 1 سپتامبر رسما معرفی شود. البته انتظار می‌رفت که معرفی رسمی این گوشی یک روز زودتر و در تاریخ 31 اوت انجام شود. احتمالا V30 ابتدا در کره جنوبی عرضه می‌شود و به‌تدریج وارد بازار سایر کشورها می‌شود. این سری از گوشی‌های ال‌جی تابه‌حال در کشورهای محدودی عرضه‌شده‌اند اما احتمالا این بار ال‌جی قصد دارد پرچم‌دار تازه‌اش را در آمریکا هم به فروش برساند. حدس می‌زنیم که V30 حداقل 700 دلار قیمت‌گذاری شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

hadi

۱۳۹۶/۴/۱۰
تنها تو گوشی هایی که پشتشون شیشست شارژ بی سیم هست؟!!!پس لومیا ها همشون شیشه ای بودن خبر نداشتیم

رامین

۱۳۹۶/۴/۱۰
اتفاقا چنین ایده هایی عالیه و طراحیا از یکنواختی در میاد .
الجی همیشه در خلاقیت پیشرو بوده

سعید

۱۳۹۶/۴/۹
دیگه فکر نکنم صفحه ش املت باشه خانم نگارین خیامی

tv

۱۳۹۶/۴/۹
اگر کشویی باشد یا صفحه نمایش دو تکه بزرگ گور خود را خواهد کند! دوران این جنگولک بازی ها در گوشی سپری شده است!

Ali

۱۳۹۶/۴/۹
اگه طراحی وی 30 این باشه شکست بزرگی برای الجی خ اهد بود
این طراحی که برای گوشی ایون سونی اریوسون و قدیمیه البته در اون بجای صفحه نمایش کیببرد بود
امیدوارم وی 30 با این طرح نباشه. افتضاح بزرگی برای الجی