خانهاخبار
قطع همکاری کوالکام و سامسونگ در توسعه معماری 7 نانومتری

قطع همکاری کوالکام و سامسونگ در توسعه معماری 7 نانومتری

تاکنون سامسونگ شریک اصلی کوالکام در توسعه فناوری 7 نانومتری به‌شمار می‌رفت اما خبرهای جدید حاکی از آن است که کوالکام همکاری خود را در این زمینه با سامسونگ قطع می‌کند.
۱۳۹۶/۳/۲۴

تاکنون شرکت سامسونگ، کوالکام را در طراحی تراشه همراهی می‌کرد. اما خبری که اخیرا در خارج از کشور کره منتشر شده آمادگی کوالکام را در جایگزینی سامسونگ با TSMC در تولید تراشه 7 نانومتری، اعلام داشته است. خبرها حاکی از این است که کوالکام از نیمه سال گذشته تاکنون، از دستاوردهای تی اس ام سی در طراحی تراشه 7 نانومتری اسنپدراگون استفاده نموده است.

image

کوالکام، پیش از این، در تولید اسنپدراگون 820 و 821 با معماری 14 نانومتری به تخصص سامسونگ متکی بود. همچنان که امسال نیز از معماری 10 نانومتری سامسونگ در اسنپدراگون 835 استفاده نمود. باید توجه داشت که هرچه معماری پردازنده کوچکتر باشد تعداد ترانزیستورهای موجود در آن بیشتر شده و همچنین مصرف انرژی کاهش و توان نیمه‌رساناهای موجود در تراشه بیشتر می‌شود.

اما دلیل این اقدام تعجب برانگیز کوالکام چیست؟ شاید به این دلیل است که تی اس ام سی، در توسعه فناوری 7 نانومتری از برخی رقیبان پیشی گرفته است. هرجند که اکنون شرکت Globalfoundries یک گام از رقیبان جلوتر است و به تازگی از توسعه معماری 10 نانومتری صرف نظر کرده و توان خود را بر تولید تراشه‌های 7 نانومتری متمرکز نموده است. بنابراین در صورت ادامه همین روند، انتظار می‌رود Globalfoundries تا سال آینده و پیش از دیگر رقیبانش، تراشه‌های 7 نانومتری را برای به کارگیری در محصولات سال 2019، روانه بازار نماید.

در صورت صحت این خبر، کوالکام و اپل همکاری با تی اس ام سی را آغاز نموده و از ادامه همکاری با سامسونگ چشم‌پوشی می‌کنند. چنین به نظر می‌رسد که اپل در ماه گذشته همکاری با TSMC را در تولید تراشه انحصاری A11 اپل برای محصولات امسال، آغاز نموده است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۳/۲۶
هنگ تی سی و بقیه اصلا حساب نمیشن و توان تولید قطعه هم ندارن .کوالکوم میخواد بره جایی که کمتر هزینه کنه وگرنه پردازنده اگزینوس در حال حاضر قویترین و سریعترین پردازنده دنیاست هرچند 835 هم طراحی و ساخت سامسونگه ولی تکنولوژی سامسونگ چند پله بالاتره

سعید

۱۳۹۶/۳/۲۶
نه داداش هزینه طراحی و ساخت چیپست که البته تو نمیدونی چی هست زیاده و سامسونگ هم خودش انقدر کار داره که وقت واسه این مسخره بازی ها نداره.پردازنده اختصاصی سامسونگ سریعترینه در دنیا هرچند همون اسنپدراگون 835 هم ساخت و طراحیش با سامسونگ بود.کوالکوم میخواد بره جای یکه پول کمتری خرج کنه تو چطور نمیفهمی؟@!!!!!!!!!!!

سعید

۱۳۹۶/۳/۲۶
برو بچه جان اول تحقیق کن بعد حرف بزن کوالکوم وقتی توان تولید چیپست 10 نانومتری رو نداشت داد 835 رو سامسونگ واسش طراحی و تولید کنه .انتظار داشتی بده شرکت اسمبل کار و در پیت هنگ تی سی که یک پیچ هم نمیتونه بسازه واسش طراحی کنه؟خخخخخخخخخخخخ اصلا اسم سامسونگ میاد بقیه باید بکشن کنار چون در برابر عظمتش یک شوخی به حساب میان.

علی

۱۳۹۶/۳/۲۶
منتظر بخاری جدید کوالکام مثل snapdragon 810 باشید خخخخخخخخ

yashar2080

۱۳۹۶/۳/۲۵
حیفه کوالکام نیست اجناسش به بنجل بی کیفیت بودن معروف بشه از اول هم اشتباه کرد با یک کمپانی درجه 2 همکاری کرد باید شان و مرتبه خودشو حفظ میکرد