خانهاخبار
چگونه در تابستان گوشی هوشمندتان را خنک نگه دارید

چگونه در تابستان گوشی هوشمندتان را خنک نگه دارید

حتما می‌دانید گرما و داغ شدن بیش از حد به گوشی آسیب می‌رساند به همین دلیل باید همیشه از داغ شدن آن جلوگیری کرد. در تابستان این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چون گرما و نور آفتاب می‌تواند در داغ شدن گوشی تاثیر بیشتری بگذارد. در این مطلب نکاتی را به شما گوشزد می‌کنیم که با انجام داده آنها می‌توانید جلو داغ شدن گوشی در فصل تابستان را بگیرید.
۱۳۹۶/۳/۲۸

تنها شما نیستید که از آفتاب داغ تابستان فرار می‌کنید بلکه گوشی‌های هوشمند نیز رابطه خوبی با گرمای تابستان ندارند. با افزایش دمای هوا احتمال داغ کردن گوشی‌ها و صدمه دیدن‌شان نیز بیشتر می‌شود.

گرما دشمن وسایل الکتریکی، از جمله گوشی‌های هوشمند، است به همین خاطر توصیه می‏شود از انجام دادن کارهایی، که موجب داغ شدن مضاعف گوشی‌‌ها می‏شود، پرهیز کنید.

در این مطلب نکاتی را به شما گوشزد می‌کنیم که با انجام دادن آنها می‌توانید از داغ شدن گوشی‌هایی هوشمند در فصل تابستان جلوگیری کنید.

image

گوشی‌تان را در ماشین رها نکنید

ماشین شما مثل یک جعبه فلزی است بنابراین وقتی زیر نور آفتاب قرار بگیرد حرارت داخل آن بالا می‌رود. وقتی گوشی خود را داخل ماشین رها کنید، یا آن را کنار شیشه بگذارید، حرارت و نور آفتاب می‌تواند به گوشی صدمه بزند.

توصیه می‌کنیم گوشی خود را جایی قرار دهید که در معرض نور مستقیم آفتاب نباشد یا اینکه باد کولر بتواند آن را خنک کند. همچنین اگر ناچار هستید گوشی خود را در ماشین بگذارید بهتر است آن را خاموش کنید و در داخل داشبورد بگذارید تا گرمای آفتاب خرابش نکند.

امکانات ارتباطی غیرضروری را خاموش کنید

روشن ماندن بلوتوث، وای فای، جی‌پی‌اس و اینترنت گوشی علاوه بر اینکه موجب مصرف بیشتر باتری می‏شود دمای گوشی را هم بالا می‌برد؛ حال تصور کنید گوشی در معرض نور آفتاب نیز قرار بگیرد.

بهتر است زمانی که نیاز به استفاده از اینترنت گوشی، جی‌پی‌اس و... ندارید آنها را خاموش کنید تا مشکلی برای گوشی پیش نیاید.

image

گوشی را از کاور محافظ خارج کنید

گوشی شما هم مثل خود شما نیاز دارد در تابستان لباس کمتری بپوشد. با خارج کردن گوشی از کاور محافظش کمک می‌کنید تا گرمای کمتری جذب بدنه آن شود و حرارت ایجاد شده در قطعات داخلی راحت‌تر به بیرون انتقال یابد.

دستگاه‌ها را جدا از هم نگه دارید

اگر عادت دارید در کیف یا کوله خود چند دستگاه مختلف را با هم حمل کنید سعی کنید آنها را از هم جدا نگه دارید تا هوا به خوبی میان آنها جریان یابد و حرارت تولید شده را کاهش دهد.

گوشی را سریع خنک نکنید

اگر گوشی شما داغ کرد به فکر خنک کردن سریع آن با گذاشتن در یخچال یا گرفتن جلو باد کولر نباشد. این کار به جای اینکه سودمند باشد به گوشی صدمه بیشتری می‌زد.

زمانی که گوشی داغ می‏شود باید آن را کم کم خنک کرد. بهترین کار این است که برای مدتی گوشی را خاموش کنید و اگر امکانش باشد باتری آن را در بیاورید.

شما برای جلوگیری از داغ شدن گوشی در فصل تابستان چه روشی سراغ دارید؟

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

mani

۱۳۹۶/۳/۲۹
فکر میکردم وقتی گوشی داغ میشد و میذاشتمش تو فریزرو گوشی خاموش میشه مشکل از فریزمونه :|

shahin

۱۳۹۶/۳/۲۸
یعنی فقط همینمون مونده فکرو خیال سردی گرمی گوشیم بکنیم یوقت گرمش نشه رو روحیش تاثیر منفی بذاره گوشیو میخرید عشقشو بکنید باوو دیگه تا این حدم به ضرره

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۳/۲۸
دیگه وقتی ضدآب باشه، خیال آدم راحته همراه با طالبی و هندوانه میندازیم داخل حوض فیروزه ای حیاط
بعد تکیه میدیم به نیمکت و یادی از رفته ها میکنیم
توی این فاصله همه خنک ? گوشی هم خنک
گوشیت ولی اگه ضدآب نباشه ? باید تدبیر دیگری بیندیشی