خانهاخبار
ابزار سنجش کارایی GPU سرانجام به ویندوز اضافه می‌شود

ابزار سنجش کارایی GPU سرانجام به ویندوز اضافه می‌شود

پس از سال‌ها انتظار، مایکروسافت سرانجام ابزار سنجش کارایی پردازنده گرافیک را به بخش مدیریت وظایف ویندوز اضافه می‌کند.
۱۳۹۶/۴/۳

پیش از این، مشاهده کارایی پردازنده گرافیک و آمار و ارقام مربوط به آن مستلزم استفاده از ابزارهای غیرمایکروسافتی بود. اما اخبار جدید حاکی از آن است که ابزار سنجش کارایی جی‌پی‌یو در کنار چندین قابلیت جدید دیگر، پاییز امسال در قالب به‌روزرسانی Fall Creators Update به ویندوز 10 اضافه خواهدشد. مایکروسافت در همین راستا، اخیرا آزمایش و بررسی تغییرات یادشده را در پیش‌نسخه شماره 16226 ویندوز 10 آغاز کرد.

image

به این ترتیب، نظیر همان اطلاعاتی که پیش‌تر درباره سی‌پی‌یو، فضای ذخیره‌سازی و شبکه قابل مشاهده بود، از این پس درباره جی‌پی‌یو و کارایی آن نیز ذیل زبانه Performance در پنجره Task Manager ویندوز 10 نمایش داده خواهدشد. مایکروسافت حتی کمی فراتر از این رفته است و اجازه می‌دهد تا جزییات هر یک از اجزای گوناگون جی‌پی‌یو را به تفکیک ببینید. برای مثال، می‌توانید دریابید که چه مقدار از توان جی‌پی‌یو به رمزگشایی ویدیو یا چه مقدار آن به اجرای واقعیت مجازی اختصاص پیدا کرده است.

علاوه بر این، درباره خود جی‌پی‌یو نیز برخی اطلاعات کلیدی مانند نام پردازنده گرافیک و شماره نسخه درایور در اختیارتان قرار می‌گیرد که البته شاید برای حرفه‌ای‌ترها چندان کاربردی نباشد اما برای کاربران عادی که می‌خواهند از مشخصات پردازنده گرافیک کامپیوتر خود مطلع شوند، سودمند است.

مایکروسافت همچنین به بخش Processes یا پردازه‌ها در Task Manager نیز ستون جدیدی با عنوان GPU اضافه خواهدکرد تا در صورت نیاز، بدانید که چه مقدار از ظرفیت جی‌پی‌یو به اجرای بازی یا دیگر پردازه‌ها اختصاص یافته است.

به گفته مایکروسافت، کار درخصوص این ابزار جدید هنوز ادامه دارد و همچون دیگر امکانات تازه‌ای که در پیش‌نسخه‌های به‌روزرسانی‌شده ویندوز عرضه می‌شود، ممکن است طی این مرحله ایرادهایی داشته باشد.  

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)