خانهاخبار
گوگل با جذب طراحان متخصص، چه هدفی را دنبال می‌کند؟

گوگل با جذب طراحان متخصص، چه هدفی را دنبال می‌کند؟

با نگاهی به کمپانی اپل، گوگل با الگوبرداری سعی بر ایجاد تغییر در یکی از حوزه‌ها نموده است. این شرکت نسبت به تغییرات خوش بین بوده و امیدوار است به زودی اثر مثبت این تصمیم در محصولاتش نمود پیدا کند.
۱۳۹۶/۳/۲۵

گوگل با راه‎اندازی خط تولید گوشی‌های پیکسل و نگاه ویژه به آن، در حال توسعه حوزه سخت‌افزاریش است. این کمپانی با به‌کارگیری افرادی متخصص (با حداقل سابقه 8 سال همکاری در زمینه طراحی پردازنده‎های اپل)، به طراحی تراشه‌های سیلیکون انحصاری گوگل، تمایل ویژه نشان داده است. 

مانو گالتی در صفحه Linkedin خود نوشت: گوگل او را به عنوان طراح اول SOC (سیتم یکپارچه تراشه‌ها) به خدمت گرفته است. گالتی با تجربه طولانی در طراحی پردازنده‌ها، پیش از اپل با کمپانی‌های AMD و Broadcom همکاری داشته است. خبرها حاکی از این است که گوگل قصد دارد متخصصان بیشتری را به استخدام درآورد.

به گزارش برخی رسانه‌ها، اپل در معماری تراشه‌های مختلفی همچون تراشه‌های آی‌پد، آیفون و اپل تی وی، از گالتی استفاده ابزاری داشته است. اگرچه هدف گوگل در این پروژه کاملا مشخص نیست، پرواضح است که گالتی وظیفه طراحی پردازنده‌های انحصاری گوشی‌های پیکسل را به عهده دارد. با این حال امکان دارد گالتی، به طراحی کروم ای بوک، اندروید تی وی و یا حتی ساعتهای هوشمند اندروید ور نیز بپردازد.

این کمپانی  با جذب افراد متخصص سعی دارد به صورت همه جانبه اندروید و یا حداقل سرویس‌های گوگل را بیش از پیش به انحصار خود درآورد، دقیقا شبیه رویه‎ای که امروز اپل در برابر iOS، آیفون یا آی‌پد، پیش گرفته است. البته با توجه به زمان باقی مانده از سال 2017، واضح است که گوشی‎های پیکسل، این شرکت را تا پایان سال، به هدف نمی‌رساند اما ممکن است در سال آینده، این هدف در محصولات گوگل به ثمر بنشیند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)