خانهاخبار
تبلت‌های جدید کداک، بحث برانگیز و کمتر از حد انتظار

تبلت‌های جدید کداک، بحث برانگیز و کمتر از حد انتظار

کداک تبلت‌های میان‌رده Kodak Tablet 10 و Kodak Tablet 7 را برای عرضه در بازار اروپا معرفی کرد.
۱۳۹۶/۴/۱

یاد آن روزها بخیر که مردم، حلقه فیلم 36 تایی کداک را داخل دوربین می‌گذاشتند و تا از تنظیم دقیق دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو مطمئن نمی‌شدند انگشت‌شان را روی دکمه شاتر نمی‌فشردند تا مبادا حتی یک فریم از حلقه فیلم هدر رود.

کداک در پیش‌برد صنعت عکاسی در عصر دوربین‌های آنالوگ نقش مهمی ایفا کرد و به یکی از بزرگ‌ترین بازیگران این عرصه تبدیل شد. اما سرانجام با برخاستن امواج مهیب فناوری دیجیتال، زورق کداک نیز در این تلاطم گرفتار آمد و رفته‌رفته رنگ باخت. با این وجود، مدیران شرکت کوشیدند خود را با دوران نوین صنعت دیجیتال وفق دهند تا شاید رفته‌رفته شهرت و قدرت پیشین را بازیابند.

کداک در تازه‌ترین اقدام خود در این راستا، دو تبلت موسوم به Kodak Tablet 7 و Kodak Tablet 10  رونمایی کرد که در اصل برای بازار اروپا مهیا شده است. این شرکت، قبلا در فوریه امسال اعلام کرده بود که با همکاری شرکت آرکوس مشغول ساخت تبلت‌های اندرویدی برای قاره سبز است.

هر دو تبلت‌ با سیستم عامل اندروید نوقا، از حیث امکانات سخت‌افزاری و حتی عکاسی در زمره میان‌رده‌ها محسوب می‌شوند: دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی، دوربین جلویی 2 مگاپیکسلی، پردازنده چهارهسته‌ای 64 بیتی مدیاتک، و 1 گیگابایت حافظه رم. اما به نظر می‌رسد که کداک در عوض بر بعد نرم‌افزاری عکاسی تاکید بیشتری داشته و بر همین اساس، اپلیکیشن‌های Cyberlink و نیز اپلیکیشن Snapseed گوگل را از پیش روی هر دو دستگاه نصب کرده است.

مدل 10.1 اینچی تبلت کداک 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی دارد و مدل 7 اینچی، 16 گیگابایت؛ و البته هر دو را می‌توان از طریق شکاف حافظه Micro SD تا 64 گیگابایت ارتقا داد. تبلت 10.1 اینچی با باتری 6000 میلی‌آمپرساعت کار می‌کند و وضوح نمایشگر آن 1280 در 800 پیکسل است، اما مدل 7 اینچی باتری 2500 میلی‌آمپر ساعت دارد و نمایشگر آن تصاویر را با وضوح 1024 در 600 پیکسل نشان می‌دهد.

گفتنی است، کداک پیش‌ از این نیز اکترا فون (Ektra phone) را روانه بازار کرده بود که بیشتر یک دوربین عکاسی دیجیتال 21 مگاپیکسلی با چندین حالت ثبت تصویر و امکان فیلم‌برداری 4K است و سپس تلفن هوشمند. این دوربین و تلفن، با نام خود، دوربین‌های آنالوگ قدیمی و خاطره‌انگیز «اکترا» کداک را به ذهن‌ها تداعی می‌کند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

حامد

۱۳۹۶/۴/۱
تیتر مناسبی انتخاب نشده با متن همخوانی
ندارد

مهرانفر

۱۳۹۶/۴/۱
عالی???