خانهاخبار
نسخه جدید macOS با نام High Sierra معرفی شد؛ قابلیت‌ها و زمان عرضه

نسخه جدید macOS با نام High Sierra معرفی شد؛ قابلیت‌ها و زمان عرضه

شرکت اپل، به‌تازگی از نسخه جدید پلت‌فرم توسعه‌یافته برای رایانه‌های رومیزی خود رونمایی کرده است و این نسخه با شماره 10.13، macOS High Sierra نامیده می‌شود. در ادامه، همراه جی‌اس‌ام باشید تا با قابلیت‌ها و زمان عرضه این سیستم‌عامل آشنا شویم.
۱۳۹۶/۳/۱۶
image

با معرفی نسخه جدید سیستم‌عامل macOS، شرکت اپل موفق شده است تا پلت‌فرم اختصاصی خود را برای رایانه‌های رومیزی و قابل‌حمل از سری «مک» به مرحله جدیدی وارد نماید. تا پیش از عرضه این نسخه، پیرامون نام احتمالی نسخه جدید macOS گمانه‌زنی‎های زیادی مطرح بود و گمان می‌رفت که شرکت اپل از یک نشانه برجسته متفاوت در کالیفرنیا برای نام‎گذاری این نسخه استفاده خواهد کرد.

با این‌حال، شرکت اپل نسخه جدید سیستم‌عامل macOS را با  در پیش گرفتن روند متفاوتی نام‌گذاری نموده و این نسخه با نام High Sierra هم‎اکنون معرفی شده است. توجه داشته باشید که High Sierra نسخه بعدی سیستم‌عامل macOS Sierra به شمار می‌رود. بهتر است بحث را پیرامون نام‌گذاری آن به درازا نکشیم و به بررسی قابلیت‌های برجسته این سیستم‌عامل بپردازیم.

با اینکه شاید چندان تفاوت‌های جدید سیستم‌عامل macOS با نام‌گذاری نه‌چندان متفاوت آن نسبت به نسخه قبل، آشکار نباشد اما کوپرتینویی‌ها تمام آنچه را که برای بهبود تجربه کاربری لازم بوده، با سیستم‌عامل macOS High Sierra به ارمغان آورده‌اند. از جمله قابلیت‌هایی که در نسخه جدید سیستم‌عامل macOS بهبود یافته است، می‎توان به مرورگر سافاری اشاره کرد.

به لطف عملکرد نسخه جدید مرورگر سافاری در اجرای جاوا اسکریپت، این Web Browser هم‌اکنون سریع‌ترین مرورگر در دنیا شناخته می‎شود. هم‌چنین، قابلیت جدیدی برای مرورگر سافاری در نظر گرفته شده است که از اجرای آزاردهنده خودکار ویدئوها جلوگیری می‏‌کند. نسخه جدید مرورگر سافاری، هم‌چنین با استفاده از هوش مصنوعی از نظارت وب‌سایت‌های تبلیغاتی بر عملکرد کاربر در اینترنت جلوگیری خواهد نمود تا حریم شخصی کاربر ایمن بماند.

image

بسیاری از کاربران سیستم‌عامل macOS مدعی هستند که برنامه Mail (اپلیکیشن پیش‌فرض سیستم‌عامل مک) یک معضل جدی برای این سیستم‌عامل است. به همین جهت، شرکت اپل تلاش نموده تا در سیستم‌عامل جدید macOS High Sierra از طریق جست‎وجوی Spotlight، آن‌را بهبود دهد و تجربه کارآمدتری را برای کاربران به ارمغان بیاورد. در نسخه جدید برنامه Mail، ذخیره‎سازی اطلاعات تا 35 درصد در مقایسه با نسخه‌های قبلی برنامه بهینه شده است.

آیا از برنامه Photos در مک خود استفاده می‎کنید؟ تجربه استفاده از این برنامه  در نسخه جدید macOS بهبود یافته است زیرا به لطف استفاده از یادگیری ماشین، شناسایی چهره‌ها در این برنامه‎ به شکل دقیق‎تری صورت می‌گیرد و این موضوع با دیگر دستگاه‌های متصل شده به رایانه مک شما، به اشتراک گذاشته خواهد شد. برای کاربرانی که به دنبال ویرایش تصاویر خود هستند، شرکت اپل تغییرات جدیدی را در برنامه Photos اعمال نموده و بدین وسیله، ابزار بیشتری برای تصاویرتان در اختیار خواهید داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به تنظیم دقیق رنگ و کنتراست تصاویر اشاره کرد.

image

برنامه‌ها تنها در سیستم‌عامل جدید macOS High Sierra دستخوش تغییر نشده‌اند و شرکت اپل، تغییرات اساسی را برای سیستم‌عامل در نظر گرفته است که عملکرد این نسخه را در مقایسه با نسخه‌های پیشین macOS به‌طور قابل‌توجهی بر روی رایانه‎های مک شرکت اپل بهبود خواهد داد.

از جمله این تغییرات می‌توان به تغییر فایل سیستم macOS از HFS به APFS اشاره کرد تا High Sierra با تغییرات جدید، هم‌گام باقی بماند. استفاده از این فایل سیستم در مقایسه با نسخه قبلی، باعث خواهد شد تا امنیت بیشتر کاربران در سیستم‌عامل مک تضمین شود؛ هم‌چنین، سرعت انتقال اطلاعات با استفاده از فایل سیستم APFS به جای HFS افزایش خواهد یافت. علاوه‎براین، مدیریت حافظه با استفاده از فایل سیستم مذکور، بهبود می‎یابد.

image

در سیستم‌عامل مک‌او‌اس High Sierra، هم‌چنین بهبودهای دیگری نیز صورت گرفته است که از جمله آن‎، می‌توان به استفاده از استاندارد فشرده‌سازی ویدیویی H.265 به جای H.264 اشاره کرد.

فریم‎ورک Metal 2 نیز به همراه سیستم‌عامل جدید macOS High Sierra ارائه شده است که پیشرفت‌هایی را در زمینه پردازش محتوای گرافیکی برای رایانه‌های مجهز به سیستم‌عامل مک به ارمغان خواهد آورد. این فریم‌ورک، ساخت محتوای واقعیت مجازی را از سوی سازندگان برای رایانه‌های مک شرکت اپل امکان‌پذیر می‌کند. اپل برای پشتیبانی بیشتر از هدست‌های واقعیت مجازی با استیم و Unreal همکاری خواهد کرد.

image

اولین نسخه آزمایشی از سیستم‌عامل macOS 10.13 High Sierra در حال‌حاضر برای توسعه‌دهندگان منتشر شده است و اگر به دنبال تجربه نسخه آزمایشی عمومی آن هستید، باید تا اوایل جولای منتظر بمانید. براساس جزئیات رسمی ارائه شده از سوی شرکت اپل، نسخه نهایی سیستم‌عامل مک‌او‌اس High Sierra در پاییز سال جاری میلادی برای دستگاه‌های سازگار منتشر می‌شود. البته تا پیش از عرضه نسخه نهایی، چندین نسخه آزمایشی دیگر از این سیستم‌عامل برای رایانه‎های مک منتشر خواهد شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Parsa

۱۳۹۶/۳/۱۶
نبين خوب مجبورت نكردن
شايدم اخبار جديدي به جز اپل نيست

محمد

۱۳۹۶/۳/۱۶
13 خبر آخر همه مربوط به اپل چه خبره بابا اونایی که هیچ علاقه ای به اپل و کنفرانس WWDC 2017 ندارن چه گناهی کردن