خانهاخبار
5 مشکل iOS 11 که باید قبل از عرضه نسخه نهایی برطرف شوند

5 مشکل iOS 11 که باید قبل از عرضه نسخه نهایی برطرف شوند

iOS 11 جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اپل است که به تازگی نسخه پیش‌نمایش آن به بازار عرضه شده است. اما در این نسخه برخی نقایص وجود دارند که اپل قبل از عرضه رسمی باید آن‌ها را برطرف کند.
۱۳۹۶/۴/۲

 ویژگی‌های جدید عرضه‌شده در iOS 11 به نسبت نمونه‌های پیشین بسیار پیشرفته‌تر و ارتقا یافته تر هستند. به‌خصوص ویژگی مولتی‌تسکینگ در آیپد ازجمله ویژگی‌هایی بود که به‌شخصه آن را دوست داشتم. پیش‌ازاین نیز در مطبی در مورد برخی قابلیت‌های جدید آی او اس 11 با شما صحبت کردیم؛ اما این سیستم‌عامل هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد و حدود سه ماه دیگر، نسخه نهایی آن به بازار عرضه می‌شود. در طول زمانی که از نسخه بتا iOS 11 استفاده می‌کنم، پنج مشکل ذکرشده در زیر ازجمله مشکلاتی هستند که به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها در نسخه نهایی باید به رفع آن‌ها اقدام کنند.

۱. طراحی کنترل سنتر

بخش کنترل سنتر در آی او اس 11 بازطراحی شده و به‌صورت یک‌صفحه‌ای درآمده است. در این نسخه جدید، اپل حتی اجازه افزودن کنترل‌های اضافی به بخش کنترل سنتر را نیز می‌دهد؛ اما برخی مشکلات در طراحی ممکن است به مزاق کاربران خوش نیاید.

image

برای مثال، طراحی کنترل سنتر، همانند iOS 10، پولیش خورده و تمیز نیست و برخی مشکلات خوانداری و آیکون‌گرافی نیز در کنترل سنتر جدید به چشم می‌خورند؛ مثلا، برای استفاده از امکان تغییر خروجی موسیقی باید در موقع پخش، از 3D Touch استفاده کنید. همچنین خواندن متن‌ها در کنترل سنتر هم آسان نیست و برخی آیکون‌ها، به‌خصوص آیکون‌های دسترسی، به صورتی واضح طراحی نشده‌اند.

image

۲. اپ سوئیچر 3D Touch

آپشن اپ سوئیچر 3D Touch در آی او اس 11 برداشته شده است و کاربران دیگر نمی‌توانند با 3 دی تاچ کردن گوشه سمت چپ نمایشگر، به اپ سوئیچر یا آخرین نرم‌افزارها دسترسی داشته باشند. فقدان اپ سوئیچر 3D Touch به‌خصوص در نسخه‌های پلاس آیفون شدیدا به چشم می‌خورد و بهتر است که اپل در نسخه نهایی iOS 11 نسبت به حل این مشکل اقدام کند.

۳. Drag & Drop در آیفون

Drag & Drop یکی از جدیدترین و بزرگ‌ترین ویژگی‌هایی است که به iOS 11 افزوده‌شده است و این قابلیت جدید می‌تواند نحوه کار با آی پد را نیز دستخوش تغییر کند. البته این قابلیت هنوز به‌صورت عمومی در سراسر سیستم‌عامل iOS 11 قابل‌دسترس نیست و فعلا فقط در اپلیکیشن‌هایی مانند Files می‌توان از آن استفاده کرد.

image

اما به‌تازگی توسعه‌دهندگان کدی را یافته است که قابلیت Drag & Drop را در آیفون فعال می‌کند. ما نیز امیدواریم که کمپانی اپل قابلیت Drag & Drop را در نسخه نهایی آی او اس 11 اجرایی کرده و آن را به iOS 12 موکول نکند.قابلیت Drag & Drop درون نرم‌افزارهای آیفون می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد و نیاز به افزونه‌های به اشتراک‌گذاری را از بین می‌برد.

