خانهاخبار
رشد باورنکردنی و البته مشکل‌ساز در حجم اپلیکیشن‌های iOS

رشد باورنکردنی و البته مشکل‌ساز در حجم اپلیکیشن‌های iOS

در حالی که شرکت اپل سعی در بالا بردن حافظه داخلی دستگاه‌های خود دارد، افزایش حجم برنامه‌های موبایل به یک چالش برای آنها تبدیل شده است.
۱۳۹۶/۴/۵

یکی از بزرگترین مشکلاتی که کاربران آیفون با آن روبرو هستند، حافظه داخلی محدود در مدل‌های ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی است. اپل سال گذشته با ۲ برابر کردن حافظه مدل پایه آیفون و تبدیل ۱۶ گیگ به ۳۲ گیگ در آیفون ۷، سعی در حل این مشکل داشت. اما مساله اصلی افزایش حجم برنامه‌های مورد استفاده است. تا جایی که اکثر کاربران به‌دنبال پاک کردن برنامه‌ها هستند تا فضای مورد نیاز برای دانلود‌ها یا عکس‌های خود را فراهم سازند.

۱۰ اپلیکیشن پرطرفدار آیفون در کشور آمریکا، سال ۲۰۱۳ تنها ۱۶۴ مگابایت فضا اشغال می‌کرد در حالی که ماه گذشته به مقدار باورنکردنی ۱.۹ گیگ رسید که نشان می‌دهد فضای اشغال شده ۱۲ برابر شده. در میان این ۱۰ برنامه، Snapchat با ۵۱۰۰ درصد، بیشترین رشد را در اشغال فضا از سال ۲۰۱۳ داشته. Uber که برنامه‌ای مشابه Snapp در ایران است، در رتبه دوم قرار دارد. تصویر زیر اطلاعات کامل را نشان می‌دهد.

image

افزایش حجم برنامه‌ها به بازی‌ها هم سرایت داشته. Candy Crush Saga این روزها ۲۲۳ مگابایت فضا اشغال می‌کند در حالی که در سال ۲۰۱۳ این مقدار تنها ۴۸ مگابایت بود.

برای حل این مشکل، اپل در iOS 11 امکانی قرار داده که به کاربران پیشنهاد می‌دهد برنامه‌های کم استفاده را پاک کنند. در این شرایط هسته اصلی برنامه حذف، اما دیتای آن حفظ می‌شود تا درصورت نیاز به نصب مجدد، برنامه با حفظ اطلاعات قبلی قابل اجرا شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Ols

۱۳۹۶/۴/۵
چرا حجم این برنامه ها انقدر زیاد شده؟ دلیلش آخه چیه؟