خانهاخبار
پیروزی ریکیاردو در گرندپری عجیب و مهیج آذربایجان

پیروزی ریکیاردو در گرندپری عجیب و مهیج آذربایجان

فتل و همیلتون در یکی از عجیب‌ترین گرندپری‌های فصل در کشور آذربایجان مقامی بهتر از چهارمی و پنجمی کسب نکردند.
۱۳۹۶/۴/۵

در گرندپری آذربایجان، لوئیس همیلتون مسابقه را از خط یک و هم تیمی او بوتاس از خط دو آغاز کردند و دو راننده تیم فراری، فتل و رایکونن از خط سوم و چهارم و پشت سر رانندگان تیم مرسدس قرار داشتند. مسابقه با استارت خوب همیلتون آغاز شد اما در همان پیچ اول، رایکونن و بوتاس تصادف نسبتا شدیدی را با هم داشتند و به هیمن علت یکی از لاستیک‌های بوتاس دچار مشکل شد.

image

بدین ترتیب او برای تعویض لاستیک با سرعت بسیار کمی به پیت استاپ رفت و لاستیک خود را تعویض کرد که همین اتفاق او را یک دور از بقیه رانندگان عقب انداخت.

در دورهای ابتدایی همیلتون عملکرد بسیار خوبی داشت و اختلاف 3 ثانیه‌ای با سباستین فتل ایجاد کرده بود. اما در دورهای بعدی چند تصادف و پس از آن جدا شدن قطعات از خودروها باعث به اهتزاز درآمدن پرچم زرد و ورود چندین باره خودروی ایمنی به پیست شد تا فرصت مناسبی برای فتل به وجود بیاید تا فاصله خود را به همیلتون به حداقل برساند که البته با تیزهوشی همیلتون این اتفاق رخ نداد.

image

مکس وشتاپن در این مسابقه هم عملکرد بسیار خوبی داشت و در حالی که در جایگاه سوم بود، به علت خرابی موتور، برای بار چهارم در این فصل از مسابقه خارج شد.

پس از طی چند دور، باز هم خودروی ایمنی به پیست آمد ولی این بار با برافراشته شدن پرچم قرمز، خودروها مجبور به توقف کامل برای چندین دقیقه در پیت استاپ شدند. این اتفاق شرایط را برای بازگشت بوتاس به مشابقه فراهم کرد و او این بار به دیگر رانندگان پیوست. پیش از این و در حالی که رانندگان مشغول حرکت آرام پشت سر خودروی ایمنی بودند، سباستین فتل برخوردی با مرسدس لوئیس همیلتون داشت که این کار او در نهایت منجر به پنالتی 10 ثانیه‌ای برایش شد.

image

در حالی که همه اینها در کنار هم می‌توانست به پیروزی قاطع همیلتون و مرسدس شود، اتفاق بسیار عجیبی برای او رخ داد. هِدرِست او که یک قطعه ایمنی محسوب می‌شود از جای درآمد و به تشخیص کارشناسان او برای رفع این نقیصه باید به پیت استاپ رفته و قطعه مورد نظر را تعویض می‌کرد. این پیش آمد موجب قرار گرفتن همیلتون پشت سر فتل با وجود پنالتی 10 ثانیه‌ای برای راننده تیم فراری شد که عصبانیت او را برانگیخت چراکه کاملا آماده یک پیروزی شیرین بود.

اما در نهایت رایکونن از تیم ردبول جایگاه اول، بوتاس از مرسدس در جایگاه دوم و لنس استرول شگفتی ساز از تیم ویلیامز در جایگاه سوم قرار گرفتند. فتل و همیلتون هم چهارم و پنجم شدند.

نتایج این مسابقه بدین شرح است:

image

نتایج کلی رانندگان در این فصل هم به شکل زیر است:

image

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

رضا

۱۳۹۶/۴/۵
چه مسابقه جذابی بوده??