خانهاخبار
قیمت عجیب پژو 2008 در بازار

قیمت عجیب پژو 2008 در بازار

اولین نمونه‌های پژو 2008، پس از انتظار فراوان تحویل مشتریان شدند و برخی از آنها تصمیم به فروش خودروی خود را در بازار ولی با قیمتی عجیب گرفتند.
۱۳۹۶/۷/۲۵

به‌روزرسانی- 30 خرداد 96: دو نکته قابل تامل درباره فروش 2008 ایران خودرو مطرح است. نکته اول به مبلغ پیش پرداخت آن برمی‌گردد. طبق قانون حمایت از مصرف کنندگان، تمامی شرکت‌ها حداکثر تا سقف 50% قیمت خودرو را می‌توانند به عنوان پیش پرداخت از مشتریان دریافت کنند. باتوجه به پیش پرداخت 60 میلیون تومانی ایران خودرو، تنها دو حالت وجود دارد: یا قیمت خودرو 120 میلیون تومان است یا اینکه ایران خودرو برخلاف قانون عمل کرده‌ است.

البته احتمال قیمت 120 میلیون تومانی 2008 تقریبا بعید است چراکه یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو، اردیبهشت ماه قیمت آنرا 90 تا 100 میلیون تومان اعلام کرده بود. همچنین احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان، نیز ماه گذشته در مصاحبه با رسانه‌ها گفته بود: براساس اطلاعاتی که ما در اختیار داریم این خودرو با قیمت زیر 100 میلیون تومان روانه بازار خواهد شد. از این‌رو احتمالا ایران خودرو دچار تخلف شده است (در صورت قیمت 100 میلیونی آن) و باید بجای 60 میلیون، 50 میلیون را بعنوان پیش پرداخت از مشتریان مطالبه کند.

نکته دوم درمورد زمان تحویل خودروست. بازهم طبق قانون، حداکثر زمان تحویل خودرو در شرایط پیش فروش قطعی معادل 9 ماه و در شرایط پیش فروش عادی 12 ماه است. اما باتوجه به شرایط فروش 2008 ، بازهم ایران خودرو تخلف کرده‌ است چراکه 2008 را از 3 تا 14 ماه (شهریور 96 تا مرداد ماه 97) بدست مشتریانش می‌رساند. حالا باید دید مسئولان مربوطه چه تصمیمی در برابر این تخلفات خواهند گرفت.

image

به‌روزرسانی - 1 تیر 96: میرآخورلو، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت تولیدکننده و مصرف کننده، در گفتگوی تلفنی امشب با صدا و سیما به نکات قابل تاملی اشاره کرد که خلاصه آن‌ها را در زیر می‌خوانید:

  • از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود این خودرو با قیمت 120 میلیون تومان از خرداد سال 97 عرضه شود، با پیش فروش 60 میلیون تومانی آن موافقت شده است.
  • تولید انبوه این خودرو با 2400 دستگاه در ماه از آذر 96 شروع می‌شود.
  • اگر قیمت خودرو زیر 100 میلیون تومان باشد به ودیعه گذاران 15% سود پرداخت می‌شود.

به‌روزرسانی - 3 تیر 96: امروز، آخرین فرصت مشتریان برای پیش خرید 2008 ایران خودروست. تا به این لحظه قیمت قطعی آن اعلام نشده است ولی با یک ترفند ساده می‌توان اطلاعات مخفی در وب سایت فروش ایران خودرو را پیدا کرد. همانطور که در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید، قیمت نقدی 2008 را 103.9 میلیون تومان گذاشته‌اند. البته ممکن است این قیمت را بصورت پیش‌فرض در وب‌سایت فروش قرار داده باشند.

بیشتر بخوانید:

معرفی پژو 2008 ایران خودرو

 شرایط فروش پژو 2008 ایران خودرو

به‌روزرسانی - 4 تیر 96: باشروع فروش برخی حواله‌های پژو 2008 در بازار، ایران خودرو نسبت به این موضوع هشدار جدی داد. همانطور که از قبل اعلام شده بود، امکان صلح در قرارداد 2008 وجود ندارد، بدین معنی که متقاضیان ثبت نام در پیش فروش پژو 2008 نمی‌توانند امتیاز و حواله خود را به شخص دیگری واگذار کنند.

حالا با توجه به اینکه امکان صلح در این طرح وجود ندارد، فروشندگان شیوه وکالتنامه‌ای را برای این انتقال درنظر گرفته‌اند اما این وکالت بدون دخالت، اطلاع و تائید ایران خودرو (به عنوان طرف اصلی قرارداد) تنظیم می شود و بنابراین ایران خودرو هیچگونه مسئولیتی در قبال تحویل خودرو به فرد خریدار ندارد. طبق آخرین گفته ایران خودرویی‌ها، محصولات عرضه شده در زمان مقرر فقط و فقط به شخصی تحویل داده می شود که مشخصاتش در سایت فروش درج شده باشد.

همچنین با توجه به اینکه در طرح پیش فروش پژو 2008 سود انصراف نیز پیش بینی شده است، صاحب حواله می‌تواند قبل از رسیدن موعد تحویل خودرو به ایران خودرو مراجعه کرده و با ارائه اسناد و مدارک شخصی نسبت به فسخ قرارداد اقدام کرده و اصل پول واریزی و سود حاصل از آن را دریافت کند . این فرآیند می‌تواند بدون کوچکترین اطلاع فرد خریدار حواله صورت گیرد و عملا زمینه کلاهبرداری را فراهم سازد.

به‌روزرسانی - 25 مهر 96:  پژو 2008 به عنوان اولین تولید مشترک بین ایران خودرو و پژو فرانسه سال گذشته توسط ایران خودرو پیش‌فروش شد و اولین نمونه‌های آن نیز طی روزهای گذشته تحویل خریداران شد.
با تحویل تعدادی از خودروهای پژو 2008 به خریداران از هم اکنون از بازار آزاد خبر می رسد که قیمت های بالا و عجیبی برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

بررسی در نمایشگاه‌های خودروی تهران نشان می‌هد که این خودرو با قیمت 121 تا 125 میلیون تومان در بازار آزاد در معرض فروش قرار گرفته است ولی با این قیمت مشتریان چندانی در بازار ندارد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (46 نظر)

اکبر

۱۳۹۶/۹/۴
بازار دست دوم این ماشین یقینا زیر صد تومن هستش هرکسی حاضر نمیشه همچین ضرری بده عزیز چون با این پول میشه یه کره ایه تمیز خرید.

علی

۱۳۹۶/۸/۲۷
حسن جان دروغ کار بدیه... شما گفتی ، ما هم باور ...به همین خیال باش عزیزم

احد

۱۳۹۶/۸/۲۱
کاملا مشخصه که بی تعصب نظرتون رو گذاشتین !!!! اخه کی به غیر از یک طرفدار پژو، نیسان را با پژو میتونه مقایسه کنه

overclock

۱۳۹۶/۷/۲۸
مقایسه میتسوبیشی asx 2017 با پژو ۲۰۰۸ رو کسی انجام میده که تاحالا داخل ماشین ها نشسته باشه و رانندگی نکرده باشه. من تو گوامگژو ۲۰۰۸ فول با سقف پانو سوار شدم یکم از ۲۰۶ بالاتر نه بیشتر.

Siri

۱۳۹۶/۷/۲۶
ایران