خانهاخبار
هایپرکار آستون مارتین با قدرتی بیش از هزار اسب بخار

هایپرکار آستون مارتین با قدرتی بیش از هزار اسب بخار

آستون مارتین برای نمایش قدرت خود با همکاری ردبول یک ابرخودرو را در دست توسعه دارد که گفته می‌شود عملکرد بسیار بالایی خواهد داشت. اما قدرت واقعی آن هنوز به طور دقیق مشخص نیست و به تازگی گفته می‌شود قدرتی معادل 1130 اسب بخار خواهد داشت.
۱۳۹۶/۴/۳

صنعت خودرو با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و کمپانی‌های خودروسازی بیشتری به ساخت ابر خودروها یا همان هایپرکار روی آورده‌اند. از جمله مرسدس بنز با پروژه وان، و مکلارن که قصد احیای مدل افسانه‌ای F1 را دارد. در این بین کمپانی آستون مارتین هم از پای ننشسته و خودرویی به نام والکری را در دست توسعه دارد. البته همه این خودروها پیش از این به فروش رفته است.

image

اما به تازگی اطلاعات جدیدی از هایپرکار آستون مارتین به نام والکری به دست آمده که احتمال قدرت فراتر از 1000 اسب بخاری را تقویت می‌کند. این موتور از نوع تنفس طبیعی 12 سیلندر است که در حالت عادی نزدیک به 1000 اسب بخار قدرت تولید می‌کند ولی به لطف سیستم بازیابی انرژی یا KERS که در خودروهای فرمول 1 استفاده می‌شود، این موتور 130 اسب بخار قدرت بیشتری تولید خواهد کرد. بنابراین با قدرت تخمینی 1130 اسب بخاری و وزن احتمالی 1030 کیلوگرم، نسبت قدرت به وزن والکری بیشتر از یک خواهد بود.

اگر این خودروی مجاز برای تردد در خیابان برای شما هیجان انگیز نیست، آستون مارتین یک نسخه مخصوص پیست هم در دست توسعه دارد که یک کیت بدنه آیرودینامیک‌تر دارد که شامل باله عقب بسیار بزرگ و اسپلیتر جلو می‌شود. ارتفاع آن تا زمین کمتر است و در مجموع آستون مارتین امیدوار است که بتواند محصولی به خوبی خودروهای لمانز روانه پیست کند.

image

تولید والکری به 150 عدد محدود خواهد بود که در این صورت آن را بسیار خاص‌تر از پورشه 918 اسپایدر (918 عدد)، فراری لافراری (500 عدد)، و مکلارن P1 (375 عدد) خواهد بود. 25 عدد هم از نسخه مخصوص پیست به دست مشتریان می‎رسد.

تحویل این خودرو به مشتریان از سال 2019 آغاز خواهد شد اما پیش از این آستون مارتین، والکری را سال آینده در مسابقات لمانز به نمایش خواهد گذاشت.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)