تقریبا از اواسط سال 95 بود که پرشیاخودرو فروش سری3 را متوقف کرد. البته از آن زمان تا به امروز این خودرو محبوب همچنان توسط واردکنندگان متفرقه به خیابانهای کشورمان میآمد ولی بزودی پرشیا خودرو واردات آنرا از سر میگیرد؛ سری3 با آنکه همان ظاهر سال گذشتهاش را دارد ولی در باطن اتفاقات زیادی برای آن رخ داده است.
ششمین نسل سری3 در سال 2011 به بازار جهانی معرفی شد. این نسل علاوه بر نسخه سدان (اتاق F30) در سه نسخه استیشن (اتاق F31)، گرن توریزمو (اتاق F34) و لانگ (اتاق F35) نیز تولید میشود که از میان این سه، نسخه گرن توریزمو آن (328i GT) به تعداد بسیار محدود وارد کشور شد. علاوهبر گرنتوریزمو، سری3 در دو مدل 320i سدان و همچنین 328i سدان نیز در ایران فروخته میشد.
بیشتر بخوانید:
در سال 2015 سری3 نخستین فیسلیفت نسل ششمش را تجربه کرد. البته بامو در این فیسلیفت تقریبا کاری به کار ظاهر خودرو نداشت ولی در عوض در قسمت فنی تغییرات زیادی را اعمال کرد که ازمیان آنها فقط دو نکته برای مشتریان ایرانی مهم است؛ یکی ارتقای انجین در مدل 320i و دیگری نیز حذف مدل 328i.
مشخصات مدل حذف شده (تولید از 2012 تا 2015) | مشخصات مدل جایگزین (تولید از 2015 به بعد) | ||
مدل خودرو | 320i | 320i EfficientDynamics | 320i |
کد انجین | N20B20 | N13B16 | B48B20A |
قدرت | 181hp | 168hp | 184hp |
گشتاور | 270nm | 250nm | 270nm |
مدل خودرو | 328i | 330i | |
کد انجین | N20B20 | B48B20B | |
قدرت | 241hp | 248hp | |
گشتاور | 350nm | 350nm |
خودرو | تیپ | مدل | قیمت (ریال) |
330i Sedan | Performance | 2018 | 13,500,000,000 |
320i Sedan | Legend | 2018 | 11,990,000,000 |
بیشتر بخوانید: