خانهاخبار
اپل به توسعه هوش مصنوعی روی موبایل سرعت می‌بخشد

اپل به توسعه هوش مصنوعی روی موبایل سرعت می‌بخشد

هوش مصنوعی یکی از موضوع های پر بحث این روزهاست. اپل هم دیروز در WWDC فریم ورک تازه ای معرفی کرد که قرار است به هوش مصنوعی روی موبایل سرعت ببخشد.
۱۳۹۶/۳/۱۶

اپل می‌خواهد در رقابت توسعه هوش مصنوعی روی موبایل از دیگر رقبایش عقب نیفتد. به همین دلیل این غول تکنولوژی در کنفرانس WWDC 2017 که روز گذشته برگزار شد از فریم‌ورک تازه‌ای در زمینه یادگیری ماشین رونمایی کرد تا به هوش مصنوعی روی موبایل قدرت و سرعت ببخشد. این فریم‌ورک تازه Core ML نام دارد.

image

فایده اصلی Core ML را می‌توان افزایش سرعت اجرای کارهایی دانست که هوش مصنوعی روی آیفون، آیپد و ساعت‌های هوشمند اپل انجام می‌دهد. این کارها شامل اجرای فرمان‌هایی از تحلیل متون تا تشخیص چهره می‌شود و احتمالا روی اپلیکیشن‌های متفاوت دیگر هم تاثیرگذار است. اپل ادعا می‌کند که با این فریم‌ورک روند تشخیص چهره روی آیفون، 6 بار سریع‌تر از تشخیص چهره در گوگل پیکسل خواهد بود.

Core ML از تعدادی ابزارهای اصلی یادگیری ماشین پشتیبانی خواهد کرد. ازجمله این ابزارها می‌توان به انواع شبکه‌های عصبی (عمیق، متناوب و کانولوشنی) و همچنین مدل‌های خطی و آنسامبلی‌های درختی اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید امنیت و حریم خصوصی برای اپل همیشه در اولویت قرار دارد و به همین دلیل Core ML تنها روی دستگاه باقی می‌ماند. به عبارت ساده داده‌هایی که توسعه‌دهندگان برای بهبود تجربه کاربر استفاده می‌کنند، هرگز از دستگاه‌های کاربران خارج نخواهد شد.

البته اپل تنها کمپانی‌ای نیست که می‌خواهد هوش مصنوعی را روی گوشی‌های موبایل بهبود بخشد. گوگل و فیسبوک هم پیش‌ازاین فریم‌ورک‌هایی در زمینه یادگیری ماشین معرفی کرده بودند که برای استفاده درگوشی‌های هوشمند بهینه‌سازی شده بود. همچنین کوالکام، کمپانی سازنده تراشه‌های پردازنده، نرم‌افزاری به نام ماشین پردازش عصبی ساخته است تا تجربه کاربری هوش مصنوعی را روی موبایل راحت و روان کند. یادگیری ماشین باعث می‌شود رایانش و پردازش زین پس از بستر ابری خارج شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

italodance

۱۳۹۶/۳/۱۶
اپل این همه نو آوری میاره آن وقت شرکتهای چین و کره های کم هوش فقط کپی