خانهاخبار
وان پلاس 5 رسما معرفی شد؛ جدی‌ترین تهدید برای پرچمداران 2017

وان پلاس 5 رسما معرفی شد؛ جدی‌ترین تهدید برای پرچمداران 2017

چینی‌ها وان پلاس 5 را با اندروید 7.1.1 و رم 6 و 8 گیگابایتی معرفی کردند. با ادامه مطلب همراه شوید تا ببینیم قاتل پرچمداران این‌بار با چه مشخصاتی ظهور کرده است.
۱۳۹۶/۳/۳۰

کمپانی وان پلاس امروز و پس از شایعات فراوان، وان پلاس را به شکل رسمی معرفی کرد تا جایگزین پرچم‌دار سال گذشته آنها یعنی وان پلاس 3T شود. این اسمارت فون شباهت زیادی به آیفون 7 پلاس دارد و یادآور رویه کپی برداری چینی‌ها از محصولات معروف است. البته مهارت چینی‌ها در کپی کردن غیر قابل انکار است!

این گوشی اندرویدی از نظر سخت‌افزاری با برترین اسمارت فون‌های اندرویدی برابری می‌کند و این در حالی است که قیمتی به مراتب پایین‌تر دارد. پردازنده آن از نوع اسنپدراگون 835 است که در حال حاضر قدرتمندترین پردازنده برای سیستم عامل اندروید محسوب می‌شود. این پردازنده در کنار 6 یا 8 گیگابایت رم عملکرد بدون نقص را تضمین می‌کند. به علاوه دوربین آن هم بهبودهایی را تجربه کرده و به دلیل حافظه ذخیره بالا، نگرانی از بابت این موضوع وجود نخواهد داشت.

image
image

وان پلاس 5 با وجود قیمت نسبی پایین، گران‌ترین محصول تاریخ وان پلاس است و قیمت پایه آن، 40 دلار بالاتر از وان پلاس 3T است. وان پلاس 3T هم به همین شکل 40 دلار گران‌تر از وان پلاس 3 بود.

ابتدا اجازه دهید نگاهی به ویژگی‌های اصلی وان پلاس 5 بیندازیم:

 

وان پلاس 5

پلتفرم

اندروید 7.1.1 و رابط کاربری OxygenOS

نمایشگر

5.5" AMOLED 16:9 display
1080 x 1920 pixel Full HD
+ supports sRGB, DCI-P3 colors

ابعاد

74.1 x 154.2 x 7.25mm

وزن

153 گرم

چیپ مجتمع

اسنپدراگون 835 با فرکانس 2.45 گیگاهرتز

رم

6 یا 8 گیگابایت از نوع LPDDR4X

دوربین

اصلی: 16MP Sony IMX 398 with f/1.7 lens
+ EIS, 1.12μm pixels و 20MP Sony IMX 350 with f/2.6 lens

سلفی: 16MP Sony IMX 371 with f/2.0 lens

حافظه داخلی

64 یا 128 گیگابایت با پشتیبانی از UFS 2.1

عدم پشتیبانی از کارت حافظه خارجی

باتری

3300 میلی آمپر

USB-C 2.0 and Dash Charge

ویژگی‌های خاص

Gorilla Glass 5
Dual Nano SIM slot
2 x 2 MIMO antennas, 34 network bands, Improved mic range

 

دوربین دوگانه جدید

image

قابل توجه‌ترین ویژگی جدید در وان پلاس 5 دوربین دوگانه آن است. مهندسین وان پلاس این به این موضوع اذعان داشتند که دوربین وان پلاس 3 و 3T خوب بودند اما به معنای واقعی عالی نبودند ولی دوربین وان پلاس 5 قطعا «عالی» است.

چینش دوربین این گوشی شبیه به آیفون 7 پلاس است و از دو لنز شامل یک لنز اصلی و یک لنز تله فوتو برای ایجاد افکت «بوکه» تشکیل شده است. لنز اصلی 16 مگاپیکسلی ساخت کمپانی سونی با گشودگی دیافراگم f/1.7 است و لنز تله فوتو هم 20 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.6 است که آن هم توسط ژاپنی‌ها ساخته شده. وان پلاس می‌گوید که که «این دوربین بالاترین رزولوشن را در میان گوشی‌های هوشمند دارد.» البته رزولوشن بالا تنها ویژگی خاص این دوربین نیست بلکه به لطف الگوریتم‌های تعریف شده، حالت عکاسی Portrait هم در آن حضور دارد.

image

لنز اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 در نور کم 34 درصد نور بیشتری نسبت به وان پلاس 3T جذب می‌کند که برای شرایط نور کم بسیار خوب است. سرعت فوکوس دوربین هم 40 درصد نسبت به محصول قبلی بهبود یافته است.

