خانهاخبار
ماوس و کیبورد جدید مایکروسافت با قابلیت حسگر اثر انگشت معرفی شد

ماوس و کیبورد جدید مایکروسافت با قابلیت حسگر اثر انگشت معرفی شد

مایکروسافت در فروشگاه رسمی خود از دو محصول جدید خود با عنوان Modern Keyboard و Mouse Keyboard رونمایی کرد. مهمترین قابلیت صفحه کلید جدید مایکروسافت مجهز شدن این صفحه کلید به سنسور اثر انگشت است!
۱۳۹۶/۳/۲۷

یکی از اقداماتی که شرکت بزرگ مایکروسافت علاوه بر تولید سیستم‌عامل و کنسول‌های بازی انجام می‌دهد، ساخت صفحه‌کلید و ماوس برای رایانه است.

قبلاً شایعاتی در رابطه با ماوس و کیبورد جدید مایکروسافت منتشر شده بود اما به تازگی مایکروسافت در فروشگاه رسمی خود پرده از دو محصول جدید خود با نام‌های Modern Keyboard و Modern Mouse برداشت.

image

صفحه‌کلید مدرن مایکروسافت طراحی مدرن و ساده و زیبایی دارد و به‌شدت شبیه به «سرفیس استودیو» طراحی‌شده است؛ اما مهم‌ترین قابلیتی که این صفحه‌کلید دارد مجهز شدن این کیبورد به «حسگر اثرانگشت» است. این حسگر که به‌عنوان یک کلید در بین دو کلید Alt و Ctrl در سمت راست صفحه‌کلید قرارگرفته و آیکونی شبیه به اثرانگشت دارد از سیستم‌عامل‌های ویندوز 8 و 10 و ویندوز موبایل 10 و Mac OS 10 و iOS 8 و 9 و حتی اندروید 4.4.2 به بالا پشتیبانی می‌کند.

image

درواقع مهم‌ترین نکته برجسته این صفحه‌کلید پشتیبانی آن از ویندوز هلو (Windows Hello) است.

یکی از ایده‌های بزرگ مایکروسافت در سال‌های اخیر رها کردن کاربران از شر پسوردهای گوناگون در قسمت‌های مختلف اینترنت و کامپیوتر و گوشی است. مایکروسافت برای رهایی از این موضوع به کمک تکنولوژی تشخیص هویت بیومتریک توانسته در ویندوز ۱۰ این مشکل را رفع کند. مایکروسافت به مجموعه تکنولوژی‌های استفاده شده برای از بین بردن کلمات عبور مرسوم؛ نام تجاری Windows Hello داده است. درواقع شما به کمک این تکنولوژی به روش‌های گوناگون می‌توانید وارد بخش شخصی خود شوید و دیگر نیازی به یادآوری پسوردهای گوناگون ندارید. البته این نیازمند آپدیت برنامه‌ها برای سازگاری استفاده از این تکنولوژی جدید است.

برای نمونه برای وارد شدن به سرویس فضای ابری One Drive خود تنها کافی است گوشی خود را روبروی چشم خود بگیرید (قابل‌استفاده درگوشی‌های لومیا ۹۵۰، ۹۵۰ ایکس ال و HP Elite X3 با ویندوز ۱۰ موبایل) تا وارد حساب کاربری خود شوید. در برخی از نوت بوک های جدید دوربین کوچکی در کنار دوربین وب کم قرار دارد که برای اسکن عنبیه چشم است و برای ورود به کمک iris Scanner به شما کمک می‌کند. همچنین استفاده از اثرانگشت نیز که پیش‌ازاین وجود داشته به‌صورت یک پلتفرم امن در این سیستم قرار دارد.

با استفاده از حسگر اثرانگشت این کیبورد، از حفظ رمز عبور ورود به ویندوز رهایی پیدا خواهید کرد. همچنین می‌توانید از آن به‌عنوان یک راه مطمئن به‌جای کلمات عبور مرسوم در دیگر سیستم‌عامل‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کند استفاده کنید.

صفحه‌کلید مذکور از آلومینیوم ساخته‌شده و به‌شدت باکیفیت است طوری که می‌توان گفت این صفحه‌کلید تقریباً هیچ‌وقت خراب نخواهد شد! بنابراین Modern Keyboard را باید محصولی خوش‌ساخت و باکیفیت دانست.

image

نکته جالب در رابطه با این صفحه‌کلید آن است که Modern Keyboard هم به‌صورت وایرلس (از طریق امواج بلوتوث) و هم به‌صورت اتصال کابل USB عمل می‌کند بنابراین کاربر برای نوع انتخاب اتصال صفحه‌کلید به رایانه حق انتخاب دارد.

image

برای تأمین انرژی و استفاده از صفحه‌کلید به‌صورت بی‌سیم این کیبورد دو عدد باتری نیم قلمی قابل شارژ همراه صفحه‌کلید عرضه‌شده که با هر بار شارژ بیش از 2 ماه می‌توان از آن استفاده کرد.

اندازه صفحه‌کلید مدرن مایکروسافت آن‌طور که اعلام‌شده 420.9 میلی‌متر × 112.6 میلی‌متر × 19.3 میلی‌متر است و این صفحه‌کلید 419 گرم وزن دارد. همچنین برد امواج این صفحه‌کلید در محیط باز تا 15 متر و در یک محیط اداری دارای موانع بسیار تا 7 متر عنوان‌شده است.

image

شایان‌ذکر است برای استفاده از صفحه‌کلید بلوتوث دستگاه شما باید از بلوتوث ۴.۰ و یا بالاتر از آن پشتیبانی کند.

صفحه‌کلید مدرن تنها محصول جانبی معرفی‌شده مایکروسافت نیست. همان‌طور که قبلاً اشاره شد به همراه این صفحه‌کلید یک ماوس نیز با نام Modern Mouse معرفی‌شده است. مدرن ماوس نیز با استفاده از بلوتوث 4.0 عمل می‌کند که ازلحاظ ظاهری این محصول نیز به‌شدت شبیه به ماوس قبلی این شرکت یعنی سارفیس ماوس است.

image

برای تأمین انرژی و استفاده از Modern Mouse به دو عدد باتری نیم قلمی قابل شارژ که همراه با این محصول عرضه‌شده است نیاز است که با هر بار شارژ می‌توان از آن به مدت یک سال استفاده کرد!

image

اندازه ماوس مدرن مایکروسافت آن‌طور که اعلام‌شده 115.062 میلی‌متر × 64.008 میلی‌متر × 33.528 میلی‌متر است و وزن آن همراه با باتری 91 گرم وزن خواهد بود. همچنین برد امواج این صفحه‌کلید در محیط باز تا 10 متر و در یک محیط اداری دارای موانع بسیار تا 5 متر عنوان‌شده است.

image

در حال حاضر مایکروسافت، قیمت ۱۲۹.۹۹ دلار را برای صفحه‌کلید مدرن و قیمت 49.99 دلار را برای ماوس مدرن خود در نظر گرفته است.

برای مشاهده این صفحه‌کلید و ماوس در فروشگاه مایکروسافت می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. در ادامه می‌توانید ویدئوی کوتاهی از معرفی صفحه‌کلید مدرن مایکروسافت را نیز مشاهده کنید:

با توجه به شکل ظاهری این دو محصول نسبت به محصولات سرفیس و نوع نام‌گذاری آن‌ها؛ به نظر می‌رسد مایکروسافت باعرضه و نام‌گذاری این دو محصول در نظر دارد به کاربران یادآوری کند که این دو محصول با دستگاه‌هایی غیر از خانواده سرفیس نیز سازگاری دارند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)