خانهاخبار
رندرهای جدید گلکسی نوت 8 منتشر شد؛ ادغام حسگر اثرانگشت با نمایشگر

رندرهای جدید گلکسی نوت 8 منتشر شد؛ ادغام حسگر اثرانگشت با نمایشگر

به‎تازگی، رندرهای جدیدی از فبلت پرچم‏دار جدید سامسونگ یعنی گلکسی نوت 8 منتشر شده است که بخشی از قابلیت‎های احتمالی این گوشی را پیش از معرفی رسمی آن در اواخر مرداد ماه، به نمایش می‌گذارد.
۱۳۹۶/۳/۲۷

با توجه به رندرهای به‎دست آمده، به‌‏نظر می‌‏رسد که گلکسی نوت 8 در نهایت به یک حسگر اثرانگشت اپتیکال مجهز خواهد بود. بدنه مشکی براق آن نیز تا حدی به نسخه Midnight Black گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus شباهت خواهد داشت؛ با این‎حال، تفاوت‎هایی میان آن‎ها وجود دارد.

image

گلکسی نوت 8 از دوربین دوگانه استفاده می‌کند و سنسور اثرانگشت نیز در بدنه پشتی، دیده نمی‌شود. از آنجایی‌که در زیر صفحه‎نمایش نیز خبری از حسگر اثرانگشت نیست، به احتمال زیاد حسگر اثرانگشت با نمایشگر ادغام شده است. شرکت سامسونگ در هنگام توسعه گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس نیز نسبت به ادغام حسگر اثرانگشت با صفحه‏‌نمایش خوش‌بین بود اما از آنجایی‎که در مدت مشخص شده این ایده به نتیجه نرسید، در نهایت سامسونگ تصمیم گرفت تا حسگر اثرانگشت را مانند بسیاری از گوشی‎های پرچم‎دار اندرویدی دیگر به بدنه پشتی انتقال دهد.

با وجود شایعاتی مبنی بر عرضه گلکسی نوت 8 با حسگر اثرانگشت یکپارچه، گزارشاتی نیز وجود دارد که از عدم عرضه گوشی پرچم‏دار جدید سامسونگ با چنین فناوری خبر می‎دهد. گفته می‎شود که شرکت سامسونگ به دلیل مسائل فنی و هم‎چنین امنیتی، از ادغام حسگر اثرانگشت با نمایشگر صرف‎نظر نموده است. به همین جهت، پیش‌بینی شده بود که حسگر اثرانگشت مانند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس در بدنه پشتی جای خواهد گرفت. هرچند، شایعات جدید خلاف آن‎را نشان می‎دهد.

image

جدا از حسگر اثرانگشت، رندرهای جدید با آنچه که پیش‌تر برای گلکسی نوت 8 متصور شده بودیم؛ هم‎خوانی دارد. دوربین اصلی این فبلت پرچم‎دار، با چینش عمودی در بدنه پشتی به کار گرفته شده است و فلاش LED و سنسور تشخیص ضربان قلب نیز در زیر ماژول دوربین اصلی قرار دارد.

یکی از ایرادهایی که می‌توان به گوشی‌های پرچم‏دار سری گلکسی S و گلکسی نوت وارد دانست، استفاده از دو دکمه مجزا برای تنظیم حجم صدا است. با این‏‌حال، در رندرهای جدید مشاهده می‌شود که شرکت سامسونگ از یک کلید یکپارچه استفاده نموده است و دکمه اختصاصی Bixby با وجود انتقادات کاربران، هم‏چنان در زیر دکمه تنظیم صدا قرار دارد. البته، برخی پیش‌تر مدعی شده بودند که این دکمه در نوت 8، دارای بافت مخصوصی است تا تشخیص تفاوت میان آن با دکمه تنظیم صدا یا پاور برای کاربران ساده‏تر باشد.

در نهایت، در رندر جدید به نسل جدید قلم S-Pen اشاره شده است که طراحی متفاوتی با قلم S-Pen عرضه شده به همراه گلکسی نوت 7 خواهد داشت. آن‏طور که در پیش‌بینی‎های اخیر پیرامون گلکسی نوت 8 عنوان شده است، شرکت سامسونگ در نیمه دوم ماه آگوست از گلکسی نوت 8 رونمایی خواهد کرد و در دهه اول شهریور، این محصول در نمایشگاه IFA Berlin به نمایش عموم گذاشته می‌شود. با توجه به فاصله باقی‎مانده تا زمان رونمایی از گلکسی نوت 8، انتظار داریم که به‎زودی جزئیات بیشتری پیرامون این گوشی پرچم‏‌دار منتشر شود.  

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (20 نظر)

hossein

۱۳۹۶/۳/۳۱
داش سعید حالا دیدی ب بلوغ نرسیده؟طبق اخرین اخبار سامسوخت ادغام اثرانگشت باصفحه رو کنسل کرده و به پشت بدنه منتقل کرده

سعید

۱۳۹۶/۳/۲۸
مگه هنگ تی سیه که کپی کنه.یادمون نرفته در هنگی ۱۰ دکمه هوم و حسگر اثر انگشت رو کپی کرد و در galaxy u ultra کل گوشی سامسونگ رو کپی زد

سعید

۱۳۹۶/۳/۲۸
سامسونگ به بلوغ نرسیده پس کدوم برند رسیده؟که دکمه هوم و حسگر اثر انگشت رو دارن ازش کپی میکنن

yashar2080

۱۳۹۶/۳/۲۸
امیدوارم بازم نگن نوت8 رو بیخیال بشین تو اینم خراب کردیم و منتظر نوت 9 باشین :دی

مصطفی

۱۳۹۶/۳/۲۸
درست میفرمایید دوست عزیز . در ضمن یه کپسول آتش نشانی همراه گوشی به صورت رایگان ارائه میشه که در این پست اشاره ای به اون نشده