۴. نوتیفیکشن سنتر یکپارچه اما بیش‌ازحد شلوغ!

وقتی خبر رسید که نوتیفیکشن سنتر iOS 11 به‌صورت یکپارچه خواهد بود، خوشحال بودم که اپل سرانجام قصد دارد بخش نوتیفیکیشن سنتر سیستم‌عامل خود را بازطراحی کند؛ اما بعد از استفاده از این بخش در آی او اس 11، ترجیح می‌دهم به همان نسخه قبلی برگردم! درواقع نوتیفیکیشن سنتر در iOS 11 نه تنها بهتر نشده، بلکه بدتر نیز شده است!

در iOS 11 هر دو بخش لاک اسکرین و نوتیفیکیشن سنتر در یکجا قرار داده‌شده‌اند. وقتی‌که نوتیفیکیشن سنتر را به سمت پایین می‌کشید، لاک اسکرین نیز به همراه آن به‌طرف پایین کشیده می‌شود و حتی متن «Press Home to Unlock» نیز در این بخش قرارگرفته است. همچنین با سوایپ کردن به سمت چپ امکان باز کردن اپلیکیشن دوربین نیز وجود دارد.

image

بخش نوتیفیکیشن سنتر یکپارچه نیز از همه گیج‌کننده‌تر است. با سوایپ کردن به سمت پایین، نوتیفیکیشن‌های جاری نمایش داده می‌شوند؛ اما اگر مدت‌زمان مشخصی از نوتیفیکیشن‌ها گذشته باشد (مثلا یک روز)، باید مجددا روی لاک اسکرین و نوتیفیکیشن سنتر عملیات سوایپ کردن به سمت پایین را انجام دهید تا بتوانید نوتیفیکیشن‌های یک روز قبل خود را مشاهده کنید. همچنین سوایپ کردن به سمت چپ در بخش نوتیفیکیشن‌ها برای دسترسی به دکمه‌های متنی در iOS 11 برداشته‌شده و برای استفاده از آن‌ها مجبور به استفاده از 3D Touch یا نگه‌داشتن انگشت به مدت طولانی روی یک نوتیفیکیشن هستید. امیدواریم که کوپرتینویی‌ها در نسخه نهایی iOS 11 تمامی مشکلات ذکرشده در بخش نوتیفیکیشن سنتر را رفع کنند.

۵. ناسازگاری رابط کاربری

در نسخه بتا iOS 11 شاهد برخی مشکلات در رابط کاربری سیستم‌عامل هستیم و مشکلات روابط کاربری در اپلیکیشن‌هایی که بازطراحی شده‌اند بیش از هر نمونه دیگری به چشم می‌خورند. در زبان طراحی جدید، اپل هدرهای بزرگی را برای اپلیکیشن‌ها در نظر گرفته است که مشخصا به این بخش تعلق ندارند. برای مثال هدر «Messages» برای اپلیکیشن Messages یک اشتباه بزرگ است. متن جای‌گذاری شده در این بخش فضای نسبتا زیادی را اشغال می‌کند و فضاهای هدر رفته در اطراف آن نیز زیاد هستند.

image

 

به نظر شما چه مشکلات دیگری در نسخه بتا iOS 11 وجود دارد که باید در نسخه نهایی رفع شوند؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (22 نظر)

الهه

۱۳۹۶/۹/۵
واسه منم همينجوريه اگه تونستي حلش كنين ب منم بگين

امير پاشا

۱۳۹۶/۸/۱۴
يا سلام
ايفون 5s دارم ios رو يازده كردم ولي پرش أنتن داره .بايد چيكار كنم ؟ لطفا راهنمايي كنيد؟

امير پاشا

۱۳۹۶/۸/۱۴
يا سلام
ايفون 5s دارم ios رو يازده كردم ولي پرش أنتن داره .بايد چيكار كنم ؟ لطفا راهنمايي كنيد؟

مهدی

۱۳۹۶/۷/۱۵
منم مثل شمام

مهدی

۱۳۹۶/۷/۱۵
بابا چرا اس ام اسهایمخاطب قبل ما پی اپی میفته