خانهاخبار
آیا OnePlus 5T به تراشه جدید کوالکام مجهز می‌شود؟

آیا OnePlus 5T به تراشه جدید کوالکام مجهز می‌شود؟

گفته می‌شود که شرکت کوالکام، نسخه جدید تراشه اسنپدراگون 835 خود را با افزایش فرکانس هسته‎های پردازشی معرفی خواهد کرد. با این وجود، پرچم‌دار بعدی شرکت وان‌پلاس که با نام OnePlus 5T در اواخر سال جاری میلادی عرضه می‎شود، به این تراشه مجهز نشده است.
۱۳۹۶/۴/۴

شرکت وان‎پلاس در سال 2016، دو گوشی پرچم‎دار OnePlus 3 و OnePlus 3T (بررسی تخصصی وان‌پلاس 3t) عرضه کرد و انتظار می‌رود که این روند در سال جدید میلادی با رونمایی از وان‌پلاس 5  و 5T تکرار شود. در واقع، OnePlus 3T نسخه ارتقا یافته OnePlus 3 است که از تراشه جدیدتر اسنپدراگون 821 کوالکام استفاده می‎کند و هم‎چنین از نظر مشخصات سخت‌افزاری دستخوش تغییر شده است. OnePlus 3T به یک باتری 3400 میلی‌آمپر ساعت، به جای باتری با ظرفیت 3000 میلی‎آمپر ساعت مجهز شده است و ابعادی مشابه با نسل قبل خود دارد.  

آن‏طور که در شایعات جدید اشاره شده است، OnePlus 5T به تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام به جای چیپ‎ست اسنپدراگون 836 مجهز می‌شود تا هزینه نهایی آن کاهش پیدا نماید.

image

 OnePlus 5 از تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام عرضه می‌کند و نسخه پایه آن با نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن Full HD (یا 1920 در 1080 پیکسل)، شش گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا به قیمت 480 دلار به فروش می‌رسد. نسخه قدرت‎مندتر این گوشی با هشت گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه نیز 520 دلار قیمت دارد که قیمت هر دو مدل، به طور کلی از OnePlus 3 بیشتر است.

 به همین خاطر، عدم استفاده از تراشه جدیدتر اسنپداگون 836 کوالکام، باعث خواهد شد تا OnePlus 5T با قیمتی نزدیک به نسل قبل وارد بازار شود. در صورتی‎که شرکت وان‎پلاس به دنبال رونمایی از نسخه وان‎پلاس 5 باشد، احتمالاً این مدل در اواخر سال جاری میلادی و در ماه نوامبر معرفی خواهد شد.

با وجود اینکه OnePlus 5T به تراشه اسنپدراگون 836 کوالکام مجهز نشده است، هنوز مشخص نیست که این مدل چه تغییراتی در مقایسه با نسل قبل خود دارد. حافظه رم OnePlus 5، شش یا هشت گیگابایت است و غیرممکن خواهد بود که تا زمان عرضه نسخه جدید این گوشی، استفاده از حافظه رم بالاتر در گوشی‎های اندرویدی مرسوم شود.

با این‏حال، OnePlus 5T می‌تواند عملکرد بهتری در بخش عکس‌برداری در مقایسه با نسل قبل خود ارائه دهد و شرکت سازنده با اعمال برخی تغییرات، خوهد توانست تا با حفظ قیمت رقابتی آن، گوشی پرچم‎دار نیمه دوم 2017 خود را به گزینه بهتری برای رقابت با گوشی‎های اندرویدی مبدل سازد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)