خانهاخبار
با 11 تغییر کوچک اما دوست‌داشتنی در iOS 11 آشنا شوید

با 11 تغییر کوچک اما دوست‌داشتنی در iOS 11 آشنا شوید

کمپانی اپل چندی پیش از iOS 11 رونمایی کرد. این نسخه از سیستم‌عامل آی او اس، بروزرسانی‌ها و تغییرات نسبتا زیادی را به خود دیده است. در این مطلب از وب‌سایت جی اس ام نگاهی خواهیم داشت به 11 تغییر کوچک اما دوست‌داشتنی در iOS 11.
۱۳۹۶/۳/۲۸

iOS 11 را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین آپدیت‌هایی دانست که کمپانی اپل تاکنون برای دستگاه‌های آیفون، آیپد و آیپاد تاچ ارائه کرده است. ما نیز در جی اس ام، در مورد بخش‌های مختلف این آپدیت و ویژگی‌های جدید آن صحبت کرده‌ایم و امروز می‌خواهیم در مورد 11 تغییری کوچکی صحبت کنیم که در iOS 11 قرار داده‌شده است. هرکدام از این تغییرات به‌نوبه خود می‌توانند تجربه‌ای جدید از سیستم‌عامل آی او اس را برای شما رقم بزنند. تا پایان با جی اس ام همراه باشید.

۱. سیگنال بار قدیمی

کمپانی اپل در سال 2013 و در iOS 7 تصمیم گرفت تا سیگنال بار سیستم‌عامل خود را تغییر دهد. این تغییر در ابتدا به مزاق بسیاری از کاربران خوش نیامد و اکنون بعد از 5 سال، کوپرتینویی‌ها مجددا به سراغ سیگنال بار قدیمی خود رفته و آن را به iOS 11 آورده‌اند. البته من به‌شخصه، سیگنال بار پیشین اپل را بیشتر از نمونه فعلی می‌پسندیدم!

image

۲. امکان جابجایی آیکون‌های چندگانه

در iOS 11 این امکان برای کاربران ایجادشده است که بتوانند آیکون‌های چندگانه خود را از صفحه‌ای به صفحه دیگر منتقل کنند. همچنین امکان جابجایی آیکون‌های اپلیکیشن‌های چندگانه در داخل فولدر نیز فراهم است و دیگر نیازی به تکرار فرآیند برای هرکدام از اپلیکیشن‌ها وجود ندارد.

image

برای جابجایی بیش از یک آیکون به‌صورت یکجا نیز می‌توانید با ورود به حالت تغییر وضعیت و نگه‌داشتن اولین آیکون، این کار را انجام دهید. سپس بدون خارج شدن از این وضعیت، با استفاده از انگشت دیگر باید آیکون‌هایی که می‌خواهید در این بخش اضافه شوند را انتخاب کنید.

۳. اضافه شدن یک ستون به تایمر

برای سالیان متمادی، ستون دوم به‌صورت پیش‌فرض در اپلیکیشن تایمر آی او اس وجود نداشت و برای افزودن این ستون، کاربران باید خود آن را فعال می‌کردند؛ اما اکنون این ستون، به‌صورت پیش‌فرض و دائم به اپ تایمز افزوده شده است. همچنین در لاک‌اسکرین نیز دکمه‌ای بانام «restart» قرار داده‌شده که در موقع پایان یافتن زمان به‌صورت خودکار فعال می‌شود. با استفاده از این دکمه، کاربران می‌توانند بدون آنلاک کردن دستگاه، تایمر را ریستارت کنند.

image

۴. امکان به اشتراک‌گذاری WiFi

در ای او اس 11، به اشتراک‌گذاری وای‌فای با دوستان، رنگ و بویی ساده‌تر به خود گرفته است. بدین‌صورت که اگر دستگاه شما به یک شبکه وای‌فای متصل باشد و دستگاه دیگری بخواهد به همان شبکه متصل شود، ابتدا یک درخواست مجوز به‌صورت پاپ آپ برای شما ظاهر می‌شود. حال شما می‌توانید بدون دادن پسورد شبکه، اجازه اتصال دستگاه دیگر به شبکه WiFi را صادر کنید.

