خانهاخبار
زوم اپتیکال دوبرابری وان‌پلاس 5 زیر علامت سوال!

زوم اپتیکال دوبرابری وان‌پلاس 5 زیر علامت سوال!

شرکت چینی وان‌پلاس از جوان‌ترین شرکت‌های صنعت فن‌آوری به شمار می‌آید که به سرعت خود را به عنوان رقیب در این صنعت معرفی نموده است. اما اخیرا با معرفی پرچمدار جدیدش با چالش‎هایی روبرو شده که در ادامه به یکی از آن‌ها می‌پردازیم.
۱۳۹۶/۴/۴

بالاخره پس از مدت‌ها، وان‌پلاس به انتظارات پایان داد و پرچمدار جدیدش در روز چهارشنبه گذشته رونمایی شد. اما صرف نظر از آنچه باعث رشد و محبوبیت وان‌پلاس در جهان گردیده، گوش جدید این کمپانی، در همان روزهای آغازین پس از رونمایی، با چالش‌هایی روبرو شد. اولین چالش، در ظاهر این گوشی نمایان شد که همانند آیفون 7 پلاس، با طراحی واقعی‌اش کاملا تفاوت داشت و بعدهم ماجرای مبهمی که این گوشی در نتایج بنچمارک به بار آورد. اکنون هم توانایی‌های لنز تله‌فوتو این گوشی سوال برانگیز شده است.

همانطور که می‌دانید، وان‌پلاس، زوم دو برابری را از قابلیت‌های لنز دوربین وان‌پلاس 5 معرفی کرده ومدعی شده بود که با دکمه 1X/2X موجود در رابط کاربری دوربین به راحتی می‌توان به زوم دوبرابری دست یافت، دقیقا شبیه آنچه پیش از این در آیفون 7 پلاس دیده شده است.

با این وجود پس از رونمایی، مشخص شد که لنز تله‌فوتو در دوربین دوگانه وان‌پلاس 5 زوم اپتیکالی 1.6 برابر را به دست می‌دهد، اما وان‌پلاس این مشکل را با روش قدیمی زوم دیجیتال رفع نموده است. Carl pei موسس این شرکت، ضمن تائید موضوع، اظهار داشت هرچند هنوز از همه امکانات دوربین این گوشی رونمایی نشده، این اطمینان به کاربران داده می‌شود که با کمک تکنولوژی « اسمارت کپچر مالتی‌فریم » که برای رابط کاربری دوربین این گوشی در نظر گرفته شده، کیفیت تصویر در هنگام زوم افت نمی‎کند.

بنابراین به گفته موسس وان‌پلاس، لنزتله‌فوتو تنها قادر به ثبت عکس‌هایی با زوم 1.6 برابر است و 0.4 باقی مانده از میزان زوم را باید با تکنولوژی مالتی فریم اسمارت کپچر جبران کرد.

در هر صورت هنوز مشخص نیست وقتی دوربین امکان زوم 2 برابری اپتیکال را ندارد، وان‌پلاس به چه دلیل کلید زوم 2 برابر را به اپلیکیشن دوربین اضافه نموده و با این کار باعث سردرگمی کاربران شده است؟ وب‌سایت وان‌پلاس به زودی و در فرصتی مناسب به جزئیات دقیق‌تری از این گوشی می‌پردازد.

image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

sink

۱۳۹۶/۴/۱۱
چون ۲۰ مگاپیکسله و باید ۰/۴ ابعاد رو کوچیک کنیم که بشع ۱۲ مگاپیکسل یعنی اندازه ی عکسی که گوشی های دولنزی امروز مثل آیفون میگیرن. و در مجموع درحدود کیفیته همون آیفون میشه چون از ۲۰ مگاپیکسل کمپرس شده ‌.
واقعا درک این موضوع انقدر سخته ؟! حتی برای سایت غیر حرفه ای ای مثل فون آرنا؟!
البته اسمش روشه دیگه غیر حرفه ای ....
چن نفر بچه ۱۵ ساله فون آرنا رو راه انداختن

keyhan

۱۳۹۶/۴/۹
خیلی گوشی عالی هست نسبت به قیمتش. البته سرعت زیادش نصفش بر میگرده به فول اچ دی بودن صفحه نمایش این گوشی. با این حال هرچقدرم خوب باشه من حس خوبی بهش ندارم چون کپی ایفونه و هرکی ببینه حس تمسخر امیزی بهش دست میده.

محمد

۱۳۹۶/۴/۴
صفحه نمایش و طراحی اس۸ می ارزه به تمام گوشی های بازار.

.

۱۳۹۶/۴/۴
هم شما نظر دادي؟

S

۱۳۹۶/۴/۴
S8 همون زوم 1.6 برابری رو هم نداره ???