خانهاخبار
پیام‌رسان واتس‌اپ با قابلیت‌های جدید برای iOS به‌روز شد

پیام‌رسان واتس‌اپ با قابلیت‌های جدید برای iOS به‌روز شد

Whatsapp با سه قابلیت جدیدو البته مهم برای دستگاه‌های iOS آپدیت شده است. در ادامه مروری روی ویژگی‌های جدید واتس‌اپ خواهیم داشت.
۱۳۹۶/۳/۲۵

اپلیکیشن واتس‌اپ محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسانی در جهان است که در ایران نیز بعد از تلگرام در جایگاه دوم از لحاظ تعداد کاربران استفاده کننده از آن قرار دارد. اما اگر شما هم از کاربران iOS هستید و از اپلیکیشن واتس‌اپ برای گفتگو با دوستان‌تان استفاده می‌کنید؛ بدانید که این اپلیکیشن با سه قابلیت جدید برای دستگاه‌های iOS بروزرسانی شده است.

1- اضافه شدن فیلتر

به راستی جای تعجب بود که تا این لحظه واتس‌اپ امکانی برای قراردادن جلوه‌های ویژه و فیلترهای متنوع بر روی تصاویر نداشت؛ چرا که بسیاری از اپلیکیشن‌‎های مشابه و رقیب (همانند تلگرام) از مدت‌ها قبل چنین قابلیتی را در خود گنجانده بودند.

حالا واتس‌اپ نیز از 5  فیلتر متنوع برای اضافه کردن آن‌ها بر روی تصاویر و ویدئوها پشتیبانی می‌کند که در هنگام ارسال تصویر یا ویدئو می‌توانید از این فیلترها استفاده کنید. کافی است برای استفاده از آن‌ها در همان لحظه که عکسی می‌گیرید یا هنگامی که عکس، ویدیو یا یک تصویر GIF را از گالری گوشی خود انتخاب می‌کنید از فیلترهای موردنظر واتس‌اپ برای اعمال تغییرات استفاده کنید.

فیلترها به کاربر امکان اضافه کردن جلوه‌های جالبی  به تصاویر، ویدیوها و GIF ها را می‌دهند. در حال حاضر پنج فیلتر مختلف در اختیار کاربران قرار گرفته که عبارتند از سیاه، سفید، کروم، فیلم و پاپ.

image

2- اضافه شدن آلبوم

علاوه بر فیلترها، واتس‌اپ قابلیت دیگری به نام «آلبوم» را نیز در بروزرسانی جدید خود اضافه کرده است.

به طور معمول کاربران در اپلیکیشن‌های پیام رسان، در پیام های ردوبدل شده خود عکس‌های زیادی را ارسال و دریافت می‌کنند که همین موضوع معمولا باعث به هم ریختگی و شلوغ شدن متن گفتگو می‌شود. در همین راستا در آپدیت جدید واتس‌اپ به صورت خودکار عکس‌های شما برای دسترسی راحت‌تر به صورت آلبوم نمایش داده می شود.

هنگامی که کاربران تعداد چهار عکس یا ویدیو(و یا بیشتر) را برای یکی از مخاطبین خود ارسال می کنند، این محتوا به صورت یک آلبوم دسته بندی شده و به صورت کاشی‌مانند، نمایش داده می‌شوند که مرور آن‌ها را برای شخص دریافت کننده پیام بسیار ساده‌تر می کند.

هنگامی که کاربری روی این آلبوم کلیک کند، می‌تواند مجموعه تصاویر و ویدیوها را به طور تمام صفحه مشاهده کند.

image

3- امکان پاسخ دادن سریع به یک پیام خاص

و بالاخره سومین قابلیت اضافه شده در واتس اپ پاسخ به یک پیام خاص را بسیار آسان تر از قبل کرده است. با استفاده از این ویژگی ، کافی است با انگشت خود، پیام جدید را به سمت راست بکشید تا امکان تایپ کردن پاسخ برای آن پیام خاص به صورت خیلی ساده و سریع فراهم شود.

 برای بهره مندی از قابلیت های معرفی شده جدید واتس اپ کافی است آن را در به آخرین نسخه واتس اپ یعنی  2.17.30 بروزرسانی کنید.

image

همانطور که قبلا گفته شد در حال حاضر این به‌روزرسانی تنها مختص کاربران واتس اپ در سیستم عامل آی‌او‌اس است. درحالی است که همچنان زمان ارائه آپدیت جدید برای نسحه اندرویدی واتس اپ مشخص نشده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Farhad

۱۳۹۶/۳/۲۵
عالی