۵. دیکشنری در Spotlight

از ویژگی‌های جالب iOS 11 این است که می‌توانید در صفحه Spotlight و از طریق دیکشنری، معنی یک کلمه را جستجو کنید.

image

۶. اسلایدر صدای کوچک

در iOS 11 شاهد آن هستیم که اسلایدر صدای آیفون با یک نمونه کوچک‌تر جایگزین شده است. اسلایدر پیشین به علت اندازه نامتعارف، بخش عمده‌ای از نمایشگر را اشغال می‌کرد. اسلایدر جدید در زمان‌های پخش ویدئو، در گوشه سمت راست نمایشگر ظاهر می‌شود و کاربران می‌توانند فقط با استفاده از انگشت خود میزان صدا را تنظیم کنند.

image

۷. کیبورد یکدستی

اگر از نمونه‌های پلاس آیفون استفاده می‌کنید، احتمال تاکنون دریافته‌اید که تایپ کردن با یک دست تا چه حد می‌تواند سخت باشد؛ اما اگر آیفون پلاس خود را به iOS 11 به‌روزرسانی کنید، مشکل تایپ کردن با یک دست تا حدود زیادی برایتان مرتفع می‌شود. دسترسی به کیبورد یک‌دست از طریق لمس و نگه‌داشتن دکمه emoji/globe امکان‌پذیر است و همچنین امکان قرار دادن دلخواه کیبورد در سمت چپ و راست نیز وجود دارد.

image

۸. شخصی‌سازی بخش ابزارهای کاربردی

می‌توان گفت که بخش کنترل سنتر در iOS 11 به‌طور کامل بازسازی‌شده است. ازجمله تغییرات این بخش می‌توان به طراحی جدید، اسلایدرهای جدید، رابط یک‌صفحه‌ای و امکان شخصی‌سازی بخش ابزارهای کاربردی اشاره کرد. در حال حاضر امکان افزودن 17 آیتم و تغییر مکان آن‌ها در بخش کنترل سنتر آی او اس فراهم است.

image

۹. حالت «Do Not Disturb» در موقع رانندگی

iOS 11 می‌تواند به‌صورت خودکار، حالت «Do Not Disturb» را در موقع رانندگی فعال کند. در صورت فعال بودن این قابلیت، در موقع رانندگی، شما هیچ نوتیفیکیشن، پیام و تماس تلفنی را دریافت نخواهید کرد. همچنین از دیگر قابلیت‌های این بخش این است که در موقع رانندگی، سیستم‌عامل به‌صورت خودکار پیام‌هایی را با مضمون «من در حال رانندگی هستم» برای تماس‌گیرندگان با شما ارسال می‌کند.

image

۱۰. افزودن قابلیت خواندن QR Code به دوربین

پیش‌ازاین، کاربران سیستم‌عامل iOS برای اسکن کدهای QR باید به سراغ اپلیکیشن‌های شخص ثالث می‌رفتند؛ اما در آی او اس 11، امکان اسکن کدهای QR به‌صورت پیش‌فرض به اپلیکیشن دوربین افزوده‌شده است. همچنین سیستم‌عامل می‌تواند بر اساس نوع QR اسکن شده، اعمال خاصی مانند افزودن به مخاطبین، اتصال به شبکه وای‌فای، باز کردن صفحه وب و غیره را انجام دهد.

image

۱۱. دکمه Shutdown

در بخش Settings > General page دکمه جدیدی با نام «Shutdown» افزوده‌شده است که می‌توانید از آن برای خاموش کردن دستگاه استفاده کنید. البته همین کار از طریق دکمه‌های فانکشنال پاور نیز فراهم است، اما اگر به هر دلیلی نتوانستید از دکمه‌های پاور استفاده کنید، آپشن Shutdown می‌تواند تنها راه‌حل پیش روی شما باشد.

image

نظر شما در مورد تغییرات ایجادشده در iOS 11 چیست؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

ممد

۱۳۹۶/۳/۲۹
سلام به اندروید چند ساله ی پیش که ios تازه بش رسیده :)

مرتضي

۱۳۹۶/۳/۲۹
البته با قابليت Assistive touch و نگهداشتن قفل هم ميشه به shut down دسترسي پيدا كرد جهت اطلاع دوستان.

mani

۱۳۹۶/۳/۲۹
اندروئید بایدحسابی نگران آیندش باشه با اینهمه شخصی سازی‌ای که اپل انجام داده !

abbas.ipa

۱۳۹۶/۳/۲۹
خخخخ یعنی ساده ترین چیزهارو نداشته.از ساده ترارو هم نداره

Babak

۱۳۹۶/۳/۲۸
اینم بگین که در لیست کشورها ، حتی عراق و افغانستان هست ولی ایران نیست.
بدم میاد حمایت از شرکتی کنم که هیچ ارزشی برای کشورم و کاربرهاش قائل نیست، یعنی اصلا ایران و ایرانی اهمیتی نداره براشون. مدتهاست که Error 1009 وجود داره ????