یک حالت دستی به نام Pro Mode هم وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تصاویر خام یا RAW تهیه کنید و ISO، وایت بالانس، سرعت شاتر و فوکوس را هم کنترل نمایید.

باتری کوچک‌تر و طول عمر باتری بیشتر

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم وان پلاس 5 عملکرد بسیار خوب آن است. پردازنده آن اسنپدراگون 835 است که در گوشی‌هایی چون گلکسی S8 هم به کار رفته است. دو نسخه با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی و دیگری با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس خواهد بود.

image

این سخت‌افزار با یک باتری 3300 میلی آمپری همراه می‌شود که از باتری 3400 میلی آمپری موجود در 3T کوچک‌تر است اما به لطف بهره وری بالاتر پردازنده، طول عمر باتری وان پلاس 5، 20 درصد بیشتر از وان پلاس 3T است. این خبر خوبی است چراکه 3T به خودی خود در بخش باتری عملکرد بسیار خوبی داشت.

همچنین این گوشی از حافظه UFS 2.1 پشتیبانی می‌کند که تجربه کاربری بهتری را در اختیار می‌گذارد. این گوشی می‌تواند اپلیکیشن‌های مورد علاقه شما را با توجه به میزان استفاده از هر اپلیکیشن شناسایی کرده و پس از باز کردن قفل گوشی، آنها را آماده استفاده کند.

اندروید نوقا 7.1.1 و رابط کاربری Oxygen OS

image

رابط کاربری وان پلاس، Oxygen OS نام دارد و در وان پلاس 5 بهبودهایی را تجربه کرده است. این رابط کاربری با آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید یعنی نوقا 7.1.1 همراه می‌شود و از ویژگی‌هایی چون حالت مطالعه و فیلتر نور آبی و حالت شب خودکار پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های جذاب در این زمینه، ژست‌های نمایشگر در حالت خاموش است که با کشیدن شکل حروف بر روی نمایشگر، اپلیکیشن مورد نظر را باز می‌کند.

همچنین موتور ویبره آن 20 درصد سرعت بیشتر دارد که البته در 3 وضعیت قابل شخصی سازی است.

بهبود در ارتباطات

از جمله بهبودهای حاصل شده در ارتباطات وان پلاس 5 می‌توانیم به 4G LTE سریع‌تر، وای فای سریع‌تر، بلوتوث 5.0 و پشتیبانی از دو سیم کارت اشاره کنیم.

قیمت و زمان عرضه

image

وان پلاس 5 از هفته آینده در آمریکا و اورپا قابل خریداری است و عرضه آن در بازارهای آسیایی شامل چین، هند و هنگ کنگ به زمان دیگری موکول شده است.

وان پلاس روند افزایش 40 دلاری قیمت را در وان پلاس 5 هم حفظ کرده و قیمت آن در نسخه 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی تنها 480 دلار و در نسخه 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، 540 دلار است. برای مقایسه باید بگوییم که گلکسی S8، 725 دلار و آیفون 7، 650 دلار قیمت دارند.

 

نظر شما در مورد وان‌پلاس 5 چیست؟‌ آیا فکر می‌کنید این گوشی می‌تواند یک چالش جدی برای پرچمداران سال 2017 محسوب شود؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (32 نظر)

Max

۱۳۹۶/۴/۱
از ال جی جی6 بهتره ولی پایینتر از رقبایی مثل htc u11. Samsong s8. Sony zxp
کلا این چینی ها یه چیزی دارن که نمیشه بهشون اعتماد کرد خیلی دغل بازن من شنیدم تو نمره بنچمارک هم تقلب کردن?

سهيل

۱۳۹۶/۴/۱
چرا منفى دادين بهش??

Soheil

۱۳۹۶/۴/۱
@M
خدايى دارى اين گوشيرو با آيفون مقايسه ميكنى!
خودت دارى ميگى مونتاژ ميشه

سعید123

۱۳۹۶/۳/۳۱
مقتول همون اس 8 هستش آقای ذولفقارستان

Saeed

۱۳۹۶/۳/۳۱
راست میگویی
راست میگویی
راست میگویی