خانهاخبار
کیا استونیک معرفی شد؛ رقیب جدید در رده کراس‌اوورهای کوچک

کیا استونیک معرفی شد؛ رقیب جدید در رده کراس‌اوورهای کوچک

کمپانی کیا مدتی پس از معرفی کنا توسط هوسندای، استونیک را معرفی کرد تا حضور قدرتمندتری در این سگمنت داشته باشد.
۱۳۹۶/۴/۱

استونیک کراس اوور ساب کامپکت کیا است که برای بازارهای اروپایی معرفی شده و طراحی محافظه کارانه‌تری نسبت به هیوندای کنا دارد.

image

جلو پنجره استونیک از همان طراحی مشابه محصولات کیا بهره می‌برد. طراحی آن زمخت‌تر و چراغ‌های جلو آن سنتی‌تر از هیوندای کنا است. سقف استونیک می‌تواند به صورت جداگانه رنگ شود و به غیر از این مورد، طراحی آن ما را به یاد کیا سول می‌اندازد. 5 رنگ برای سقف قابل انتخاب است و در مجموع 20 ترکیب برای رنگ بدنه در دسترس خواهد بود.

در داخل کابین یک نمایشگر لمسی به همراه تریم رنگی برای برخی المان‌ها دیده می‌شود. برای این خودرو اپل کار پلی و اندروید اتو به صورت استاندار عرضه می‌شود. از جمله تکنولوژی‌ها برای ایمنی می‌توانیم به ترمز اضطراری و تشخیص عابر پیاده، هشدار برخورد با جلو، تشخیص نقاط کور و هشدار برخورد با عقب در ترافیک، هشدار خروج از بین خطوط و تشخیص عدم توجه راننده اشاره کنیم.

image

چندین موتور برای استونیک قابل سفارش است از جمله موتور 1.0 لیتری توربو و موتورهای 1.25 لیتری و 1.4 لیتری تنفس طبیعی بنزینی و موتور 1.6 لیتری دیزل.

پیش بینی می‌شود که روند محبوبیت کراس اوورهای سگمنت B در سال‌های آینده هم ادامه پیدا کند و انتظار می‌رود فروش خودروهای این سگمنت تا سال 2020 از خودروهای حاضر در سگمنت C پیشی بگیرد. در حال حاضر، بیش از 10 درصد از خودروهای فروش رفته در اروپا از سگمنت کراس اوورهای ساب کامپکت هستند. به همین دلیل کره‌ای‌ها توجه زیادی به این سگمنت دارند و تلاش خود را برای موفقیت به کار گرفته‌اند.

image

فروش استونیک در اروپا از سه ماهه سوم سال 2017 میلادی آغاز خوهد شد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علیرضا

۱۳۹۶/۴/۱
چرا اینقدر حجم موتوراشون پایینه؟
۱.۲۵ لیتری تنفس طبیعی؟!