خانهاخبار
دستگاهی عجیب در پتنت جدید مایکروسافت

دستگاهی عجیب در پتنت جدید مایکروسافت

مایکروسافت به‌تازگی پتنتی را ثبت کرده که یک تبلت تاشو را وعده می‌دهد. اما جزییاتی که از این پتنت مشخص شده نشان از یک دستگاه عجیب و غریب دارد.
۱۳۹۶/۳/۲۳
image

 

ظاهر خاص محصول جدید مایکروسافت، پنجره‌ جدیدی را رو به آینده گوشی‌های هوشمند می‌گشاید. این محصول تاشو در صورت قرار گرفتن در حالت 180 درجه، به تبلت تبدیل می‌شود. طرح‌هایی که سایت خبری MSPoweruser به نمایش گذاشته، این دستگاه را در سه حالت صفر، 180 و 360 درجه نشان می‌دهد که از ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول به شمار می‌رود.

قرار گرفتن این دستگاه در حالت 180 درجه، منطقی و قابل تصور است، اما هنوز روشن نیست که کاربرد دستگاه در دو وضعیت دیگر، چه خواهد بود. با این وجود به نظر می‌رسد هر دو صفحه نمایش در وضعیت صفر درجه، غیرقابل رویت بوده و نقطه تلاقی دو صفحه نمایش با یکدیگر نیز در حالت 360 درجه ایجاد گردد.

با توجه به اینکه تنها یک دوربین در پشت قاب یکی از پنل‌ها تعبیه شده، احتمال دارد که مایکروسافت کاربردی سه گانه را برای این تبلت در نظر گرفته باشد؛ از جمله اینکه کاربرد دستگاه در حالت صفر درجه، مخفی نمودن صفحه نمایش‌ها بوده تا از خطر احتمالی ضربه در امان بمانند، ‌حالت 180 درجه، تبلتی مدرن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد ودر حالت 360 درجه، دستگاهی کاملا ناشناخته به کاربران معرفی می‌شود.

گوشی یوتافون 2 (با صفحه نمایش EInk بسیار باریک در پشت قاب) را باید نزدیکترین نمونه به تکنولوژی صفحه نمایش تاشو مایکروسافت دانست. با وجود اینکه ممکن است یکی از دو صفحه نمایش این دستگاه در هنگام حمل (به دلیل قرار گرفتن در دست کاربر)، قابل دیدن نباشد.

ظاهر این دستگاه، یادآور ویدیویی است که مایکروسافت در سال 2009 از چشم‌انداز آینده تکنولوژی منتشر کرد. این ویدیو، آینده تعامل انسان با صفحه نمایش‌ها را به شکلی کاملا مفهومی مورد بررسی قرار داد.

به تازگی در وب‌سایت مایکروسافت ویدیویی منتشر شده که در آن فردی، یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش یکپارچه، در دست دارد  و به یکباره این صفحه نمایش یکپارچه را به دو صفحه نمایش مجزا تبدیل می‌کند. بی شک، صفحه نمایشی با این ویژگی، باید از مگنت و لولا، به صورت همزمان استفاده نماید که در مقایسه با تکنولوژی روز دنیا، کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد اما در هر صورت این ویدیو نشان می‌دهد که مایکروسافت مدت‌هاست این ایده را در سر می‌پروراند. در صورتی‌که اگر مایکروسافت حتی در نیمه راه رسیدن به تکنولوژی تولید چنین محصولی باشد، علاقه‌مندان مشتاقانه در انتظار عرضه این محصول به بازار هستند.

از آنجا که تنها یک تصویر از این دستگاه در دسترس علاقه‎مندان قرار داده شده، نمی‌توان صد در صد اطمینان داشت که مایکروسافت این محصول را به بازار عرضه می‌کند.

پیش بینی می‌شود این دستگاه میزبان سیستم عامل ویندوز 10 باشد. هر چند ممکن است این محصول هرگز پا به عرصه ظهور نگذارد، اما شگفت‏‎آور است که مایکروسافت ویدیویی را در سال 2009 در رابطه با تبلتی مشابه و آینده خلاقیت در تکنولوژی منتشر کرده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)