خانهاخبار
مقایسه سرعت و پوشش شبکه LTE ایران با سایر کشورهای جهان

مقایسه سرعت و پوشش شبکه LTE ایران با سایر کشورهای جهان

اوپن سیگنال در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت شبکه LTE در جهان، 75 کشور مختلف را بر اساس وضعیت پوشش و سرعت شبکه 4G رده بندی کرده است که در ادامه مطلب می‌توانید نتایج این گزارش و رتبه کشور ایران را در مقایسه با سایر کشورها مشاهده کنید.
۱۳۹۶/۳/۲۱

OpenSignal به عنوان یکی از معتبرترین منابعی، که پوشش و سرعت شبکه اپراتورهای مخابراتی در جهان را رصد می‌کند، شناخته می‎شود. این شرکت جدیدترین گزارش خود از وضعیت شبکه LTE در جهان را منتشر کرده است که به سه ماهه اول سال 2017 مربوط می‎‏شود.

OpenSignal در فاصله 1 ژانویه یا 31 مارس 2017 بیش از 19 میلیارد تست از 558 هزار دستگاه در 75 کشور جهان را مورد بررسی قرار داده است تا میزان پوشش شبکه LTE و سرعت آن در این کشورها را مقایسه کند. از آنجایی که در این گزارش به کشور ایران نیز اشاره شده است بررسی اطلاعات منتشر شده از سوی OpenSignal و مقایسه وضعیت شبکه 4G-LTE در کشور ما، با سایر کشورها، جالب توجه است.

image

در نمودار بالا میزان دسترسی کاربران به شبکه 4G-LTE در کشورهای مختلف جهان نشان داده شده که ایران با 56.82 درصد در رده 65‌ام قرار گرفته است. حتی اگر ایران را نه با کشورهای اروپایی و آسیای شرقی، بلکه با کشورهای منطقه خاورمیانه مقایسه کنیم باز هم رتبه کشورهای عرب منطقه بسیار بهتر از کشور ماست.

در این نمودار دو کشور کره جنوبی و ژاپن، با پوشش 96.38 و 93.48، تنها کشورهایی هستند که پوشش شبکه 4G آنها بالای 90 درصد است و آمریکا با پوشش 86.50 درصدی در رده چهارم جهان قرار دارد.

image

در دومین نمودار، سرعت شبکه 4G-LTE مقایسه شده است که نشان دهنده متوسط سرعت اتصال کاربران هر کشور به شبکه LTE است. در این بخش اوپن سیگنال سرعت 10.24 Mbps را برای ایران اعلام کرده است که کشور ما را در رتبه 69 جهان قرار می‌دهد. با نگاهی به وضعیت سایر کشورها متوجه می‏ بهتر بودن وضعیت دیگر کشورهای منطقه مثل امارات، پاکستان، ترکیه، قزاقستان و عمان می‎شویم.

در مقایسه سرعت شبکه 4G این سنگاپور است که با متوسط سرعت 45.62 Mbps در رده اول قرار گرفته و کره جنوبی با 43.46 Mbps دوم شده است. بر خلاف انتظار آمریکا در این مقایسه اصلا رتبه خوبی به دست نیاورده و با سرعت 14.99 Mbps پنجاه و هشتم جهان شده است.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (25 نظر)

علی

۱۳۹۶/۴/۱۸
انصافا" فکر نمیکنم انقدری که مردم ما عاشق آمریکا هستن و فکر میکنن تو هرچیزی باید اون بالاها باشه , حتی خود آمریکایی ها اینجوری فکر کنن.

Kiarash

۱۳۹۶/۳/۲۳
باشه باشه

sinakaya

۱۳۹۶/۳/۲۳
دوستان کسی اطلا دار اولین پرواز به سنگاپور کی هست؟

abbas.ipa

۱۳۹۶/۳/۲۳
عمویی چند سالته.از همون اول عمرمون رفت واسه لود.اون اوایل که نصفش رفت واسه صدای dial up

shahrokh

۱۳۹۶/۳/۲۲
a3 2017